Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2013

Kosické finále 5.10.2013

Kosické finále 5.10.2013

  • 12.10.2013 19:49

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Naposledy se letos sešli závodníci Kosice cupu k souboji o body, přivítala je připravená domácí trať, pěkné počasí a všech více než 80 závodníků si poslední závod chtělo užít. Poslední možnost zvrátit výsledky šampionátu právě na svoji stranu poháněla zúčastněné k maximálním výkonům a prakticky každá rozjížďka byla ostrá jako břitva.

Vzhledem ke zrušení závodu v Přibicích a nenahrazení podniku u nejmenších závodníků se sešlo početnější pole než je obvyklé. To že se závodu účastní i zkušení republikáni, ale bylo zjevně úplně jedno Dominiku Starostovi, který stejně všem ukázal záda. Za ním dojela Bára Čepková a s bílou buginkou byl třetí Matyáš Zívr. Na čtvrtém a pátém místě dojeli kousek od sebe Matěj Vosecký a   David Korčák. Až šesté místo patřilo Jirkovi Matějkovi mladšímu, který však doslova letěl. Ze začátku finále nezvládl řízení a chvíli to vypadalo, že zůstane viset na mezi. Potom co mu soupeři odjeli o tři čtvrtě kola, se opět dostal na trať a začal brutální stíhačku. Na medaili to sice nedalo, ale podívaná to byla nevídaná. Sedmý dojel se specificky kapotovanou buginkou Jirka Calda, za ním další dáma, Valentina Kubátová a dále už jenom kluci v pořadí Lukáš Svoboda, Tomáš Štuksa, Filip Slepička a Radek Čáslavský.

Ve 125-kách jeli samostatný závod jezdci republiky spolu Klárou Čáslavskou. Co se týče stopětadvacítek Kosice cupu, v závodu si nejlépe vedl Martin Mikel. Za ním poprvé v sezóně vystoupil na stříbrný stupínek Petr Dlouhý a třetí byl Samuel Peták. Čtvrtý byl Filip Kopecký, který nastoupil až v půli sezóny, pátý Tomáš Štuksa, šestý Marek Čáslavský a sedmý neustále se s problémy ve vnitřním vracáku potýkající Jakub Vondra.

Standardní pole pěti bugin s pohonem jednoho páru kol doplnil Marek Novák, který si přijel se svojí juniorkou zatrénovat. Brzo se se závody rozloučil Jan Vitha, kterému nevydržel motor. V rozjížďkách měl problém i Standa Vavřinec, když mu prdnul hnací řetěz, ale taková prkotina ho nemohla vyřadit z finálových bojů. Naprosto excelentní výkon podával v soubojích s Markem Novákem Vašek Smutný. I přes handicap pohonu pouze jedné nápravy se dokázal Marka v rozjížďkách nejen držet, ale i mu ukázat záda.  Ve finále jenom potvrdil výkony z celého dne a zvítězil. Na druhém místě dorazil Vašek Havíř a třetí místo vybojoval Standa Vavřinec. Brambory si z tohoto závodu odvezl Honza Růžička.

Pouhých devět vozů N1400 na startu posledního závodu proměnilo každou rozjížďku v malé finále. Po takovémto tréninku si v poslední jízdě dne nejlépe vedl Milan Andruchovič pronásledovaný Vláďou Maternou a Michalem Berným. Čtvrtá příčka připadla Tomáši Havlovi, pátá Honzovi Erlebachovi, šestá Radovanu Alvínovi, který v jedné z rozjížděk vyfasoval černou vlajku zato, že poslal na boudu Fandu Bouse. Mezi tyto dva se ve finále vklínil Radovan Henzl a poslední zcela sériový stroj řídila Miriam Vlčková.

Dvanáct nabroušených čtrnáctek, to nebylo složení holčičího teamu na fotbal s náhradnicí, ale třikrát dvě rozjížďky a moc pěkné finále v podání pilotů vozů s tímto objemem motoru. Velice pěkně se v jedné rozjížďce uvedla stovečka dvojice Hýbl –Svárovský. Od startu dokonale vystřelila a celou jízdu nedala nikomu ani čuchnout. Finále se však stalo záležitostí Martina Babáka, kterého jistě mrzí jeden vynechaný závod. Ten by mu totiž asi přihrál v celkovém hodnocení jasný primát. Druhé místo vybojoval Filip Kašpírek a třetí Martin Pinkas. Čtvrtý dojel Aleš Dvořák, pochválit musíme nejen jeho, ale i jeho techniku, která zvládla i účast v  třídě nad 1600 s Mirkem Křováčkem za volantem. S pěknou žlutou felicí bral páté místo Láďa Brumlich a za ním už byla rychlá Škoda 100 Tomáše Hýbla. První auto nemající na sobě okřídlený šíp bylo až sedmé, jednalo se o suzuki swift Jakuba Ersepky a hned za ním dorazil do cíle velice speciální trabant s motorem wartburg připravený Karlem Trnkou. Po startu určitě o něco výše pomýšlel Patrik Vlášek, ale kontakt se soupeřem ho posunul až na deváté místo a ve finále za ním ještě skončil bývalý šampion N1400 Vašek „budkař“ Mládek. Jedenácté a dvanácté místo si připsali Pavlové Janoušek a Špaček.

