Závody 2012

Poslední závod Kosice cupu 2012

Poslední závod Kosice cupu 2012

  • 25.11.2012 18:18

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet leží vesnice Kosice a tam se v sobotu 22.října uskutečnil poslední díl seriálu Kosice cup pro rok 2012. Ať už jel ráno člověk z kteréhokoliv koutu republiky, prakticky všude byla viditelnost mizerná, ale to mlíko, co čekalo na závodníky na trati, bylo neuvěřitelné. Problém, ale nebyl jen na straně jezdců, ale i sportovního komisaře, který byl rád, že vůbec dohlédl na start a velká tíha férovosti celého závodu ležela na tom kterém traťovém komisaři, který jediný byl sto dohlédnout alespoň na svůj úsek. Ráno při rozpravě se mluvilo i o možném zkrácení či zrušení závodů, nakonec však po konsensu všech zúčastněných došlo k rozdání postavení do rozjížděk a šlo se na věc.  Všichni čekali, že mlha během dopoledne ustoupí a uskuteční se standardní závody se třemi koly rozjížděk a finále, bohužel ta neprůhledná věc se nás držela jak …. košile a závody tak přišly o jednu rozjížďku. 

Ve třídě racer 160 se sešlo  početné startovní pole čítající 10 jmen. Závodiště si dorazili vyzkoušet i někteří účastníci republikového šampionátu a nutno podotknout, že malé buginky jezdily opravdu pěkně a došlo i na řadu tvrdých soubojů.  Ačkoliv v jedné rozjížďce měl problémy, nejrychlejším byl ve finále Dominik Starosta, kousek za ním dojel Tomáš Vejmola a Marek Čáslavský, další jezdci již byli o něco vzdálenější prvnímu triu, pořadí bylo Tomáš Štuksa, Tadeáš Urban, Bára Čepková, Tomáš Svoboda, Viktor Vítek, Jirka Matějka ml. a Martin Slezák. V celkovém sezónním účtování to pak znamenalo vítězství Dominika Starosty před Tomášem Vejmolou a Tadeášem Urbanem.

Třída 125 představila také nebývale mnoho jezdců, celkem 9, v soubojích si nijak nezadali se svými drobnějšími kamarády a představila se i esa z velké republiky Jakub Novotný a Václav Kindl, Novotný díky svému umění a naprosto špičkové technice deklasoval zbytek startovního pole, Kindlovi byl soupeřem Martin Mikel a tím bylo rozhodnuto o pohárech.  Smůlu měl ve finále vedoucí muž průběžného pořadí Samuel Peták, který záhy přišel o pravé přední kolo své buginky. V průběhu finále si čtvrté místo vyjel Petr Dlouhý, páté Klára Čáslavká, dále Dan Peták, Dominik Hlavsa a Marek Čáslavský. Pro rok 2013 se stal šampiónem Kosice cupu smolař posledního závodu Samuel Peták, druhý skončil Martin Mikel a třetí jen o pár bodíků horší Dan Peták.  

Dospělých bugin s jednou poháněnou nápravou se sešlo šest, ale hlavní dva aktéři v bitvě o celkové vítězství na startu stáli. Vaška Smutného však v jedné z rozjížděk zklamalo ložisko zadního kola a z finále musel startovat až z druhé řady. Velmi zajímavě ten den jezdil i Standa Vavřinec, rychlost mu rozhodně nechyběla, ale spolehlivost při jejím zvládání občas ano. V rozjížďce ho val lemující trať jednou úplně vyřadil z bojů, ve finále se s ním také potkal, ale tentokrát se podařilo z něj dostat a dojet si tak alespoň pro páté místo. Závod jako takový vyhrál Vašek Havířů a velké ohlasy z depa značily, že jeho team umí dobře počítat. Druhý po peripetiích s předjížděním skončil Vašek Smutný a třetí Pavel Kuželka, čtvrtý David Buda a šestý Jan Růžička, který po problémech ve finále ani nestartoval. Celosezónní zlato tedy Havíř,stříbro Smutný a třetí místo si vyjel Buda.

V buggy 4×4 přijelo rozehřát přihlížející 8 jezdců. Jistý šampión Lukáš Rybín bohužel jen jako divák, potom, co v Sedlčanech  dal bugině skoro sbohem. Nejenom zvukem svého motoru poutal tentokrát  Pepíno Vontzsemü Kosice a přilehlé okolí, ale hlavně fantastickou jízdou, při které byla zbytečná zpětná zrcátka neboť Pepíno si před zatáčkou buginu tak rozhodil, že se tomu za ním mohl kouknout zpříma do očí. V první řadě sním stáli dva junioři – Marek Novák a Adam Prokop. V druhé s Pavlem Janouškem Jarda Povondra, ostatní piloty zradila technika a mohli jen přihlížet. Hned po startu bylo jasno, Pepíno odjel nejlépe a dál už se bojovalo jen za ním. Adam Prokop, který se dokázal Pepína jakžtakž držet uštval ve třetím kole svoji buginu a boj o druhé místo probíhal mezi Janouškem a Povondrou. Rozhodla taky technika, když druhému jmenovanému odešel pohon přední nápravy. Do konce závodu stihl Povondru ještě předjet Marek Novák a dosáhnout tak posledního pódiového umístění. Nicméně sezóna dopadla nejlépe pro Rybína, druhý skončil Janoušek a třetí Povondra.

Nejlevnější autokrosové závodění ve třídě N1400 přilákalo na poslední závod 12 jezdců. O celkové vítězství si to mohlo rozdat pět pilotů a vypadalo to velmi zajímavě. Nejvíce šancí měl Láďa Materna, který si však uškodil příliš tvrdým stylem jízdy, který byl v jedné z rozjížděk oceněn černou vlajkou. Naopak úplně jinak než v Sedlčanech působil Michal Berný, jel čistě a ve finále stál v první řadě vedle Martina Pince a Milana Andruchoviče. Do finále se naopak neprobojovali z „béčka“ Petr Sus a Dávid Ilčisko. Jako vláček finálem projela pětice jezdců v pořadí Pinc, Berný, Andruchovič, Honza Erlebach a Martin Pinkas, o půl kola zpět byli Radovan Henzl a Filip Kratochvíl, o další pár sekund později proťal cíl Vojtěch Vojtěch a na devátém a desátém místě byly hodnoceni kolidující Tomáš Havel a  Materna. Po spočtení všech výsledků obhájil loňský titul Martin Pinc, druhý byl Michal Berný a třetí Martin Pinkas.  

Ostré čtrnáctky čítaly pole 12 aut, byly však především soubojem tří jezdců. Vzhledem k jejich velké vyrovnanosti to mohlo dopadnout všelijak. Rozjížďky napověděly, že Zdenda Novák, ač dle finálových výsledků většiny závodů jednička zdaleka nemusí tahat za nejdelší špagát. Nervy všem třem pocuchal hostující Martin Babák, který ze svého jezdeckého umění nic nezapomněl a po první řadě na roštu finále si bez problémů připsal i vítězství v závodě. Za ním to vřelo jak v papiňáku. Zdenda musel jet z druhé řady a probíjel se přes své protivníky dopředu. Nejvíce zabrat mu dal Filip Kašpírek. Oba bojovali velice tvrdě a oba dostali napomenutí, v posledním kole se to Zdendovi povedlo a Filipa předjel. Toho protože při souboji poškodil auto, ještě předjel jak Jarda Šimek,který se tak stal králem této třídy pro rok 2012, tak i Láďa Honsnejman. Právě toto předjetí poslalo Filipa v závodě na místo páté a celkově na post stříbrný a Zdenda sic se snažil sebevíc byl v závodě stříbrný a celkově jen bronzový. Další pozice v závodě si pak rozdělili šestý Aleš Dvořák, sedmý David Brož, osmý Vojta Novotný, devátý David Smolík a desátý Luboš Koutek. Z „B“ finále nepostoupili Radek Slepička a Václav Regner.

Ve třídě 1600 bylo také hodně rukou šahající po celkovém vítězství, na závody dorazili všichni hlavní aktéři a celkem čítala tato třída 15 vozidel. Rozjížďky ještě moc nevyřešili, zato ve finále „B“ bylo husto, nejdřív se opakovalo kvůli boudě Luboše Valeše, před opakováním ještě stihl odstoupit Lukáš Jičínský. V takto ochuzeném poli si pro postup dojel Ronald Hoffmann a Milan Vlasák, jedenáctý byl hodnocen Jirka Pánek, dvanáctý Jaromír Bendák a třináctý Martin Horčičko. V první řadě „A“ stál Richard Baloun, Michal Slezák a Jarda Janoušek. Všem jim vykouřil rybník Tomáš Havel, druhý dojel Baloun a neuvěřitelnou jízdu předvedl Vlasák, který se z poslední lajny prokousal až na místo třetí. Čtvrtý byl další účastník béčka Hoffmann, pátý Aleš Teplý, šestý po problémech v posledních dvou kolech Slezák, sedmý Janoušek, osmý Pavel Svárovský, devátý Honza Tomeš a desátý neodstartovavší Petr Březina. Velmi těsné bodové rozdíly v této třídě nakonec vynesly na místo nejvyšší Richarda Balouna, druhý byl Aleš Teplý a třetí Michal Slezák. V posledních závodech se o čelo také velmi výrazně začal hlásit Tomáš Havel, což slibuje do následující sezóny zajímavé boje.

Nedá se říct, že by třída nad 1600 byla nezáživná, ale pokud vám šlo letos o to, kdo bude první, člověk moc dumat nemusel. Jirka Matějka obhájil titul s obrovskou rezervou. Další místa už ale byla k mání vícero pilotům. Matějkova převaha byla znát i při posledních závodech kdy v jedné z rozjížděk mezi devíti ostatními jezdci při startu z poslední řady vyhrál. Tudíž v první řadě roštu to vypadalo následovně – Matějka, Radek Pinc a Petr Ježek. Matějka jako první odstartoval a jako první také dorazil do cíle, druhé místo si vybojoval Radek Pinc a třetí Petr Vlček. Čtvrtý dojel po souboji s Pavlem Doležalem Zbyněk Nováček, pátý tedy Doležal, šestý Ježek a sedmý Petr Hodas, osmý s proraženou pneumatikou Ondra Donát, devátý Zdeněk Vodvárka a desátý Petr Březina. O celkovém vítězi nebylo pochyb, ten si svým výkonem v sezóně vyjel i pohár sponzorů pro nejúspěšnějšího jezdce napříč všemi divizemi. Druhé místo si zajistil Radek Pinc a třetí skončil Petr Ježek.

Ve třídě speciál dlouhou dobu probíhala bitva mezi Vlastou Svobodou a Radkem Pincem. Bohužel Vlasta po nehodě při republice v Sedlčanech již do seriálu nenaskočil a jen velká smůla by Radka stála titul. Na závodech se objevilo šest aut, dvě čtyřkolky, čtyři vozy s jednou poháněnou nápravou. Ve finále patřila první řada Lukáši Musilovi, Tomáši Havlovi a Radku Pincovi. Finále Musil se svým Mitsubishi jasně ovládl, druhý i přes nevýhodu blátivé trati a jen pohon předních kol dojel Pinc, třetí Havel těsně pronásledovaný čtvrtým Zákoutským, pátý s odstupem Petr Hodas a šestý odstoupivší Richard Baloun ml.. Celkově tedy vše hrálo nejlépe pro Pince, druhý byl Svoboda a třetí František Koprolín.

Trabantů se na poslední závod sjelo devět, čtyři piloti měli našlápnuto na titul a rozuzlení přinesla až finálová jízda. Do té se z první řady vydali tři ze čtyř adeptů na metu nejvyšší a to Pavel Vopěnka, Tomáš Buda a Petr Harvánek. Pavel Vopěnka nakonec dorazil do cíle jako první a připsal si i triumf celkový, druhý dojel Petr Harvánek, třetí Tomáš Buda, čtvrtý Tomáš Hlinovský, pátý Milan Hajný, šestý letos poprvé startující Míra Oláh, sedmý s vozem se zajímavou trajektorií levého zadního kola Pavel Harvánek, osmá Denisa Pappová a devátý skončil Honza Šotola. Na stříbrný post celkově se postavil Milan Hajný a bronz si odnesl Tomáš Buda.

Karti dorazili na místo činu opět ve třech, ale protože kluci se během roku výkonově velmi přiblížili, jednalo se o pěkné závody. Ve finále dlouho vedl Lukáš Hamrle, ale po přetočení v posledním kole skončil až jako třetí. Vyhrál Roman Tomin ml. před Danem Tominem. Celkově byl však nejúspěšnější právě Lukáš Hamrle před Danem Tominem a Martinem Šimánkem.

Letošní rok se účastníci soutěže při závodech na domácí trati pravidelně potkávali s hustým bahnem a plískanicí, pouze zářijový závod se na ně usmálo sluníčko. Doufejme že v sezóně příští jubilejní desáté pod hlavičkou KPM Kosice budeme mít na počasí více štěstí.

Vyhlášení vítězů se tradičně uskutečnilo v sokolovně v Chlumci nad Cidlinou, kromě již zmíněných držitelů mistrů Kosice cupu pro letošní rok, se na vyhlášení objevili i členové spolupořádajících organizací. Za domácí závody v Kosicích bychom tak chtěli závěrem sezóny poděkovat  traťovým komisařům z AK Nová Paka, taktéž traťákům z AMK Jičín, za perfektní dohled nad tratí, Autoklub Sport Rescue za dozor nad zdravím jezdců, hasičum z Lovčic a Kosic za kropení při závodech, za údržbu trati v průběhu i mezi závody firmě Malina Vrše Zachrašťany a dále za závody na ostatních závodištích mimo Kosice Autoklubu v AČR Nová Paka, AutoMoto Klubu Humpolec, Autoklub RAC Sedlčany a AutoMoto Klubu Poříčí nad Sázavou.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář