Hlavní novinky, Závody 2011

2. závod Kosice cupu – Nová Paka 14.5.

  • 21.5.2011 13:13

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Přímo ideální autokrosové počasí čekalo na účastníky Kosice cupu při závodech v Nové Pace. Nad Štikovskou roklí se honily mraky a slunce občas prosvitlo, tudíž se nemuselo příliš kropit, ale ani nebyla zima a závod kvapil tou správnou rychlostí. Přihlášeno bylo celkem 96 jezdců, ale po ukončení tréninků jich vinou závad do rozjížděk, které začaly po desáté hodině, nastoupilo jen 90. Organizace v Nové Pace byla, jak je zvykem, na vysoké úrovni a i když sem tam byly potřeba na odtahy i všechny tři traktory, žádné zdržení se nekonalo a finálové jízdy začaly ve čtvrt na pět.

V kategorii racer buggy závodili čtyři mladí muži a jedná dáma a to na zkrácené verzi novopackého okruhu. Rozjížďkám zcela jednoznačně dominovala Klára Čáslavská, která dokonce od druhé rozjížďky dávala svým kolegům náskok, aby si správně zazávodila. Bohužel ve finále ji vypověděla službu její žlutá buginka a skončila až na posledním pátém místě (třetím v kategorii 125).  Pro první místo si tak dojel s náskokem Petr Küffell (125), za ním proťal cílovou pásku Samuel Peták (125) a pro bronz dorazil Martin Mikel (1. 160), bramborovou pozici celkově a stříbro ve své divizi si připsal Marek Čáslavský.

V buginách s pohonem jedné nápravy se představilo celkem 10 jezdců, když se k závodníkům z předchozího klání v Kosicích připojil Ivan Celba. Rozjížďky byly velice zajímavé neb startovali vždy všichni závodníci této kategorie v jedné rundě. Po problémech v předešlém závodě si udělal radost Vašek Smutný a vyhrál dvě ze tří rozjížděk, jednu si vítězně připsal Vašek Havíř a třetím do první řady finále byl Pavel Kuželka. Bohužel po poruše zavěšení se do finále nepodíval loňský čtvrtý muž celkového hodnocení David Buda. Finále vyhrál s pohodlným náskokem Vašek Smutný, za ním dojel Vašek Havíř a na třetí místo se prodral Tonda Matějčík, který měl v rozjížďkách velice nepříjemný kontakt se svodidly u stanoviště číslo pět . Pro brambory si dojel Pavel Kuželka a za ním se další jezdci seřadili v pořadí Ivan Celba, Jarda Jaško, Standa Vavřinec, Jan Kuželka a Petr Zeman.

V nejrychlejší třídě buggy 4×4 se na start dostavilo 13 jezdců, přičemž mezi nimi byli i dva hosté z Holandska – Erwin Sukkel a Hans de Smalen a německý pilot evropského formátu Andre Pietschmann.  Právě Andre byl králem rozjížděk a vybíral si místo v první řadě. Spolu s ním se tam postavil Pepíno Vontszemü a Erwin Sukkel. Po startu měl co dělat Standa Kotěšovský, který málem ještě před první zatáčkou políbil svodidla. Nejlépe ze všech vyšel start Pepínovi, který ale za sebou při nájezdu do prvního kola neudržel Andrease. Ten si dojel pro zlato a Pepíno pro stříbro. Třetí s očima vykoukanýma ze zrcátek dojel Aleš Pařízek a v těsném                závěsu za ním Radek Jordák. V relativním klidu si pro páté místo dojela Ivana Kuželová a na šesté se po špatném startu probojoval Standa Kotěšovský, pro sedmé si po postupu z finále „B“ dojel Luboš Novotný, osmý byl Martin Vejvoda, devátý Hans de Smalen a desátý Erwin Sukkel. Po nepostupu z „B“ finále  si jedenácté místo připsal Zdeněk Sekerka, dvanácté Lukáš Rybín a do finále se bohužel ani nepodíval kvůli poškozenému zavěšení Jaroslav Cink.

Třída N1400 měla stejné účastníky jako při prvním závodě, tj. šest jezdců s naprosto seriovými vozy.  I rozjížďky kopírovaly průběh posledního závodu, to když jezdci rychlých citroenů buď jeli velmi dobře a rychle nebo se potýkali se závadami a pilot Opla Corsy Martin Pinc si dojížděl pro první místa. Finále zcela potvrdilo náročnost novopacké trati a dokonale tak prověřilo techniku. Lukáš Havlas s citroenem odpadl již ve druhém kole, Vladimír Materna s tímtéž vozem ho následoval v kole předposledním a zkázu pilotů francouzských strojů dokonal odpadnutím svého peugeotu Honza Erlebach. Už to vypadalo na jednoznačné vítězství Martina Pince, k jeho smůle píchnul pravou přední pneumatiku a na cílové čáře ho překonal David Brož s Favoritem. Pro bronz si dojel Filip Kratochvíl taktéž se škodovkou této verze.

Ostré čtrnáctistovky nabídly souboj 13 jezdců. Do startovního pole se vrátil Tomáš Havel a na závody dorazil i boleslavský rychlík Martin Chytráček. Během rozjížděk potkala smůla vítěze kosického závodu Zdendu Nováka, jemuž nevydržel nabroušený motor. Stejně tak dopadli i Polák Krzystof Bodo, Martin Fait, David Smolík a o kolo v rozjížďkách přišel a dále už nepokračoval i Martin Koutek.  V osmičlenném finále vevodili první řadě Ronald Hoffmann, Tomáš Havel a Martin Chytráček. Po startu se ujal vedení Hoffmann a za ním jeli Havel s Chytráčkem. Závodili prakticky celé finále na kontakt a rozhodující souboj se odehrál v poslední zatáčce, kdy útok na stříbro Martinu Chytráčkovi těsně nevyšel. Jisté čtvrté místo držel celé finále Láďa Brumlich. Pátou příčku zpočátku bral Miloš Svoboda, ale po ohnutí řízení v jedné z děr na trati ji nerad přepustil Adamovi Kubizňákovi. Sedmý dojel o kolo zpět Pavel Janoušek a do cíle nedovezl jeho speciál Vojtu Novotného.

Nejvíc pilotů, sedmnáct, se představilo ve třídě do 1600. V rozjížďkách si zcela jednoznačně počínal Petr Březina a velmi podobně jezdil i Milan Vlasák, dalším do první řady „A“ finále byl Vilém Vlček. Samozřejmě vzhledem k počtu jezdců se ale nejdříve konalo finále „B“. Nejlépe v něm zajeli a do áčka postoupili Luboš Valeš a Franta Ševčík. Jedenácté místo celkové obsadil František Koprolín, dvanáctý byl Míla Tomeš, dále pak Vojtěch Vojtěch a Filip Kašpírek. V áčkovém finále nejlépe odstartoval Petr Březina a uháněl za prvním místem. Za ním se to však pěkně mlelo. Milan Vlasák po nepovedené první zatáčce jel až čtvrtý, ale žádné brambory domů vozit nechtěl a tak předjel po nádherném souboji Michala Slezáka. Dál to ale nešlo, neboť druhé místo si pěknou jízdou podržel Richard Baloun. Čtvrtý nakonec do cíle dorazil Michal Slezák, pátý Jarda Šádek, šestý Luboš Valeš, sedmý Pepa Kočárek, který jel celé finále s ohnutou spojovačkou, osmý Martin Gacík a devátý Vilém Vlček, který přišel o páté místo v poslední zatáčce. Desáté místo pak zbylo na Františka Ševčíka.

Na letošní sezónu Kosice cupu v divizi nad 1600 zatím asi nebude dobře vzpomínat Pavel Doležal, ale nebudu předbíhat. Rozjížďkami jako nůž máslem projel Jirka Matějka, o trochu horších výsledků dosáhla dvojice Petr Vlček a Petr Březina. Při počtu čtrnácti jezdců se však jelo finále B a tam v první řadě stáli Pepa Tuháček, Luboš Valeš a Radek Pinc, řadu za nimi si vyjeli Petr Hodas a Peter Miklušák. O postupujících rozhodl nájezd do posledního kola, kdy do té doby vedoucí Tuháček odstoupil a Miklušák se dostal na druhé místo před Pince. Prvním postupujícím tak byl Valeš, který den startoval ve dvou divizích a celkem se předvedl v deseti ostrých jízdách, dalším pak Miklušák. Do finále „A“ odstartovalo jen osm vozů, protože pravé přední kolo Petera Miklušáka bylo uchyceno jen dvěma šrouby a tak nebyl do jízdy vpuštěn a Jarda Bareš svůj speciál pochroumaný z rozjížďěk na finále nezpojizdnil.  Po startu vyrazil vpřed Jirka Matějka a dojel si bez problémů pro vítězství. Ještě před poslední zatáčkou druhého kola byl Pavel Doležal druhý, ale právě v oné zatáčce se mu roztrhla těhlice a závod tak ukončil na devátém místě. Za Matějkou probíhala lítá bitva o druhé až šesté místo, dalším, kdo jí po Doležalovi opustil, byl po technických problémech Petr Vlček. Nejlépe si v ní vedl a pro stříbro dojel Petr Ježek, za ním byl bronzový Franta Hrdina a čtvrté místo si připsal Bohouš Vele. Až pátý dojel vítěz kategorie 1600 Petr Březina, šestý dojel Valeš.

Trabantů do Paky dorazilo celkem děvět. Loňský šampion Vojta Brandejs byl v rozjížďkách nejlepší a vybíral si tak místo v první řadě finále, k němu se postavili ještě Pavel Vopěnka a Jakub Ersepka. Po startu podržel do kopce nejdéle nohu na plynu právě Brandejs a jel vstříc dalšímu vítězství. Za ním byl vláček jezdců bojujících o druhé až páté místo, za tímto vláčkem se škorpili bratři Harvánkové a během finále své dvoudobé rakety odstavili osmý Libor červený a devátý Honza Šotola. Za prvním Brandejsem se do cíle přihrnul Ersepka, bronzový skončil Míra Oláh, který si v průběhu rozjížděk potykal s packými svodidly, čtvrtý byl Vopěnka a těsně za ním dojel Milan Hajný. Úspěšnějším z bratří Harvánků byl nakonec Pavel před Petrem.

Divize speciál nabídla v Pace souboj pouze tří vozidel. Přes celé rozjížďky i finále se táhl souboj Luboše Kužela s Audi a Rosti Hilseho se Subaru, celkově úspěšnější byl nakonec pilot speciálu s německým rodným listem. Těmto dvěma sekundoval Miroslav Krnáč s Felicií, který bojoval hlavně se zvlněným profilem trati. Po druhé rozjížďce se už dokonce někteří začali sázet, kolik že skoků při sjezdu od depa ještě jeho vůz snese. Vůz vydržel až do finále, kde se nakonec rozhodla nespolupracovat spojovací tyč řízení, ale i přesto Mirek feldu dotáhl až do cíle.

Závěrem bych chtěl všechny účastníky pozvat na další závody na domácí trať do Kosic v sobotu 11.června.

 

Tagy: ,

Žádné komentáře


Přidejte komentář