Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2013

První závod Kosice cupu 2013

První závod Kosice cupu 2013

  • 5.5.2013 20:39

Sdílet tento článek

Vložil: Web

V sobotu 27.4. se rozběhla na domácím závodišti na plné obrátky jubilejní desátá sezóna Kosice cupu pod hlavičkou KPM Kosice. Na trati se před závody intenzivně pracovalo, počasí nám narozdíl od loňska přálo a trať tak byla po zimě docela dobře připravená na první nápor. Po uzávěrce přihlášek jsme se zastavili na čísle 78, po tréninku se již číslo drobně zmenšilo nicméně na atraktivnosti rozjížděk a finále to nemělo vliv.  

V racerech 160 se představilo sedm jezdců, někteří jako nováčci seriálu, další již jako ostřílení borci. Pytel smůly si vybral jeden z nováčků, Tomáš Štuksa, jehož buginku stihla porucha právě ve chvíli kdy se již mělo startovat finále. Technika si postavila hlavu i v případě Filipa Slepičky, takže skončil šestý. Další již závodili po celou dobu, než vítězný Dominik Starosta ujel plný počet finálových kol. Druhý byl Matěj Vosecký, třetí Jirka Matějka junior, čtvrtý Martin Slezák a pátý Radek Čáslavský.

O třídu výše ve 125-kách se představilo 5 jezdců a jako doprovod s nimi jezdila Klára Čáslavská s buginkou s dvounásobným objemem motoru. Velice nepěknou kolostřešní kombinaci předvedl v rozjížďkách Jakub Vondra a dalších bojů se již nezúčastnil. Celou finálovou jízdu předváděl nejlepší výkon Martin Mikel a zaslouženě zvítězil. O pár chvil později proletěl cílem druhý Domnik Hlavsa a s o něco větším odstupem třetí Petr Dlouhý. Bramborová medaile zbyla na Marka Čáslavského.

Buggy 4×2, v tomto závodě jediná kategorie dospěláckých bugin měla 6 účastníků. Do boje o titul vytáhlo osvědčené duo Smutný – Havíř a v některých rozjížďkách vystrkoval drápky i Standa Vavřinec. Finále se stalo jednoznačnou záležitostí Vaška Smutného, na kterého druhý Vašek, tedy Havíř tentokrát neměl. Osamoceně na třetím místě dokroužil Vavřinec a za ním byl litém boji o pár centimetrů dřív v cíli s bývalým mistrovským speciálem Pavla Kuželky Luboš Plichta a s červenou buginou poříčský Honza Růžička. Šesté místo si pak s buginou nápadně připomínající vítěznou juniorku Honzy Smrže z roku 95 vyjel Jan Vitha.

Ve třídě N1400 se na start postavil k obhajobě titulu Martin Pinc a jak bylo vidět, přes zimu nic ze svého řidičského umění nezapomněl a zkrácené finále bez větších problémů. Dalším rychlým pilotem této divize byl vždy Vláďa Materna, s přibývajícím věkem přišlo zklidnění, neubližoval tentokrát autu a bylo z toho pěkné druhé místo. Třetí místo si vybojoval nováček v seriálu Radovan Alvín a za ním se to již mlelo. Právě v boji o čtvrté místo došlo ke zkrácení finále, o které se boudo v zadním vracáku zasloužil David Ilčisko. Čtvrté místo si nakonec pro celkové hodnocení seriálu připsal Jan Erlebach, páté Petr Sus, šesté Milan Andruchovič, sedmý byl přední jezdec loňské sezóny Jarda Berný a osmý Marek Bous.

Pravděpodobně nejtvrdší chlebíček mají zatím jezdci ostrých čtrnáctek, sešlo se jich osmnáct a každá rozjížďka byla soubojem o každé místo. I když ne všem vydržela technika, právě a jenom v této třídě se jelo i béčkové finále, ze kterého postupovali dva nejlepší do áčka. Těmi se stali Tomáš Hýbl a Láďa Brumlich. Béčko zakončil nepříjemným incidentem Aleš Dvořák, který opakované přehlížel černou vlajku a poté při předjíždění na žlutých vlajkách naboural již odstavené vozidlo. Poté co sportovní komisař Vladimír Levý doběhl na místo incidentu si mohli i v pár kilometrů vzdáleném Chlumci nad Cidlinou poslechnout, co že si o takovémto „jezdci“ myslí. Prvním, kdo nepostoupil byl Martin Faltýn, poté následovali Vojta Novotný, Patrik Vlášek, Lukáš Kříž a Václav Hudeček.  Áčkové finále si vyžádalo také restart, viníkem byl Václav Regner, který zahodil auto i s Jirkou Janouškem mimo trať. Po těchto jatkách už měl Martin Babák práci jednodušší a letošní sezónu začal tak, jak loňskou zakončil – zlatým věncem. Druhý dojel Petr Březina, který vyměnil divizi nad 1600 za A1400 a třetí Michal Karásek, který opravdu bojoval neb po startu mu patřil flek šestý. Čtvrtý finále dokončil Filip Kašpírek, pátý Martin Pinkas, který si se šestým Láďou Brumlichem poradil až v posledním kole tzv. na lízačku. Jako sedmý dojel s jedním zutým kolem Lukáš Havlas a během finále odstavil svoji stovečku Tomáš Hýbl.

Ve třídě 1600 si smůlu v prvním závodě vybral Aleš Teplý, kterému fouklo těsnění pod hlavou, Petr Březina, kterého opustil rozdělovač a taktéž Mirek Barek se nevozil až do konce. Na start finále se tak postavilo 8 vozů. Jak se finálový vláček rozjel, tak i dojel. Lokomotivou byl Tomáš Havel na uhláku se usadil Michal Slezák a prvním cestujícím, tedy třetím v cíli byl Milan Vlasák. Těsně za ním dojel Richard Baloun a Ronald Hoffmann. Dalším již trochu opožděným vagónkem byl Honza Tomeš, kterému to buď nejede a docela tlumí nebo jede jak drak, ale tlumiče si berou dovolenou. O jedinou čestnou výjimku o výměně se v posledním kole finále zasloužil Jarda Šádek, který předjel Jirku Pánka.

Ve třídě nad 1600 to po rozjížďkách vypadalo na překvapení neb zasloužilého vítěze této divize Jirku Matějka opustilo ložisko na spojce a odlepit se od startu byl problém. Ostatní ve třídě už se začali těšit na boj o první místo. Na start finále se nepostavil do první řady Pavel Doležal a také Zbyněk Nováček, který má po ťukanci s Matějkou zřejmě po autě na delší dobu. Finále chvíli vedl Petr Ježek, ale nakonec se vše vrátilo do starých kolejí a Jirka Matějka bral zase zlato, druhý dojel Ježek a třetí Josef Bartoš. Čtvrté místo bral s Opelem Astra po Radku Pincovi Tomáš Kočí, páté Lukáš Mihulka a šesté Martin Vlček.

Dvoutaktní zvuk a hodně bílého kouře na start, to je jednoznačný průvodní znak třídy trabant. Leckdo by se nad tím pousmál, stačí se však v depu podívat na propracované speciály této divize, které už mají s výrobkem ze Zwickau společný jen znak na kapotě a smích jde stranou. Na první závod přijelo sedm pilotů a všem vydržela technika až do finále. Bohužel jinak tomu bylo v poslední jízdě. Chvíli po začátku odstoupili Pavel Harvánek a Denisa Pappová a o další dvě kola dál Tomáš Hlinovský. Čtvrté místo tedy vyjel Karel Trnka, třetí Petr Harvánek, stříbro Pavel Vopěnka a vůbec první dokončil Tomáš Buda.

A nakonec divize speciál, na závodiště zpočátku dorazili tři, Luděk Doubravský se však po poruše záhy odhlásil a na trati se honili dva zástupci automobilky audi s pohonem quattro. Luboš Kužel připomínající svým vozem začátky skupiny „B“ v rallye a Lukáš Dlab s černým TT. Většinou tahal za delší konec Kužel, ale ve finále se mu moc nepovedla první zatáčka, to sledoval TT zezadu. O zatáčku dál už sledoval i jiné věci, to když se se svým Quatrrem kutálel a rozhodnul tím o zcela jasně o vítězi.

Za spolupráci na proběhnuvších závodech patří dík traťovým komisářům z AMK ČESKÝ RÁJ, dobrovolným hasičům v Lovčic a zachranému systému Jarolímek. A samozřejmě jsme i rádi za pěkné fotogalerie, které nám dodali Zuzka Horáková, Pavel Chymek, Tomáš Němec a Ondra Novák. Těšíme se všemi na shledání v Nové Pace v sobotu 18. května, na dalším závodě Kosice cupu.



Komentáře jsou v tomto příspěvku uzavřeny.