Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2013

Poříčská pohádka 7.9.2013

Poříčská pohádka 7.9.2013

  • 14.9.2013 09:03

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Bylo babí léto, ideální počasí a Na Homolce se sešli zase autokrosaři, prostě skoro jako v pohádce. Proč skoro, protože místo známé věty: „Boudo budko, kdo v tobě přebývá?“. Spíš areálem znělo: „Boudou budko, kdo tě ještě dá?“ a že těch co vystavili na odiv podvozkové partie svého vozidla, nebylo zrovna málo.  Počasí vyšlo skvěle, trať byla taky dobře upravená a při počtu 85 aut se bylo na co dívat. 

V  racer 160 se první místo začíná podobat třídě nad 1600, akorát místo Jirky Matějka tu totálně vévodí Dominik Starosta, který zvítězil s obrovským náskokem. Za ním bojovali dvě trojičky, v té první z nich byl nejlepším pilotem Marek Čáslavský, štěstí měl bronzový Filip Slepička a ukrutnou smůlu Matyáš Zívr, kterému buginka došla v poslední zatáčce finále a umístil se tak na devátém místě. Z další trojičky, která nakonec bojovala o bramborovou medaili, byl nejúspěšnější Tomáš Štuksa, za ním dojeli Matěj Vosecký, Eliška Pytlounová . Závod se moc nevyvedl Jirkovi Matějkovi juniorovi a David Korčákovi.

V racerech 125 se k závodu dostavilo i trio pilotů, kteří se účastní i republiky. Ve jízdách i finále se ukázal obrovský rozdíl v technice, když kluci točili do první zatáčky a zbytek pole byl ještě u startovní věže. Protože jsme nechtěli, aby o pohárech za první místo rozhodovala jen technika, vyhlašovali jsme první trojku dvakrát. Nejdříve ty opravdu nejrychlejší Kuba Novotný, Filip Hartman a Daniel Pytloun a za nimi stálí účastníci Kosice cupu. Mezi nimi se nejlépe vedlo Martinu Mikelovi a na stupínek se k němu postavil ještě Dominik Hlavsa a Petr Dlouhý. Sedmé osmé a deváté místo obsadili Samuel Peták, Filip Kopecký a Tomáš Štuksa. Jako obvykle kluky proháněla s dvojnásobným objemem motoru Klára Čáslavská, která hlavně byla z počátku schopná konkurovat i republikovým jezdcům.

Dospělácké buginy s pohonem jedné nápravy doplnil tentokrát na počet šesti speciálů Ivan Celba a na finále se prokousal do první řady vedle Smutného Havíře. V postartovní mele byl velmi rychlý domácí Jan Růžička, který však v první zatáčce chyboval a vymetl mez s Vaškem Smutným. Všeho využil Standa Vavřinec , který se z poslední řady dostal na druhé místo. Bohužel ho zklamala technika a finále dokončil se ztrátou jednoho kola na pátém místě. Ještě hůře na tom byl Smutný, který zůstal stát již ve druhém kole. Ze stříbra se radoval po boji Růžička, bronz i s podivnou geometrií uhájil Celba a brambory si odvezl Jan Vitha. Jako štírek se rozjížďkami i finále s touto kategorií proplouval Pavel Janoušek se svou výkonnou zelenou buginou 4×4, kterému bohužel v letošním ročníku zatím nedorazili konkurenti.

N1400 se stejně jako v předchozím závodě prezentovalo 10 jezdců. Do finále se po problémech nepodíval Marek Bous a jeho první průjezd zastavil boudou Petr Sus. Do toho dalšího se po závadě na start nepostavil Jaroslav Škorpil. Od startu se ujal vedení Milan Andruchovič a už ho nikomu nepředal. Za ním se poměrně dlouho bojovalo o druhé místo, které nakonec získal Vláďa Materna, třetí byl Michal Berný, s již značným odstupem byl čtvrtý Honza Erlebach, kterého po delší době nezklamala technika, pátý David Ilčisko, šestá s kolem ztráty Miriam Vlčková a sedmý Radovan Alvín.

Ve znamení tuhých bojů byla třída 1400, do finále se nekvalifikovali Patrik Vlášek a Martin Faltýn. Od prvních zatáček pospolu jezdil osmičlenný vláček, dva chybějící vagónky chybovaly už prvním kole  a nakonec z toho bylo osmé a deváté místo pro Pavla Špačka a Tomáše Hýbla. Tím desátým ve finále byl Filip Kašpírek, který viděl černou vlajku za přetočení Zdeňka Nováka. Zdeněk totiž chvilku před oním incidentem vyšoupl Filipa v zatáčce po cílové rovince ven takovým jedním drobným cca 100 metrovým tlačením, za což promptně obdržel napomenutí. Na čele byl nejdříve Vašek Régner, ale po dvou minelách se propadl až na čtvrté místo. Cesta ke stupňům vítězů se tak opětovně otevřela třem Martinům, akorát pořadí bylo drobně jiné než v Bousově a to Chytráček, Babák a Pinkas. Pátý dojel Aleš Dvořák a šestý Zděněk Novák, který byl i přes otočení rychlejší než Láďa Brumlich.

Stejný počet účastníku jako čtrnáctky měl i třída 1600, do finále se nepodíval Jarda Šádek a Mirek Barek a podobně jako v N1400 se finále jelo dvakrát, boudu totiž v první verzi hodil při předjížděcím manévru do té doby šestý Ronald Hoffmann a aby toho nebylo málo vinou technických problémů jelo opakování už jen pět aut. V depu zůstali Radek Pinkas, Lukáš Vítek, Luděk Doubravský a na start sice dorazil, ale už se nerozjel Richard Baloun, který hodil moc pěknou boudu už v rozjížďkách. Pořadí pětice se brzo po startu ustálilo, a ačkoliv Standa Kotěšovský vystrkoval sem tam růžky, víc než na třetí místo mu to nedalo. Vyhrál Milan Zakoutský, za ním dojel Aleš Teplý, čtvrté místo bral Honza Tomeš a posledním finalistou byl Milan Vlasák.

Z devítičlenného pole dvoulitrů se jich ke startu nejdůležitější jízdy dne dostavilo pouze šest. Po první rozjížďce už nakládali Pavel Doležal, Martin Muzikář a Josef Bartoš.  V prvním kole si kluci rozdali karty a pořadí se pak už neměnilo. První Jirka Matějka, druhý Petr Ježek, třetí Petr Vlček, čtvrtý Tomáš Kočí, pátý Lukáš Mihulka a šestý Zbyněk Nováček.

Bohužel se nepotvrdil každoroční trend, kdy se do Poříčí sjelo vždy nejvíce trabantů za celou sezónu a předvedlo se jich pouze pět. K finále nastoupili již bez Pavla Harvánka. Po ostřejším začátku kdy jeli skoro všichni kolo na kolo, odpadl Tomáš Buda, ve čtvrtém kole odstoupil z vedoucí pozice Pavel Vopěnka a pro první místo si v klidu dojel Tomáš Hlinovský a pro druhé Pavel Harvánek.

V Poříčí se taky jela třída speciál, sešlo se šestičlenné pole. Žádnou z rozjížděk nedokončila Astra v rukou Radka Pince a ten po dohodě s ostatním jezdci a ředitelstvím nastoupil do finále, avšak mimo pořadí.  Právo nastoupit měl Jan Kupec, ale jeho Mazda byla proti, na startu finále tím pádem bylo pět vozů. Jako raketa vypálil Jakub Šindelář s kombíkem Audi o objemu motoru 4,2 litru a s přehledem vyhrál. Jinak to bylo pro tuto třídu doslova Waterloo. O kolo zpět skončil druhý Aleš Kubík a byl tím posledním, kdo prohnal svůj vůz pod šachovnicovým praporkem. Nejpozději odpadl Franta Koprolín a byl tak třetí a hned zpočátku jízdy zanechal Jirka Typlt.

Co by to bylo za Poříčí, kdyby se závodů neúčastnila zde zrozená divize kart. Sedm vozítek nastoupilo do rozjížděk a pět do finále. Nezvládla to technika Lukáše Hamrleho a Franty Šrámka. S velkým náskokem zvítězil Jan Roubíček, druhý dojel Petr Novák, třetí Petr Roubíček, který se na stupně vítězů posunul po chybě Jirky Havelky, který dojel čtvrtý a s odstupem za nimi dorazil do cíle nejmladší jezdec kártů v ČR Dan Tomin.

Za povedený víkend děkujeme Poříčským pořadatelům, za pěknou fotogalerii Janu Pilátovi a těšíme se na další závod, jež se uskuteční v Sedlčanech 21. září.

Žádné komentáře


Přidejte komentář