V šestnáctistovkách šel do závodu s poměrně klidnou hlavou Ronald Hoffman, měl již vypracovaný náskok v celkovém hodnocení a nechtěl udělat zbytečnou chybu. Co čert nechtěl, hned v první rozjížďce mu začal klepat motor a naděje na titul byla najednou daleko menší. Ve finále se tedy držel pozadu a nakonec mu to dalo na sedmé místo. Tím nejlepším ten den byl Richard Baloun, který se ke konci sezóny rozjel velmi pěkně. Za ním dojel protivník Ronalda v boji o titul Milan Vlasák, počty a pročítání pravidel o škrtání závodů jim teď nelze rozhodně závidět. Třetí místo si po Poříčí zopakoval Standa Kotěšovský, který se s novou technikou stále ještě sžívá a na svou rychlost s fordem fiesta si vzpomene jen občas. Ačkoliv se Honza Tomeš snažil sebevíc, na překonání výsledku jeho táty ze Sedlčan mu to nedalo a odjel se čtvrtým místem. Pátý byla Aleš Teplý, šestý Radek Pinkas, osmý Jirka Pánek a poslední s nula body na kontě, jel domů Mirek Barek.

Konečně trochu početnější pole se sjelo ve třídě nad 1600. Rozjížďka nebo finále zase byla v cíli červená felda se 401-kou na dveřích první. K Jirkovi Matějkovi se postavil na stupně Jožin Bartoš, kterého konečně netrápila tolik technika a Petr Ježek. Čtvrtý byl Petr Vlček, pátý již zmiňovaný Křováček, šestý Lukáš Mihulka, sedmý Martin Muzikář, osmý Zbyněk Nováček a s černou vlajkou odjížděl z posledního závodu Tomáš Kočí.

Standardních pět trabantů se sjelo i k poslednímu závodu. Ve finále si to hned od startu dávali velmi tvrdě a ještě před první zatáčkou jste si mohli z trati nasbírat trsátka. Smůlu v ní měl Pavel Vopěnka, kterého souboj poslal do břehu. Nicméně jeho stroj je odolnějšího druhu než původní produkce DDR a tak se vydal stíhat zbytek pole a dojel čtvrtý. Pohárek s číslicí jedna si vyzvedl po závodě Tomáš Buda, ten následující Petr Harvánek a ten třetí Tomáš Hlinovský. Posledním mužem v poli byl Pavel Harvánek.

Piloti kártů jezdili celý den ve třech a ve finále dle hesla „mládí vpřed“, si nejlépe vedl Dan Tomin. Druhý byl Petr Roubíček a třetí Lukáš Hamrle.

Na startu divize speciál se po delší době za volant posadil i hlavní sportovní komisař Kosice cupu Láďa Levý, který vavříny sbíral již počátkem století. Na VW Golf Aleše Kubíka neměl ani náhodou, ale  audinu Karla Holečka si ve všech rozjížďkách prohlížel zezadu pěkně zblízka. Aleš Kubíček ve finále odstartoval a nestaral se co se děje za ním, ostatně proč taky když za chvíli už i na nejdelší v rovince viděl ve zpětném zrcátku jen prázdnou trať. O půl kola za ním se však těžce bojovalo a po drobné Holečkově chybě se Levému povedl v to, v co doufal celý den, pobídl všechny koně svého Hondičky a Holečka předjel a dokonce ho za sebou po celé finále i udržel.

Vše je odjeto, nyní už jen zbývá sednout k výsledkům a počítat. Konečné rozuzlení počtářského úkolu bude předneseno 19. října na vyhlášení sezóny v Chlumci nad Cidlinou. Za fotky z posledního závodu děkujeme Pavlu Chymkovi, Standovi Šachovi a Zuzce Horákové.

 

 

Žádné komentáře


Přidejte komentář