Závody 2010

2. polovina sezóny

  • 18.12.2010 12:11

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Druhá půlka letošní ročníku Kosice cupu přivítala na přelomu prázdnin 75-členné pole závodníků opět na domácí trati v Kosicích. Počasí bylo před závody hodně deštivé a tréninky a první rundy byly hodně blátivé, sluníčko závodu ale přálo a hasiči se nakonec při úpravě trati i zapotili. Po trénincích bohužel startovní pole zchudlo o tři reprezentanty divize nad 1600. Rozjížďky trabantů měly se shodným počtem bodů vítěze V Tomáši Budovi a Pavlu Vopěnkovi a o další pozice se dělili Petr Harvánek a Pavel Trnka. V desetičlenném finálovém boji roje těchto rámusících speciálů byl nejúspěšnější Tomáš Buda, před Mirkem Oláhem a průběžně vedoucím mužem šampionátu Vojtou Brandejsem.  Nováčkovské třídy N1400 se tentokráte účastnilo pouze 6 vozidel a v rozjížďkách byl nejúspěšnější Vašek Mládek (Citroen AX) před Davidem Brožem a Petrem Halberštátem (oba Škoda Favorit). Ve finále se však favoritovi z rozjížděk vůbec nedařilo a skončil až poslední. Pro vítězství si dojel Lukáš Havlas (Citroen AX) stříbro z rozjížděk obhájil Brož a zelený věnec získal Lukáš Sláma. V silnější divizi 1400 se představilo 18 závodníků a v rozjížďkách se jako obvykle dařilo nejlépe Tomáši Havlovi (Škoda Favorit), velmi dobře zajel také Michal Karásek (Škoda Felicia) a právo startu z první řady se ještě dočkal Ronald Hoffmann (Suzuki Swift), který získal sice stejný počet bodů jako Karel Dlabal (Škoda pick-up), ale měl lepší umístění v jednotlivých jízdách.  Ve finále si pouze trio z první řady prohodilo pořadí a to Havel, Hoffmann a Karásek. Třídě 1600 po celý závod jasně dominoval Petr Březina (Škoda Felicia) s výjimkou jedné rozjížďky vyhrál ten den vše, co mohl. Do finále s ním z první řady vyrazili Lukáš Jičínský a Michal Slezák (Škoda Favorit), kteří si pořadí vyjeté v rozjížďkách na bedně prohodili, tedy druhý nakonec Slezák a třetí Jičínský s autem bývalého vicemistra republiky v D6 Jirky Breta. V divizi nad 1600 jezdil v rozjížďkách nejlépe Pavel Doležal (Škoda Felicia), bodově těsně následovaný Petrem Vlčkem (Honda Civic) a třetí místo si vyjezdil Martin Beneš (Peugeot 205 MAXI). Pod šachovnicovou vlajkou jako první projel Vlček následovaný Doležalem a třetí místo vybojoval Jirka Matějka (Škoda Felicia). Třída speciálů měla pouze dva účastníky, Kužel se svoji audinkou vyhrál všechny rozjížďky, ale ve finále mu zastávkovala technika a pro vítězství si dokroužil Ondra Donát (Hyundai Pony). Buginářů ve třídě racer 160 se sešlo akorát tolik, aby obsadili kompletní stupně vítězů. Vyhrál Petr Küffell, druhý byl Ondra Medlík a třetí Marek Čáslavský. V silnější třídě 125 se sešlo závodníků dvakrát více. Rozjížďky vahrál Filip Severský před Dominikem Hlavsou a Jakubem Vondrou. Ve finále však zabral Vláďa Materna a dojel si pro zlato, druhý skončil Severský a třetím do party byl Hlavsa. Ve dvoukolkách se v kvalifikaci nejlépe dařilo Tondovi Matějčíkovi (VW) před Vaškem Smutným (Škoda) a Vaškem Havířem (Honda). Finále pak bylo jasnou záležitostí pro zlatého Vaška Smutného, za nímž dojel Matějčík a na třetí místo se prodral Standa Vavřinec (Škoda – TDI). Čtyřkolkáři se celý den honili pouze ve dvojici, přičemž úspěšnějším byl Pepíno Votszemü (Suzuki) před Standou Kotěšovským (Suzuki). Ještě poznámka závěrem – ačkoliv trať byla připravena velmi kvalitně nebývale mnoho jezdců si v tomto závodě vyzkoušelo jízdu po střeše.

Další závod seriálu se měl konat v druhé půli srpna na trati v Dolním Bousově. Bohužel deštivé léto tamním pořadatelům znemožnilo připravit trať do stavu pro závodění a tak se závod opět odehrál na Kosické trati. I přes končící léto se sjelo na závody 72 jezdců a všechny divize předváděly pohledné boje. V trabantech prošel nejlépe sítem rozjížděk Pavel Vopěnka, před Karlem Trnkou a Vojtou Brandejsem. Ve finále Vojta Brandejs odstartoval jako raketa a zvítězil před Tomášem Budou a Pavlem Vopěnkou. Neupravené čtrnáctistovky opět jasně ukázaly suverenitu jezdců s Citroeny AX, rozjížďky i finále vyhrál Havlas a i přes nezdar v rozjížďkách se k němu na stříbrném stupínku ve finále postavil Mládek. Za Favority s Favority si v rozjížďkách vyjel první řadu Brož a s Peugeotem Erlebach. Ve finále se k citronářům postavil jen třetí David Brož.  V ostrých čtrnáctkách si po dlouhé době vyjel právo volby prvního místa na startovním roštu finále Hoffmann a až za ním se skvělo osvědčené duo Havel, Babák (Škoda Favorit). Ve finále bylo vše zase při starém a vyhrál Tomáš Havel před Ronaldem Hoffmannem a Martinem Babákem. V šestnáctistovkách se rozjížďkami nejlépe protáhl Radek Žebro a spolu s ním se do první řady postavil Jirka Pánek a Lukáš Jičínský (všichni Škoda Felicia). Ve finále si pro první vítězství v sezóně dojel Jičínský, stříbrný byl Petr Březina a třetí místo získal Michal Slezák.  V divizi nad 1600 se pouze s jednobodovými odstupy z kvalifikace postavili do první řady finále Milan Vlasák (Škoda Felicia), Pepa Kořínek (Škoda Fabia) a Pavel Doležal. Milan Vlasák měl svůj den a vše potvrdil vítězstvím ve finále, kde ho na podiu doplnil stříbrný Petr Vlček a bronzový Peter Miklušák (VW Golf). Speciály se sjely tentokrát tři, a mezi dvě čtyřkolky Audi se jak v rozjezdech, tak ve finále vklínil Hyundai Ondry Donáta. S Quattro Coupe byl první Luboš Kužel a s 80-tkou třetí Pavel Valenta. Nejmenší autokrosový dorost v třídě 160 si pozice na startu rozdělil dle klíče Küffell, Medlík, Čáslavsky a stejné pořadí si zopakoval i ve finálové jízdě. O chlup starší závodníci ve 125-kách to udělali složitější, na start nastupovali v pořadí Materna, Čáslavská, Hlavsa, ale cíl protla jako první Klára Čáslavská, za ní byl Dominik Hlavsa a Vladimír Materna. Ve velkých buginách opět vítězil hlavně Vašek Smutný, který si nejlépe poradil jak s rozjížďkami, tak s finále. V rozjížďkách třetí a ve finále stříbrný byl Vašek Havíř a opačné pozice si vydobyl David Buda (Honda). Bugináři čtyřkolkáři dorazili celkem čtyři. V rozjížďkách si vedl nejlépe poprvé v sezóně startující Honza Pavlíček (VW) a do první řady si k němu postavili svoje stroje Tomáš Havránek (Tatra) a Aleš Pařízek (Tatra). Ve finále všem ale doslova vytřel zrak Pepíno Vontszemü, který se po dobu rozjížděk potýkal s problémy nejen technického rázu. Druhý skončil Havránek a třetí byl Pavlíček.

Předposlední kolo Kosice cupu se odehrávalo na evropskými závody prověřené trati „ Na Homolce“ blízko Poříčí nad Sázavou. Trať byla velmi pěkně připravena a spousta jezdců se na tento  závod těšila, což dokládá počet převzatých speciálů, jenž se zastavil na čísle 82. Trabanti předváděli velmi pěkný sport, občas to vypadalo, že jim snad narostla křídla. Zřejmě se jim na této trati trochu tmělo před očima, protože v této jinak prakticky nekonfliktní divizi ten den vlály i černé vlajky. Rozjížďky vyhrál Vojta Brandejs před Tomášem Budou a Karlem Trnkou. Finále se stalo kořistí Milana Hajného, kterému z dálky asistoval stříbrný Brandejs a bronzový Buda. Třída N1400 si vzhledem k profilu trati a jejich ne příliš výkonným vozům vychutnávala hlavně sjezd do cíle. Během rozjížděk odpadl pro poruchu jinak vedoucí muž seriálu Lukáš Havlas a do první řady se tedy postavil Mládek s Brožem a Halberštátem.  Stejné pořadí pak platilo i pro finálovou jízdu.  Upravené čtrnáctistovky do poříčských kopců spěchaly o poznání rychleji. Ronald Hoffmann spěchal se svým swiftem přespříliš a nikým neohrožován předvedl velmi nepěknou kolostřešní kombinaci, která si vyžádala asistenci doktora. Je to však tvrdý chlapík a jen co se porovnaly plechy, stál na startu další rozjížďky. Všechny své rozjížďky vyhrál Martin Chytráček, do první řady se k němu postavil se stejným výsledkem vyjma jednoho druhého místa Tomáš Havel. To zbývající vítězství připadlo Martinu Babákovi, který též přijel do první řady. Chytráček jel stejně jako v rozjezdech a dojel si pro zlato, za ním přijel do cíle Babák a bronz si po tvrdém boji připsal Láďa Honsnejman (Seat Ibiza). Brambory si z Poříčí odvezl Havel. Smůlu měli v Poříčí známé tváře divize do 1600 a tak z rozjížděk jako první postupoval Radek Žebro, před Martinem Gacíkem a Alešem Teplým (všichni Škoda Felicia). Ve finále si první dva zopakovali své postavení z rozjížděk a třetí místo si chytrým manévrem získal Lukáš Jičínský, který těžil z tvrdého souboje v tu dobu před ním jezdících Slezáka a Šejnohy (Renault Clio). V divizi nad 1600 měli též favorité smůlu, když Pavel Doležal dokončil jen jednu rozjížďku a Petr Vlček nedojel ani jednu. Na finále si vyjeli nejlepší postavení Jirka Matějka, Milan Vlasák a Martin Kopena. Po startu už bylo prakticky rozhodnuto, neboť tito protřelí matadoři autokrosových kolbišť si rozdělili pořadí a nechybovali. Vyhrál tedy Matějka, před Kopenou a Vlasákem. Divize speciál přinesla zajímavé souboje aut s pohonem jedné i obou náprav. Že výkon není tak důležitý jako spolehlivost, bohužel dokázal ten den dle času pravděpodobně nejrychlejší plechovkář Bořivoj Kořínek (Ford Focus), jenž několikrát zakončil svůj rozjezd zastavením s trojkolovou variantou svého vozu. Rozjížďky s nejvyšším počtem bodů zakončil Rosťa Hilse se Subaru, za ním skončil Luboš Kužel a Jakub Šindelář s velmi exotickým modelem Škoda Rapid s motorem Tatra. Kužel se na start bohužel nedostavil, čáru přes rozpočet mu udělalo zničené zavěšení v poslední rozjížďce. Značce Audi zachránil čest druhým místem Valenta, třetí byl Šindelář a zvítězil Hilse. Racery v průběhu rozjížděk zkoušely různé varianty okruhu, ale jak se ukázalo, nebylo to třeba, neboť piloti těchto strojů zvládali s přehledem i kompletní okruh. Vzhledem k nízkému počtu jezdců v divizích 160 a 125 byly rozjížďky sloučeny a ve stošedesátkách byl úspěšnější Ondra Medlík před Markem Čáslavským a ve stopětadvacítkách byla nejrychlejší Klára Čáslavska před Dominikem Hlavsou a Jakubem Vondrou. Stejné pořadí v obou třídách se opakovalo i ve finále. Bugin dvoukolek se sjelo devět, jen o jednu méně než do Paky. Rozjížďky vyhrál Vašek Smutný, který hned poprvé při startu vystrašil sportovní komisaře u věže, to když po střetu s Kuželkou zkoušel chvíli přeskakovat svodidla. Do první řady k němu přibyli ještě Buda, Havíř , Matějčík. Rozjížďky jednoznačně potvrdil vítězstvím Smutný, druhé místo vybojoval Ivan Celba (Fiat) a v cíli z něj měl velkou radost. Třetí cílovou pásku protnul Havíř. Totálním fiaskem skončila v Poříčí třída bugin s oběma poháněnými nápravami. V tréninku se rozpadl přední diferenciál Havránkovi. Ve třetím kole první rozjížďky nezvládl Novotný (Tatra) svůj zcela nový stroj a ulomil si kolo a komlet zavěšení o startovní val po sjezdu do cíle. Do třetice všeho špatného Pepíno Vontszemü, který sice dojel první rozjezd, ale po dojezdu do depa mu zaklepal motor na klice a bylo po čtyřkolkách.

Poslední závody Kosice cupu 2010 se konaly opět na domácí trati v Kosicích. Ačkoliv to dle počtu předběžných přihlášek vypadalo na standardní závodnickou návštěvu, skutečnost byla zcela jiná. Po přejímkách a sečtení účastníků ve všech divizích na pořadatele počítač vyplivl číslo 108. Na jednu stranu to byl důvod k radosti jakožto uznání práce všech pořadatelů Kosice cupu, na druhou tu byl krátký říjnový den. Při rozpravách zazněly ze závodnické obce pochyby o stihnutí všech jízd za světla a reakce pořadatelů byla jednoznačná – jdeme do toho, ale budeme přísní pokud jde o zdržování nájezdu na start, všichni si hlídejte svoje rozjížďky, a kdo nebude na startu při dojetí předchozí rozjížďky dostane černou. Jakmile rozjezdy začaly, vysloužilo si pár jedinců za tento přestupek černou vlajku a poté už šlo vše jak na drátkách.  V trabantech najížděl do první řady finále nejdříve neustále se zlepšující Tomáš Buda, po něm si vybral místo Vojta Brandejs, Karel Trnka a Pavel Vopěnka. Pro letošního šampióna Brandejse skončila jízda v první zatáčce boudou a tak se opakoval start. Další průběh již byl klidnější a pro své jediné vítězství v této sezóně si dojel Míra Oláh, druhý byl Buda a třetí Trnka. Celkově druhý byl nakonec Buda a třetí Hajný. Nevelké bodové rozdíly a tím pádem boje na ostří nože byly k vidění ve třídě N1400. Nejlíp vše ustál Vašek Mládek, který bodově vyhrál rozjížďky, poté zvítězil ve finále a i celkově v seriálu, druhý skončil také ve všech třech případech David Brož. Jako třetí do první řady nastoupil Filip Kratochvíl, kterému obdobnou pozici ve finále vyfoukl Lukáš Sláma. Celkově třetí byl Lukáš Havlas. V ostrých 1400 se o první místo utkali Babák s Havlem. Oběma vyšly 100% rozjížďky a do první řady se k nim postavil Martin Chytráček. Po startu jako první zatočil Havel a pak už jen ujížděl a ujížděl vstříc vítězství v tomto závodě i celkovému. Druhý dojel Chytráček a třetí Babák, který celkově dopadl jako stříbrný. Bronz celkově vysoutěžil nestartovavší Hoffmann. V nabité divize do 1600 startovalo 21 aut a nejlépe ze všech se v rozjezdech vedlo Petru Rychnovskému (Škoda Felicia), Jirkovi Janouškovi (Škoda Favorit) a Jardovi Šádkovi. Ve finále si tyto pozice zopakovali, ale vítězství v seriálu bral Petr Březina před Vildou Vlčkem a Michalem Slezákem. V divizi nad 1600 nejlépe kvalifikaci zajel Radek Pinc (Opel Kadet), před Jirkou Matějkou a Pavlem Doležalem. Ve finále si nejlépe vedl Petr Vlček, druhý byl Milan Vlasák a třetí Luboš Valeš. Seriálové vítězství si vysloužil Doležal, před Vlčkem a Matějkou. Třídě Speciálů ten den jasně dominoval Rostislav „ angličan“ Hilse když vyhrál rozjížďky i finále. Do první řady se k němu postavil Ondra Donát a Václav Bittman, který skončil druhý a bronz z finále si odvezl Celkový vítěz seriálu Luboš Kužel. Druhý byl v seriálu Hilse a třetí Donát. Buginářů ve třídě racer 160 se k poslednímu měření sil sešlo právě sedm a do první řady z rozjížděk postupoval Petr Küffell, Ondra Medlík a Dominik Hlavsa. Ve finále byl nejlepší Medlík před Hlavsou a Danielem Pytlounem. Celkově též zvítězil Medlík, druhý byl Čáslavský a třetí Küffell. Třídu racer 125 reprezentovali čtyři jezdci. Do první lajny to vyšlo Ondrovi Koleníkovi, Filipu Severskému a Kláře Čáslavské. Finále se stalo kořistí Filipa Severského, druhá byla Čáslavská a třetí Dan Severský. Celkově zvítězila Čáslavská před Vondrou a Hlavsou.  Dvoukolky v rozjížďkách celkem jednoznačně vyhrál Matějčík před Havířem a Smutným. Ve finále pak tak jako v celém seriálu s přehledem zvítězil Vašek Smutný, druhý a celkově třetí byl Tonda Matějčík a třetí David Buda. Stříbro v seriálu připadlo Vašku Havířovi. Poslední hodnocenou divizí byly buginy 4×4. Rozjížďky vyhrál Havránek před Pavlíčkem a Novákem. Ve finále předvedl Honza Pavlíček, že když nejsou koně musí se používat hlava a v první zatáčce lišácky podjel Havránka a nikoho už před sebe nepustil. Druhý dojel Pepíno Vontszemü a třetí právě Tomáš Havránek. Celkově v seriálu s velkým náskokem zvítězil  Vontszemü před Havránkem a Kotěšovským. Poslední finále končilo pět minut po šesté, ale dalo by se říct, že za minutu dvanáct, protože se velmi rychle začínalo stmívat. Pořadatelům se tak i díky spolupráci všech jezdců podařilo ten den pěkně ukončit celou sezónu.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář