Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2012

Kosice cup 19.5.2012 – Nová Paka

  • 25.5.2012 20:11

Sdílet tento článek

Vložil: Web

 Byl krásný jarní den a do Štikovské rokle týden po velké republice zavítali jezdci Kosice cupu. Na počtu přihlášek (103) bylo vidět, že Paka táhne. Na závodníky si trať po loňském skokanském můstku ve sjezdu od depa a předloňské roletě od stanoviště číslo pět ke studánce letos připravila překvapení v podobě extrémně zvlněného úseku výjezdu k depu, kde by tlumiče a péra mohla zkoušet a nastavovat leckterá renomovaná značka. Bylo opravdu teplo a muselo se kropit, nezvykle mnoho závodníků si tak letos vyzkoušelo po nakropení trati pevnost svodidel v ostré zatáčce po sjezdu od depa, naštěstí pro ně vykázali značnou pevnost i jejich stroje a většina se dále účastnila závodů.

  Dvě divize racer bugin tentokrát jely rozdílné části novopacké trati. Dospělejší třída 125 jela celý okruh a divákům se představili čtyři mladí muži a jedna slečna. Ve finále brilantně odstartoval Petr Küffell, ale po chybě ještě v prvním kole se propadl až na čtvrté místo. Již v prvním kole sportovní štěstí opustilo Martina Mikela, který skončil pátý a kolo poté i čtvrtou Kláru Čáslavskou. Třetí dojel Daniel Peták a druhé místo vybojoval Küffel a jako první cílový prapor protnul Samuel Peták. O něco slabší byla účast v divizi 160, kde se sešly tři buginky. Celý den se nejvíce dařilo na zkrácené verzi okruhu Tadeáši Urbanovi, ve finále pak za ním dojel druhý Dominik Starosta a třetí Marek Čáslavský.

Kluků s buginami s pohonem jedné nápravy se do Paky dostavilo osm. Smůlu si vybral hned v první rozjížďce Vašek Smutný, který nedobrzdil, opřel se u pětky o Pavla Kuželku a odneslo to zavěšení. Zdánlivě malicherný problém, ale naneštěstí byly poškozeny i brzdy a pro Vaška Paka skončila. Ten den patřil dalšímu z Vašků, přijmením Havířovi. Vyhrával, co mohl a ne jinak tomu bylo i ve finále. Za ním dojel David Buda a třetí místo vybojoval Ivan Celba. O kousek za ním s potrhanou kapotáží dojel Standa Vavřinec, poté cílem prolétl bývalý mistr republiky v autokrosu Jan Kuželka a na dalších místech byli Tonda Matějčík a Pavel Kuželka.

Třída buggy 4×4 představila sedm bugin, jak lehké motorkové šestistovky, tak autokrosovou klasiku v podobě Tatry Zdeňka Sekerky. Dle první rozjížďky by člověk soudil, že evropan Radek Jordák nebude mít konkurenci, ale problémy s motorem mu vystavily stopku ještě před finále. Je to sice mrzuté, ale pro Radka rozhodně méně bolestivé než kdyby se tak stalo na začátku července. Do finále odstartovalo šest strojů a hned od prvních metrů všem měřil Standa Brousek. S pohodlným náskokem zvítězil, za ním dojel Lukáš Rybín, který si na zádech sebou přivezl Zdeňka Sekerku. Další jezdci už se plného počtu kol nedočkali. Ivaně Kuželové nevydrželo zavěšení zadního kola, Jardu Povondru zklamal diferák  a Emil Dendis neposlušný stroj odstavil u výjezdu k depu.   

Třída seriových vozů N1400 měla pole čítající dvanáct účastníků, v tomto čísle byli zahrnuti i dva piloti třídy 1400 junior, která se jede dle dohody pořadatelů. Kdo čekal na rychlého Opla v rukou Martina Pince, měl smůlu. Martin byl v pátek tak rozradostněn nad opětovným pobytem v Pace, že mu to druhý den neumožnilo řídit a volant předal svému mechanikovi Tomáši Kočímu. Při rozjížďkách byl jasně vidět rozdíl mezi N1400 a ostrou juniorskou čtrnáctkou, Milan Zákoutský neměl konkurenci a to zajímavé se dělo až daleko za jeho zády. Nejrychlejším pilotem N1400 pak byl Vláďa Materna, kterého tentokrát jeho citroen nezlobil a tak s náskokem zvítězil. Dalšího francouze (Peugeot) přivedl do cíle na druhém místě Honza Erlebach a třetí se zástupcem domácí značky dojel Dan Peták(Škoda Favorit). Další piloti sedlající Favority dorazili v pořadí Martin Pinkas, Filip Kratochvíl za nimi byl Kočí a Suzuki věrný Michal Berný. Finálové pole uzavřel Petr Sus ml. a do finále se nekvalifikoval Láďa Honsnejman(divize junior) a Matěj Kebort.

V divizi 1400 se sjelo 15 jezdců a poprvé se letos představil loňský stříbrný muž Zdeněk Novák. Ačkoliv prý auto dodělával až těsně před závody, jelo jako z partesu. V první rozjížďce se přehnal při cestě za vedoucí pozicí přes Filipa Kašpírka, bylo to krásné předjetí, jen se při něm roklí rozlehl zajímavý zvuk. Bylo to ťuknutí zpětných zrcátek, přičemž Zdendovo se ohnulo a Filipovi na autě nevydrželo, dvornímu autokrosovému fotografovi Davidovi Jeřábkovi se ten moment dokonce povedl zachytit fotoaparátem. Jediným Zdendovým problémem se ukázalo nakropení ve třetích rozjížďkách, při kterém u pětky políbil svodidla.  Na finále byl už zase ve formě a vyhrál o parník, za ním dojel vítěz z Kosic Jarda Šimek a třetí místo vybojoval Adam Kubizňák, který v rozjížďkách měnil převodovku. Brambory domů veze Vojta Novotný, pátý byl Filip Kašpírek, šestý Radek Slepička, kterému auto vydrželo akorát do projetí cílem. Sedmý skončil bývalý mechanik, nyní jezdec Jaroslav Hašek starší, osmý byl Luboš Koutek a devátý Vašek Šíma a finále se vůbec nepovedlo Miloši Havlasovi. Další pořadí určilo umístění pilotů v rozjížďkách – David Brož, Pavel Špaček, Lukáš Havlas, Martin Chytráček a největším smolařem třídy se stal Láďa Honsnejman, který stále laboruje s tlumiči své Ibizy, které ne a ne vydržet pořádnou sportovní jízdu a to ani v tréninku.

Šestnáctistovky nabídly méně početné startovní pole (12), ale při jejich soubojích bylo určitě na co koukat. O tom, že hlína po nakropení přilnavostí nevyniká, se přesvědčil Ronald Hoffmann. Aleš Teplý na vrcholu výjezdu k depu prořadil a Ronald, který byl v té době nutný kus za ním šlápnul na brzdy. Kola se zablokovala a poté stačilo počítat: jednadvacet, dvaadvacet a křáp. Rána jako z děla, Aleš poodskočil dál a pokračoval v rozjezdu, Ronald se ránou otočil do protisměru, počkal, až všichni projedou a též jel dál, bohužel skrytá závada čekala až na finále. Favoritům v této divizi v Pace nebylo příliš přáno, Richard Baloun startoval až ze třetí řady a Milan Vlasák dokonce ani nejel finále. V něm od startu odjel jako první Petr Březina a v pohodě si dojel pro zlatý věnec. Za ním už to byla ta pravá autokrosová bitva, co se týče změn pořadí na druhém až pátém míst, bylo jich možná více než v některých jiných divizích za celý den. Stříbro si vydobyl Aleš Teplý, bronz získal Luboš Valeš. Čtvrtý dojel s notným odstupem Vilda Vlček, pátý se svým sériovým Coltem Honza Tomeš, šestý Lukáš Klaban. Sedmý již nedojel účastník bitev o pár příček výše Michal Slezák, osmý Ronald Hoffmann devátý Richard Baloun a desátá byla teamová dvojka Hýbl –Svárovský, dvanáctý skončil Jaroslav Erben.

Nejpočetnější pole (18) nabídla třída nad 1600, ono se tomu ani nelze divit, na novopackém letišti se koně pod kapotou uplatní ze všech tratí Kosice cupu asi nejvíce. To že síla motoru není všechno, dokazovaly opakované předjížděcí manévry při výjezdu k depu. Tomu kdo špatně zvolil stopu, stádo šemíků jen řehtalo do vzduchu, místo aby se opíralo do země a kolega s lepší volbou stopy se kolem prohnal jako by se nechumelilo.  Po strastiplném začátku sezóny se začalo dařit Jirkovi Matějkovi, který vybojoval první řadu finále, v ní stál i Pepa Kořínek se svou variací na téma Fabia a Petr Březina, který mezi rozjížďkami stihl opravit notně pochroumanou Felicii. Od startu se rozhořela bitva jako řemen mezi Kořínkem a Matějkovi, chvíli vedl ten chvíli zase onen, až se nakonec jako první dostala pod šachovnicový prapor zelenobíla Fabie. Třetí místo po neméně urputném souboji patřilo Petru Březinovi, čtvrtý dojel Petr Ježek, pátý Pavel Doležal, šestý Franta Hrdina, sedmý Josef Bartoš, osmý Radek Pinc a poté odstoupivší Petr Vlček a Martin Appl. Další, již nefinálové pořadí bylo Luboš Valeš, Ondra Donát, Zbyněk Nováček, Jiří Calda, Luboš Žambůrek, Lukáš Suchánek, Aleš Kubík a Michal Mrštík.

Divize speciál tentokrát představilo poměrně značné množství vozů s pohonem všech kol, velmi těžké to tak měli třeba Radek Pinc a Zdeněk Donát, kterým musela stačit jen jedna poháněná náprava. Vítězem rozjíždek se byli piloti na vozech VW Golf (Svoboda, Krejčík, Zívr), naopak smůla se přilepila na Lukáše s Myšáky, když se s nimi Lukáš Dlab, ani Lukáš Musil ve finále nesvezli. Velmi dobrý start ve finále předvedl Aleš Plecháč, ale nahoře u depa už se koukal spoustě soupeřů na záda. Nejdřív chvíli vedl Petr Krejčík, který chyboval u pětky a dojel si pro stříbro. Stupínek nejvyšší si podjetím vybojoval skvěle jedoucí Vlasta Svoboda. Třetí místo si vyjel Lubomír Giesler a čtvrtý byl Lubor Zívr, pátý Aleš Plecháč a šestý první s předokolkou Radek Pinc. Finále se ještě zúčastnil sedmý Zdeněk Donát a osmý Franta Koprolín. Do finále se kvalifikovali, nicméně stroje již nepřivezli Dlab a Petr Sus st., za nimi poté skončili Musil, Michal Hrubant a Michal Mrštík.   

Trabantů se do Paky sjelo jenom sedm. Opakovala se situace z minulého závodu a na čele byl většinou Pavel Vopěnka nebo Milan Hajný. V první řadě na finále je doplnil Tomáš Buda. Pořadí se prakticky ustálilo již v prvním kolem a jedinou změnou bylo předjetí Pavla Harvánka Tomášem Budou, který se tak prodral na čtvrté místo. Zvítězil Pavel Vopěnka, o fous za ním dojel Milan Hajný a třetí byl Petr Harvánek, po čtvrtém Budovi a pátem Harvánkovi se cílovou zónou prohnal Honza Šotola a o kolo zpět sedmá Denisa Papová.

V pace se též představili tři zástupci s kárty z dílny Romana Kalvody. Tyhle malé sršně dokáží létat pěkně rychle a nejrychleji ten den létal Honza Roubíček, druhý standardně jezdil Lukáš Hamrle a třetím mužem byl toho dne Dan Tomin, kterého bohužel potkala při jeho razantním řazení závada v  podobě zničené spojky.

Závěrem je nutno poděkovat AK Nová Paka jenž nám umožnil tyto závody uskutečnit a dodat, že další závody Kosice cupu se uskuteční na domácí trati v Kosicích 9. června.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář