Závody 2010

1. polovina sezóny

  • 18.12.2010 12:09

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Letošní ročník Kosice cupu otevíral 24.dubna závod na domácí trati v Kosicích. Tato trať má jednu obrovskou výhodu a tou je poměrně rychlé vysychání i po vydatných deštích – a právě tato vlastnost byla vzhledem deštivému počasí pro zahájení seriálu nejvíce potřeba. Do parkoviště závodních strojů dorazilo celkem 61 jezdců v devíti divizích. Dvě z nich (Speciál, buggy 4×4) byly sloučeny s dalšími pro malý počet účastníků, a tak jel Luboš Kužel se čtyřkolkou audi v divizi nad 1600 a Libor Kříž si zařádil mezi buggy 4×2 a oba si odvezli poloviční body. V den závodů počasí pořadatelům i jezdcům přálo a rozjížďky plynuly pěkně jedna za druhou. V divizi trabant jimi nejlépe prošel Pavel Harvánek s Liborem Červeným a Karlem Trnkou, ovšem ve finále jim všem ukázal záda Vojta Brandejs, na druhém místě dojel Pavel Vopěnka a třetí byl Karel Trnka. Ve specialitě Kosice cupu, třídě N1400 (vozy bez úprav vybaveny pouze bezpečnostními prvky) pro začínající jezdce se předvedlo celkem sedm účastníků, rozjížďky vyhrál poměrně s jasnou převahou Václav Mládek, ale ve finále skončil až druhý za Lukášem Havlasem (oba citroen AX), třetím a prvním zástupcem jezdců se Škodou Favorit byl Lukáš Sláma. O dost litější boje se konají v divizi 1400, v rozjížďkách byl nejlepší Tomáš Havel a za ním v závěsu byli Martin Babák (oba Škoda Favorit) a Pavel Zezula (Škoda Favorit pick-up), nejinak tomu nakonec bylo i ve finále. O trochu výkonnější stroje vodí jezdci ve třídě do 1600ccm. Tam v rozjížďkách exceloval Vilém Vlček před borcem z domácího KPM Kosice Honzou Tomešem a Alešem Teplým (všichni Škoda Felicia). V této třídě velká většina vozového parku patří domácí škodovce a především modelu Felicia, leckdy i republikového původu. Finále s velkou spoustou karambolů jezdeckých i technických vyhrál Jarda Šádek před Alešem Teplým a Martinem Kopenou (všichni Škoda Felicia). Poslední nebuginářskou divizí byla v tomto závodu třída nad 1600. O vítězství v rozjížďkách se stejným počtem bodů podělili Pavel Doležal (Felicia) a Petr Vlček (Honda Civic) a třetím do první řady ve finále byl František Hrdina, jenž se ve voze střída s Vildou Vlčkem (do 1600). Ve finále potvrdil svou formu z rozjížděk Petr Vlček zvítězivší před Pavlem Doležalem a s Felicií pick-up jedoucím Vláďou Dvořákem. Kategorii buggy otevřeli nejmenší matadoři startovního pole ve sloučené divizi racer (160 + 125). V rozjížďkách byl tím nejrychlejším Petr Küffel následovaný Dominikem Hlavsou a Ondrou Medlíkem. Petrovi se však už ve finále tolik nedařilo a skončil až čtvrtý, pro zlato si dojel Dominik Hlavsa před Ondrou Medlíkem a Jakubem Vondrou. Jediná dekorovaná zástupkyně třídy 125 byla v tomto klání Klára Čáslavská. Poslední divizí byla ten den buggy 4×2. Pro mě osobně asi nejatraktivnější třída v autokrosu jako takovém. Vzhledem k pohonu pouze jedné nápravy a výkonu bugin se snadno udělá chyba a divák se má stále nač dívat neboť o předjížděcí manévry není nouze. Rozjížďkám jasně dominoval Vašek Smutný (Škoda), s odstupem následoval David Buda (Honda)a Antonín Matějčík (VW). Ve finále potvrdil bezchybnou jízdou Vašek Smutný výsledky z rozjížděk, druhý projel pod šachovnicovým praporem Tonda Matějčík a třetí David Buda.

V dalším dílu seriálu 15.května přivítal závodníky etalon mezi autokrosovými tratěmi novopacká Štikovská rokle. Účast byla o poznání hojnější a i slůvko mezinárodní v názvu seriálu si přišlo na své. Celkem v blátivém závodě bodovalo 77 jezdců. V trabantech byl v rozjížďkách nejrychlejší Vojta Brandejs a vedle něho se do první řady finálového roštu postavili se stejným počtem bodů Pavel Vopěnka a Petr Harvánek. Ve finále bylo vše jinak a pro zlato si dojel Milan Hajný a až za ním byl Vojta Brandejs a třetí Martin Petržela. Ve třídě N1400 rozjížďky vyhrál Vašek Mládek před Davidem Brožem (Škoda Favorit) a Petrou Houskovou (Ford Fiesta). Ve finále byl však opět nejlepší Lukáš Havlas před Mládkem a Brožem. V třídě 1400 se sešla početná konkurence 16-ti aut a v ní si v rozjížďkách nejlépe vedl Tomáš Havel a Jakub Vlk (Škoda Favorit) a s nepatrným odstupem za nimi byl Ronald Hoffmann (Suzuki Swift). Ve finálové mele se nejlépe zorientoval Vlk, za ním dojel Havel a třetí místo pro sebe urval Martin Chytráček (Škoda Felicia). V divize do 1600 byl v rozjížďkách nejlepší Petr Březina (Škoda Felicia) před Jirkou Janouškem (Škoda Favorit) a Standou Kotěšovským (Škoda Felicia). Finále dopadlo nejlépe pro Březinu a zbylá místa na stupních vítězů si prohodili tentokrát druhý Kotěšovský a třetí Janoušek. Třída nad 1600 byla v Pace v rozjížďkách nejlepší pro Jirku Matějku (Škoda Felicia) a Jaroslava Bareše (VW Golf) a o třetí až čtvrté místo se se shodným počtem bodů dělili Martin Erben a Jaroslav Šimek (oba Škoda Felicia). Ve finále měl smůlu Jarda Bareš a pro vítězství si tak jednoznačně dojel Jirka Matějka, druhý byl Martin Erben a třetí Milan Vlasák (Škoda Felicia). Poprvé se taky rozhořela bitva ve třídě Speciál. Nejlepším jak v rozjížďkách, tak ve finále byl Luboš Kužel (Audi quattro), stejně tak druhý byl Václav Bittman (Peugeot 206) a třetí Rostislav Hilse (Subaru impreza). V racerovkách se sešlo po třech závodnících v každé subdivizi. Ve 160-kách dopadly stejně rozjížďky i finále a zlato si odvezl Petr Küffel, stříbro Ondra Medlík a bronz Marek Čáslavský. Odlišně vypadaly výsledky v třídě 125, po rozjížďkách se dělili o první a druhé místo Klára Čáslavská a Dominik Hlavsa, za nimi skončil Jakub Vondra. Finále však dopadlo nejlépe pro Hlavsu, stříbro vybojoval Vondra a až třetí skončila Čáslavská. Dvoukolky opět předvedly zajímavou podívanou, z níž po rozjížďkách vzešlo vítězně duo Smutný a Sukkel (NL, Honda S2000)a za nimi byl Václav Havíř (Honda 600). Ve finále všem ujel holanďan Erwin Sukkel, druhý byl Vašek Smutný a třetí Vašek Havíř. V divizi 4×4 si přijel na novopackou trať zatrénovat na ME němec Andre Pietschmann (Suzuki Hayabusa) a svou třídu potvrdil jak vítězstvím rozjížděk, tak i finále, sekundantem na trati mu byly v rozjížďkách třetí a ve finále druhý Pepíno Vontszemü (Suzuki GSX-R 1000) a čtvrtý v rozjížďkách a třetí ve finále Zdeněk Sekerka (Tatra).

Další díl seriálu se jel opět na domácí trati v Kosicích a to 19.června. Na závodiště tentokráte dorazilo 79 jezdců, bohužel již v průběhu tréninku jich 10 odstoupilo po problémech s technikou. Třídu speciál tentokrát reprezentoval pouze Rostislav Hilse a tak do rozjížděk nastupoval se třídou nad 1600. Počasí pořadatelům přálo a tak po dvou blátivých závodech se ke slovu dostali tentokrát i hasiči z Lovčic při kropení prašné trati. V trabantech se závody odvíjely celkem jednoznačně a první trojice byla stejná jak v rozjížďkách, tak ve finále. První místo bral vítěz z Paky Milan Hajný, druhý byl Tomáš Buda a třetí Břetislav Kubík. V divizi N1400 se v rozjížďkách konečně pořádně zadařilo Lukáši Havlasov. Druhý byl Lukáš Sláma a třetí Petra Housková. Finále dopadlo opět skvěle pro Lukáše Havlase, který tak triumfoval už potřetí v řadě. Druhý dojel Petr Halberštát (Škoda Favorit) a pro třetí místo si dojel David Brož. V ostrých čtrnáctistovkách se nejlépe vedlo Tomáši Havlovi, Ronaldu Hoffmannovi a Martinu Babákovi. Tito tři jezdci spolu též bojovali o stupně vítězů, na nejvyšší se nakonec postavil Havel, druhý dojel Babák a třetí Hoffmann. Ve třídě 1600 vyhrál všechny svoje rozjížďky Petr Březina, jen o bodík horší byl Michal Slezák (Škoda Favorit) a o další bod pozadu byl Aleš Teplý. Ve finále si stupně vítězů opět rozebrali tito tři jezdci, ovšem z vítězství se radoval Slezák, druhý byl Březina a třetí Teplý.  Divize nad 1600 měla svého rozjížďkového krále v Petru Vlčkovi a  právo se vedle něho postavit si vybojovali Milan Vlasák a František Hrdina. Ve finále však mocně zatáhl Pavel Doležal a vyhrál, druhý byl Vlček a na bednu k nim přiskočil ještě Petr Ježek (Peugeot 205). Racerů se tentokráte dostavilo osm a opět v rovnoměrném množství po čtyřech v každé subdivizi. 160-ky ovládl ve všech jízdách včetně finálové Ondra Medlík, druhý byl nováček seriálu Martin Mikel, třetí Marek Čáslavský a moc se nedařilo čtvrtému Petru Küffelovi. Podobně jako Medlík si vedl ve 125-kách Filip Severský, v rozjížďkách druhá a ve finále čtvrtá skončila Klára Čáslavská, třetí místo si připsal Dan Severský a v rozjížďkách poslední leč, ve finále druhý byl Jakub Vondra. V buggy 4×2 si ke skvělému výkonu v rozjížďkách mohl gratulovat Tonda Matějčík, druhý byl Vašek Havíř a třetí místo si vybojoval s novou buginou Standa Vavřinec (Škoda TDI). Ve finále se však opět prosadil Vašek Smutný, na záda mu dýchal Havíř a bronz bral David Buda. Buginy 4×4 sice nastoupily ke startu ve čtyřech exemplářích, bohužel po kolizi již dále v závodu nepokračoval Láďa Levý (Audi) a rozjížďky tak vyhrál Tomáš Havránek (Tatra), druhý byl mezi bugináře přestoupivší Standa Kotěšovský (Suzuki 600)a třetí Pepíno Vontszemü . Finále se povedlo nejvíce Pepínovi, druhý skončil Havránek a třetí Kotěšovský.

První půli seriálu uzavíral závod konající se týden po ME v Nové Pace tj. 10.července a místem byla známá trať v Humpolci. Do bojů o body tady zasáhlo 67 jezdců. V trabantech od první zatáčky sváděli dvoutaktní boje hlavně vítěz rozjížděk Vojta Brandejs s druhým Milanem Hajným a třetím Petrem Harvánkem. Ve finále měl nakonec největší formu Hajný, druhý skončil Brandejs a pro třetí místo si dojel Tomáš Buda. Podobně jako při předchozích závodech v Kosicích v divize N1400 znala jen jednoho vítěze rozjížděk i finále a byl jím Lukáš Havlas. Druhé místo si v rozjížďkách i finále vyjel Vašek Mládek a třetí stejně tak David Brož. Změna však nastala ve třídě 1400, kde se o vítězství v rozjížďkách dělil Martin Chytráček a Martin Babák a až třetí housle hrál Tomáš Havel. Chytráček potvrdil svoje výkony z rozjížděk vítězstvím ve finále, druhé místo chytrou jízdou ukořistil Ronald Hoffmann a třetí flek bral Babák. V divizi 1600 byl po rozjížďkách první Vilda Vlček společně s Miloslavem Parkanem a jako poslední do první řady na finále najížděl Aleš Teplý. Ve finále nedali tito tři pánové nikomu šanci a dojeli v pořadí Vlček, Parkan, Teplý. Divizi nad 1600 dominoval tu sobotu jednoznačně Pavel Doležal, v rozjížďkách se za ním umístili nejvýše Petrové Vlček a Ježek a ve finále se mu nejvíce přiblížil stříbrný Ježek a bronzový Franta Hrdina. Speciály jezdily své jízdy pouze ve dvou autech, přičemž v rozjížďkách byl lepší Ondra Donát (Hyundai Pony) a ve finále Pavel Rychlý. Malých buginek se sešlo celkem sedm, pětkrát v útrobách strojů vrněla 160ka a dvakrát 125ka. V divizi s vyšším objemem motoru byl nejlepším mužem v poli Ondra Medlík, stejně tak druhý byl i v rozjížďkách a finále Dominik Hlavsa, pouze v rozjížďkách třetí Marek Čáslavský se ve finále musel sklonit před uměním Martina Mikela. Ve 125kách byla v rozjížďkách jedničkou Klára Čáslavská před Jakubem Vondrou, ale ve finále si role vyměnili a Kuba vyhrál. Do starých kolejí se vrátily rozjížďky divize buggy 4×2, které vyhrál Vašek Smutný, druhý byl Vašek Havíř a třetí Antonín Matějčík. Ve finále potvrdili Vaškové rozjížďky, Smutný vyhrál, Havíř byl druhý a pro bronz se doklouzal David Buda.  Divize buggy 4×4 měla tři účastníky, v rozjezdech byl nejlepší Tomáš Havránek před Pepínem Votszemüm a s technikou bojujícím Standou Kotěšovským. Ve finále si první dva prohodili pořadí a zvítězil tedy Vontszemü před Havránkem a Kotěšovským. 

Letošní ročník Kosice cupu otevíral 24.dubna závod na domácí trati v Kosicích. Tato trať má jednu obrovskou výhodu a tou je poměrně rychlé vysychání i po vydatných deštích – a právě tato vlastnost byla vzhledem deštivému počasí pro zahájení seriálu nejvíce potřeba. Do parkoviště závodních strojů dorazilo celkem 61 jezdců v devíti divizích. Dvě z nich (Speciál, buggy 4×4) byly sloučeny s dalšími pro malý počet účastníků, a tak jel Luboš Kužel se čtyřkolkou audi v divizi nad 1600 a Libor Kříž si zařádil mezi buggy 4×2 a oba si odvezli poloviční body. V den závodů počasí pořadatelům i jezdcům přálo a rozjížďky plynuly pěkně jedna za druhou. V divizi trabant jimi nejlépe prošel Pavel Harvánek s Liborem Červeným a Karlem Trnkou, ovšem ve finále jim všem ukázal záda Vojta Brandejs, na druhém místě dojel Pavel Vopěnka a třetí byl Karel Trnka. Ve specialitě Kosice cupu, třídě N1400 (vozy bez úprav vybaveny pouze bezpečnostními prvky) pro začínající jezdce se předvedlo celkem sedm účastníků, rozjížďky vyhrál poměrně s jasnou převahou Václav Mládek, ale ve finále skončil až druhý za Lukášem Havlasem (oba citroen AX), třetím a prvním zástupcem jezdců se Škodou Favorit byl Lukáš Sláma. O dost litější boje se konají v divizi 1400, v rozjížďkách byl nejlepší Tomáš Havel a za ním v závěsu byli Martin Babák (oba Škoda Favorit) a Pavel Zezula (Škoda Favorit pick-up), nejinak tomu nakonec bylo i ve finále. O trochu výkonnější stroje vodí jezdci ve třídě do 1600ccm. Tam v rozjížďkách exceloval Vilém Vlček před borcem z domácího KPM Kosice Honzou Tomešem a Alešem Teplým (všichni Škoda Felicia). V této třídě velká většina vozového parku patří domácí škodovce a především modelu Felicia, leckdy i republikového původu. Finále s velkou spoustou karambolů jezdeckých i technických vyhrál Jarda Šádek před Alešem Teplým a Martinem Kopenou (všichni Škoda Felicia). Poslední nebuginářskou divizí byla v tomto závodu třída nad 1600. O vítězství v rozjížďkách se stejným počtem bodů podělili Pavel Doležal (Felicia) a Petr Vlček (Honda Civic) a třetím do první řady ve finále byl František Hrdina, jenž se ve voze střída s Vildou Vlčkem (do 1600). Ve finále potvrdil svou formu z rozjížděk Petr Vlček zvítězivší před Pavlem Doležalem a s Felicií pick-up jedoucím Vláďou Dvořákem. Kategorii buggy otevřeli nejmenší matadoři startovního pole ve sloučené divizi racer (160 + 125). V rozjížďkách byl tím nejrychlejším Petr Küffel následovaný Dominikem Hlavsou a Ondrou Medlíkem. Petrovi se však už ve finále tolik nedařilo a skončil až čtvrtý, pro zlato si dojel Dominik Hlavsa před Ondrou Medlíkem a Jakubem Vondrou. Jediná dekorovaná zástupkyně třídy 125 byla v tomto klání Klára Čáslavská. Poslední divizí byla ten den buggy 4×2. Pro mě osobně asi nejatraktivnější třída v autokrosu jako takovém. Vzhledem k pohonu pouze jedné nápravy a výkonu bugin se snadno udělá chyba a divák se má stále nač dívat neboť o předjížděcí manévry není nouze. Rozjížďkám jasně dominoval Vašek Smutný (Škoda), s odstupem následoval David Buda (Honda)a Antonín Matějčík (VW). Ve finále potvrdil bezchybnou jízdou Vašek Smutný výsledky z rozjížděk, druhý projel pod šachovnicovým praporem Tonda Matějčík a třetí David Buda.

V dalším dílu seriálu 15.května přivítal závodníky etalon mezi autokrosovými tratěmi novopacká Štikovská rokle. Účast byla o poznání hojnější a i slůvko mezinárodní v názvu seriálu si přišlo na své. Celkem v blátivém závodě bodovalo 77 jezdců. V trabantech byl v rozjížďkách nejrychlejší Vojta Brandejs a vedle něho se do první řady finálového roštu postavili se stejným počtem bodů Pavel Vopěnka a Petr Harvánek. Ve finále bylo vše jinak a pro zlato si dojel Milan Hajný a až za ním byl Vojta Brandejs a třetí Martin Petržela. Ve třídě N1400 rozjížďky vyhrál Vašek Mládek před Davidem Brožem (Škoda Favorit) a Petrou Houskovou (Ford Fiesta). Ve finále byl však opět nejlepší Lukáš Havlas před Mládkem a Brožem. V třídě 1400 se sešla početná konkurence 16-ti aut a v ní si v rozjížďkách nejlépe vedl Tomáš Havel a Jakub Vlk (Škoda Favorit) a s nepatrným odstupem za nimi byl Ronald Hoffmann (Suzuki Swift). Ve finálové mele se nejlépe zorientoval Vlk, za ním dojel Havel a třetí místo pro sebe urval Martin Chytráček (Škoda Felicia). V divize do 1600 byl v rozjížďkách nejlepší Petr Březina (Škoda Felicia) před Jirkou Janouškem (Škoda Favorit) a Standou Kotěšovským (Škoda Felicia). Finále dopadlo nejlépe pro Březinu a zbylá místa na stupních vítězů si prohodili tentokrát druhý Kotěšovský a třetí Janoušek. Třída nad 1600 byla v Pace v rozjížďkách nejlepší pro Jirku Matějku (Škoda Felicia) a Jaroslava Bareše (VW Golf) a o třetí až čtvrté místo se se shodným počtem bodů dělili Martin Erben a Jaroslav Šimek (oba Škoda Felicia). Ve finále měl smůlu Jarda Bareš a pro vítězství si tak jednoznačně dojel Jirka Matějka, druhý byl Martin Erben a třetí Milan Vlasák (Škoda Felicia). Poprvé se taky rozhořela bitva ve třídě Speciál. Nejlepším jak v rozjížďkách, tak ve finále byl Luboš Kužel (Audi quattro), stejně tak druhý byl Václav Bittman (Peugeot 206) a třetí Rostislav Hilse (Subaru impreza). V racerovkách se sešlo po třech závodnících v každé subdivizi. Ve 160-kách dopadly stejně rozjížďky i finále a zlato si odvezl Petr Küffel, stříbro Ondra Medlík a bronz Marek Čáslavský. Odlišně vypadaly výsledky v třídě 125, po rozjížďkách se dělili o první a druhé místo Klára Čáslavská a Dominik Hlavsa, za nimi skončil Jakub Vondra. Finále však dopadlo nejlépe pro Hlavsu, stříbro vybojoval Vondra a až třetí skončila Čáslavská. Dvoukolky opět předvedly zajímavou podívanou, z níž po rozjížďkách vzešlo vítězně duo Smutný a Sukkel (NL, Honda S2000)a za nimi byl Václav Havíř (Honda 600). Ve finále všem ujel holanďan Erwin Sukkel, druhý byl Vašek Smutný a třetí Vašek Havíř. V divizi 4×4 si přijel na novopackou trať zatrénovat na ME němec Andre Pietschmann (Suzuki Hayabusa) a svou třídu potvrdil jak vítězstvím rozjížděk, tak i finále, sekundantem na trati mu byly v rozjížďkách třetí a ve finále druhý Pepíno Vontszemü (Suzuki GSX-R 1000) a čtvrtý v rozjížďkách a třetí ve finále Zdeněk Sekerka (Tatra).

Další díl seriálu se jel opět na domácí trati v Kosicích a to 19.června. Na závodiště tentokráte dorazilo 79 jezdců, bohužel již v průběhu tréninku jich 10 odstoupilo po problémech s technikou. Třídu speciál tentokrát reprezentoval pouze Rostislav Hilse a tak do rozjížděk nastupoval se třídou nad 1600. Počasí pořadatelům přálo a tak po dvou blátivých závodech se ke slovu dostali tentokrát i hasiči z Lovčic při kropení prašné trati. V trabantech se závody odvíjely celkem jednoznačně a první trojice byla stejná jak v rozjížďkách, tak ve finále. První místo bral vítěz z Paky Milan Hajný, druhý byl Tomáš Buda a třetí Břetislav Kubík. V divizi N1400 se v rozjížďkách konečně pořádně zadařilo Lukáši Havlasov. Druhý byl Lukáš Sláma a třetí Petra Housková. Finále dopadlo opět skvěle pro Lukáše Havlase, který tak triumfoval už potřetí v řadě. Druhý dojel Petr Halberštát (Škoda Favorit) a pro třetí místo si dojel David Brož. V ostrých čtrnáctistovkách se nejlépe vedlo Tomáši Havlovi, Ronaldu Hoffmannovi a Martinu Babákovi. Tito tři jezdci spolu též bojovali o stupně vítězů, na nejvyšší se nakonec postavil Havel, druhý dojel Babák a třetí Hoffmann. Ve třídě 1600 vyhrál všechny svoje rozjížďky Petr Březina, jen o bodík horší byl Michal Slezák (Škoda Favorit) a o další bod pozadu byl Aleš Teplý. Ve finále si stupně vítězů opět rozebrali tito tři jezdci, ovšem z vítězství se radoval Slezák, druhý byl Březina a třetí Teplý.  Divize nad 1600 měla svého rozjížďkového krále v Petru Vlčkovi a  právo se vedle něho postavit si vybojovali Milan Vlasák a František Hrdina. Ve finále však mocně zatáhl Pavel Doležal a vyhrál, druhý byl Vlček a na bednu k nim přiskočil ještě Petr Ježek (Peugeot 205). Racerů se tentokráte dostavilo osm a opět v rovnoměrném množství po čtyřech v každé subdivizi. 160-ky ovládl ve všech jízdách včetně finálové Ondra Medlík, druhý byl nováček seriálu Martin Mikel, třetí Marek Čáslavský a moc se nedařilo čtvrtému Petru Küffelovi. Podobně jako Medlík si vedl ve 125-kách Filip Severský, v rozjížďkách druhá a ve finále čtvrtá skončila Klára Čáslavská, třetí místo si připsal Dan Severský a v rozjížďkách poslední leč, ve finále druhý byl Jakub Vondra. V buggy 4×2 si ke skvělému výkonu v rozjížďkách mohl gratulovat Tonda Matějčík, druhý byl Vašek Havíř a třetí místo si vybojoval s novou buginou Standa Vavřinec (Škoda TDI). Ve finále se však opět prosadil Vašek Smutný, na záda mu dýchal Havíř a bronz bral David Buda. Buginy 4×4 sice nastoupily ke startu ve čtyřech exemplářích, bohužel po kolizi již dále v závodu nepokračoval Láďa Levý (Audi) a rozjížďky tak vyhrál Tomáš Havránek (Tatra), druhý byl mezi bugináře přestoupivší Standa Kotěšovský (Suzuki 600)a třetí Pepíno Vontszemü . Finále se povedlo nejvíce Pepínovi, druhý skončil Havránek a třetí Kotěšovský.

První půli seriálu uzavíral závod konající se týden po ME v Nové Pace tj. 10.července a místem byla známá trať v Humpolci. Do bojů o body tady zasáhlo 67 jezdců. V trabantech od první zatáčky sváděli dvoutaktní boje hlavně vítěz rozjížděk Vojta Brandejs s druhým Milanem Hajným a třetím Petrem Harvánkem. Ve finále měl nakonec největší formu Hajný, druhý skončil Brandejs a pro třetí místo si dojel Tomáš Buda. Podobně jako při předchozích závodech v Kosicích v divize N1400 znala jen jednoho vítěze rozjížděk i finále a byl jím Lukáš Havlas. Druhé místo si v rozjížďkách i finále vyjel Vašek Mládek a třetí stejně tak David Brož. Změna však nastala ve třídě 1400, kde se o vítězství v rozjížďkách dělil Martin Chytráček a Martin Babák a až třetí housle hrál Tomáš Havel. Chytráček potvrdil svoje výkony z rozjížděk vítězstvím ve finále, druhé místo chytrou jízdou ukořistil Ronald Hoffmann a třetí flek bral Babák. V divizi 1600 byl po rozjížďkách první Vilda Vlček společně s Miloslavem Parkanem a jako poslední do první řady na finále najížděl Aleš Teplý. Ve finále nedali tito tři pánové nikomu šanci a dojeli v pořadí Vlček, Parkan, Teplý. Divizi nad 1600 dominoval tu sobotu jednoznačně Pavel Doležal, v rozjížďkách se za ním umístili nejvýše Petrové Vlček a Ježek a ve finále se mu nejvíce přiblížil stříbrný Ježek a bronzový Franta Hrdina. Speciály jezdily své jízdy pouze ve dvou autech, přičemž v rozjížďkách byl lepší Ondra Donát (Hyundai Pony) a ve finále Pavel Rychlý. Malých buginek se sešlo celkem sedm, pětkrát v útrobách strojů vrněla 160ka a dvakrát 125ka. V divizi s vyšším objemem motoru byl nejlepším mužem v poli Ondra Medlík, stejně tak druhý byl i v rozjížďkách a finále Dominik Hlavsa, pouze v rozjížďkách třetí Marek Čáslavský se ve finále musel sklonit před uměním Martina Mikela. Ve 125kách byla v rozjížďkách jedničkou Klára Čáslavská před Jakubem Vondrou, ale ve finále si role vyměnili a Kuba vyhrál. Do starých kolejí se vrátily rozjížďky divize buggy 4×2, které vyhrál Vašek Smutný, druhý byl Vašek Havíř a třetí Antonín Matějčík. Ve finále potvrdili Vaškové rozjížďky, Smutný vyhrál, Havíř byl druhý a pro bronz se doklouzal David Buda.  Divize buggy 4×4 měla tři účastníky, v rozjezdech byl nejlepší Tomáš Havránek před Pepínem Votszemüm a s technikou bojujícím Standou Kotěšovským. Ve finále si první dva prohodili pořadí a zvítězil tedy Vontszemü před Havránkem a Kotěšovským.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář