Závody 2012

Kosice cup 8.9.2012 – KOSICE

Kosice cup 8.9.2012 – KOSICE

  • 14.9.2012 18:17

Sdílet tento článek

Vložil: Web

 V sobotu 8. Září se letos poprvé na závodníky v Kosicích usmálo počasí a místo bláta na ně čekala suchá upravená trať a dle předpovědi počasí příjemných 20 stupňů celsia pod lehce zamračenou oblohou. K šestému závodu se sjelo přes devadesát auťáků a bylo se rozhodně na co dívat.    

  V kategorii racer buggy dorazilo v obou divizích velké množství malých závodníků a startovní rošt byl opravdu plný. V první řadě finále stál Dan Pytloun, Dominik Starosta a Tomáš Vejmola a přesně to samé pořadí bylo i o pár chvil později na stupních vítězů, čtvrtá dojela Bára Čepková, pátý přívezl  obrovkou radost celému teamu Jirka Matějka junior, šestý Marek Čáslavský, kterého trochu trápil jeho stroj a do finále nakonec neodstartoval Tadeáš Urban, kterému se buginka zakousla do startovní čáry a i přes snahu mechaniků se jí nepustila. Racer 125 nabídl ještě širší pole jezdců a v rozjížďkách si to mezi sebou nejvíce rozdávali Pepa Švorc a Petr Hartych, do první řady se k nim ještě přidal vedoucí muž seriálu Samuel Peták. Cíl vítězně proťal Petr Hartych, druhý dojel Pepa Švorc a třetí poslední jezdec z první řady Samuel Peták, kousek za ním dorazil Martin Mikel, poté další Peták a to Daniel, šestá byla Klára Čáslavská a sedmý Dominik Hlavsa a jako osmý tentokrát o třídu výše Marek Čáslavský

Buginy 4×2 se sjely v obvyklém obsazení, po závodech v Poříčí k ansámblu přibyl ještě Jan Růžička. V rozjížďkách měl smůlu Vašek Smutný, který přišel po startu té třetí o zavěšení pravého předního kola, nicméně vše se dalo do pořádku a mohl se tak postavit k Vašku Havířovi, který letos jinou než první řadu finále nezná a Standovi Vavřincovi, který se na Kosickém závodě velmi pěkně rozjel. Kalich hořkosti si v této třídě vypil Pavel Kuželka, který nedojel první rozjížďku a závada na buggy byla bohužel v daném místě a čase neopravitelná. Po startu začla mela nevídaná a ve vnitřním vracáku právě Standa přehnal akceleraci při útoku na druhé místo a zablokoval svým otočením stroje několika soupeřů. První v pohodě kroužil Vašek Havíř a zezadu stíhal co se dá Vašek Smutný, předjel Honzu Růžičku, Standu Vavřince, Tondu Matějčíka a v posledním kole to zkoušel velmi zle i na Vaška Havíře, který však odolal a zvítězil. Druhý byl Smutný, třetí místo si nenápadnou jízdou připsal Tonda Matějčík, čtvrté Jan Růžička, páté rozevlátý Vavřinec a šesté David Buda.

Šest velkých bugin 4×4 předvádělo pěkný cirkus a principálem jim byl Pepíno Vontzsemü. Nejdřív si vykoledoval černou, poté odjel do depa o kolo dřív a v poslední rozjížďce i přes závadu udržel druhý flek a kvalifikoval se do finále. V první řadě stál Jarda Povondra, Pavel Janoušek a Lukáš Rybín. Po startu si Janoušek tvrdě vyšlápl na Povondru, který tak začínal až z hloubi pole. První místo si neskutečnou jízdou, při které vymetl snad každou skulinu kosické trati a obrátil i kameny v místech kde nikdo roky neprojel, získal Pepíno Vontszemü. Druhý jen o kousek za ním byl Pavel Janoušek, je vidět, že si na silnou buginu zvyká čím dál tím víc. Třetí byl po diskvalifikaci Romana Poláka Lukáš Rybín, čtvrtý Jarda Povondra, a pátý Emil Dendis.

Seriových N1400 dorazilo dvanáct. A ačkoli se nehonosí upravenými tlumiči a vysoce výkonně naladěnými motory, právě z této třídy se rekrutoval nejhezčí rozjížďkový souboj celého dne. Který zcela v duchu fair play, přesto prakticky plech na plech předvedli Jarda Berný a Vláďa Materna. Oba také stáli v první řadě a k nim se postavil ještě bíločervený Opel Martina Pince. Ani on nebyl bez šrámu. Při souboji s Jirkou Drahovzalem vyskočil na val na trati. Jirka byl ještě lepší, protože ke skoku přidal stojku na čumáku s rotací vozu kolem podélné osy a dopadem na všechny čtyři kola kousek za mezí lemující dráhu. Finále už bylo rozhodně poklidnější první místo si od startu do cíle pohlídal Martin Pinc, druhé Jarda Berný, o třetí se celé finále bál Petr Feix, nakonec ho udržel. Vřava za ním nejlépe vyšla čtvrtému Martinu Pinkasovi, pátý byl Jirka Drahovzal, šestý Honza Elrlebach, sedmý po problémech v předposlední zatáčce Vláďa Materna, osmý Radovan Henzl, devátý David Peták a desátý Matěj Kebort. Do finále se neprobojovali jedenáctý Petr Major a dvanáctý Dávid Ilčisko.    

O účastníka méně mělo pole ostrých čtrnáctek. Tím komu padl černý Petr a finále neviděl, byl Patrik Vlášek. Ten sice bojoval, ale střet s felicií Luboše Koutka mu vystavil stopku. Koutkovic stroj vykázal neuvěřitelně dobrou strukturální integritu, to když po onom střetu měl pouze odloupnutý plech nahrazující zadní světlo, kdežto Vláškův favorit jakoby potkal lokomotivu. Jasně tak bylo vidět tisíc malých vylepšení, které inženýři z Mladé Boleslavy mezi fáčkem a feldou provedli. V první řadě finále jak bývá zvykem, stála trojice Novák, Kašpírek, Šimek. Finále se opakovalo po boudě Radka Slepičky. I po druhém startu ho vedl Zdenda Novák, ale Filip Kašpírek se před něj protáhl a vyhrál. Vzájemné oťukávání obou bylo posléze oceněno oboustranným napomenutím ředitele závodu.  A v rovnoměrných poměrně značných rozestupech pak dojeli třetí Jarda Šimek, čtvrtý Aleš Dvořák, pátý David Brož, šestý Luboš Koutek, sedmý David Smolík,osmý již o kolo zpět Pavel Špaček a devátý na valu Vojta Novotný. 

Do  šestnáctistovek se přijelo sklouznout 12 jezdců. Finále nakonec neměl právo absolvovat nováček Martin Horčičko a Pavel Svárovský, který svou stovku občas honil i vzduchem. Mezi navrátilce seriálu patřil Tomáš Havel a šlo mu to moc dobře, vyjel si první řadu a stál tam s Jirkou Janouškem a Jardou Šádkem. Právě Šádek vystřelil ze všech nejrychleji, ale Havel ho za pár chvil předjel skoro jako kdyby stál a dojel s pořádným náskokem pro prvenství. Další místo si již Jarda vzít nenechal a byl stříbrný, bronz pak bojovnou jízdou získal Aleš Teplý. Čtvrté místo si zajistil Richard Baloun, páté v bojující trojčlenné skupince Petr Březina, šesté Honza Tomeš, sedmé Vilda Vlček, osmý dojel Michal Slezák a v posledním kole kolidující z předních pozic nakonec skončili Jirka Janoušek a Ronald Hoffmann.

Dalších dvanáct závodníků nastoupilo ve třídě nad 1600. Králem rozjížděk a poté finále se stal Jirka Matějka senior. Sekundovat se mu snažili nejprve v rozjížďkách a poté ve finále v první řadě Franta Hrdina a Pavel Doležal, ale už od startu bojovali jen o druhé místo. Souzeno však nebylo ani jednomu z nich, protože finále se velmi povedlo Petrovi Vlčků, který se na stříbrný post protáhl v první zatáčce po startu, o fous hůře to udělal třetí Radek Pinc. Za ním již byla mezera, kterou zavinila kolize Doležala a Březiny. Čtvrtý tak v dvoučlenném vláčku dojel Petr Ježek, pátý Franta Hrdina, šestý Petr Březina, sedmý Jakub Truneček, osmý Pavel Doležal, devátý Ondra Donát a desátý, již v prvním kole odstoupivší Zbyněk Nováček. Bez bodu po poruchách zůstali Martin Muzikář a Milan Purma. 

Nebývalé množství vozů v počtu jedenáct se předvedlo ve třídě speciál. Vlasta Svoboda předváděl nádherné souboje s Rosťou Hilsem a vypadalo to na velmi pěkné finále, bohužel cíl třetí rozjížďky proťal se značně nezdravým zvukem motoru a finále tak nejel. Ta samá rozjížďka vystavila stopku i Vojtovi Plecháčovi. V první řadě stálo brutální audi Luboše Kužela a vymašličkované Mitsubishi Lukáše Musila a oranžáda na téma subaru Rosti Hilseho. Od bliknutí světel bylo jasno, Kužel s velkým přehledem vyhrál, druhé místo získal po chybě Musila Hilse, třetí nakonec Musil, čtvrtý proťal cíl se čtyřkolovou Mazdou, která by skoro splňovala předpisy pro provoz na pozemních komunikacích Tomáš Havel, pátý Richard Baloun ml., šestý Franta Koprolín, sedmý s poslední čtyřkolkou Petr Krejčíka a osmý Radek Pinc.

Trabantů se sešlo šest, každá rozjížďka tak byla malým finále. V první řadě se z trojice Pavel Vopěnka, Tomáš Buda, Petr Harvánek nikomu nepodařilo vyhrát dvakrát a tak se čekalo, kdo z nich to zvládne v jízdě nejdůležitější. Tvrdý souboj po startu ve druhé zatáčce vedl Vopěnka, a i když k sobě měl Budu připoutaného jak na gumovém laně, všechny útoky ustál a zvítězil. Druhý tedy Tomáš Buda, třetí s větší ztrátou Milan Hajný, čtvrtý Petr Harvánek, pátý Karel Trnka a s porouchaným vozem šestý Pavel Harvánek.

Závodu se též zúčastnili tři karty, dva mladí piloti Dan Tomin a  Lukáš Hamrle si trénovali své umění vládnout vozu a mezi nimi čněl Martin Šimánek, ostřílený kozák MASCOM cupu, který předváděl krásné dlouhé smyky. Ve finále chtěl dát klukům šanci, bohužel Danovi vypověděla službu těhlice a tak na trati se honili již jen dva speciály, v posledním kole Roubíček předjel Hamrleho a s přehledem zvítězil.     

Závěrem velmi rádi poděkujeme za pomoc traťovým komisářům z AMK ČESKÝ RÁJ, dobrovolným hasičům v Lovčic, kteří předvedli naprosto profesionální výkon, zachranému systému Jarolímek, který jsme naštěstí přiliš nevytížili, za skvělé fotky Davidu Jeřábkovi a Zuzce Horákové a těšíme se všemi na shledání v Sedlčanské kotlině 6. Října, kde v předposledním závodě Kosice cupu budou vrcholit souboje o celková prvenství v jednotlivých divizích.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář