Hlavní novinky, Závody 2011

První závody Kosice cupu 2011

První závody Kosice cupu 2011

  • 29.4.2011 14:26

Sdílet tento článek

Vložil: Web

 Byl to pravý palec hlavního sportovního komisaře Vladimíra Levého, který spuštěním startovacího zařízení v sobotu 23.dubna odstartoval další sezónu Kosice Cupu. Na startovní čáře se objevilo celkem 80 jezdců v deseti divizích. Trénovat se začalo chvilku po deváté a první rozjížďka odstartovala deset minut před jedenáctou. Nebývalé množství odtahu a nutnost častého kropení dobrovolných hasiču z Kosic a Lovčic protáhlo závody až k sedmé hodině večerní.

  V kategorii racer buggy se představilo kvarteto buginek, tři mladí muži patřili (1×160, 2×125) a Klára Čáslavská (125).  Klárka se většinu závodu potýkala s mechanickými problémy svého stroje, ale nakonec se podařilo vše zprovoznit a ve finále si udělala radost postupným předjetím všech soupeřů. Vyhrála tedy svou kategorii i finále jako takové. Kluci se za ní seřadili v pořadí Petr Küffell, Samuel Peták a se svou 160-kou byl dojel čtvrtý Marek Čáslavský. 

Divize buggy 4×2 měla desetičlenné startovní pole. V rozjížďkách zakončil svoje působení loňský celkový vítěz Kosice cupu Vašek Smutný nevině vypadajícím střetem s Rudolfem Tomáškem, po kterém bohužel jeho bugina s uraženým zavěšením nebyla schopna pokračovat. Premianty rozjížděk se stali Vašek Havíř a Tonda Matějčík, protože co mohli, to vyhráli. Spolehlivost stroje prokázal i Petr Zeman, který ač nebyl nejrychlejší vždy rozjížďku dokončil, na rozdíl od Standy Vavřince, který se každou chvilku potýkal s technickými problémy svého stroje s nově osazeným motorem Honda. Do finále nejlépe odstartoval Vašek Havíř, za ním Tonda Matějčík a po skrumáži v první zatáčce se za nimi vyvezl Pavel Kuželka. Takto jezdci projeli i cílem, na dalších místech skončili Rudolf Tomášek, Jaroslav Jaško, Petr Zeman, Jan Kuželka a David Buda.

Ve třídě buggy 4×4 se objevilo pět jezdců. Jednoznačným smolařem dne byl Tomáš „Havran“ Havránek, který se nejdříve nemohl strefit při výběru gum, poté mu odešlo servo a ve finále mu z druhého místa odporoučel pohon předních kol. Podobně, ale se šťastným koncem to dopadlo pro Standu Kotěšovského, který vyhrál první rozjížďku excelentním výkonem, poté se mu dvakrát za sebou utrhla poloosa a ve finále si dojel pro stříbro. Zlatý byl Aleš Pařízek, bronzový Radek Jordák a až čtvrtý Pepíno Vontszemü, kterého ve finále také přestala poslouchat technika.

Třída N1400 pro začínající měla pouze šest účastníků. Už rozjížďkám celkem jednoznačně kraloval Martin Pinc, s problémy se potýkali jezdci rychlých citroenů Lukáš Havlas a Vladimír Materna, který vyfasoval ještě dvě napomenutí. K Pincovi a Maternovi postoupil do první řady finále ještě David Brož s favoritem. Na první tři místa místa po chvíli postoupili a i tak dojeli Pinc, Materna a Havlas, ale za nimi probíhal zajímavý plechy ševelící souboj Brože, Erlebacha a Kratochvíla. Poslední jmenovaný ukončil pro všechny o trochu dříve finále, to když svého favorita poslal na střechu. Čtvrtý tedy skončil David Brož a pátý Honza Erlebach.

Závodní pole divize ostrých čtrnáctistovek zchudlo o dva největší kohouty ve startovním poli Tomáše Havla a Martina Babáka, ale i tak bylo na co koukat. Celkem se jí účastnilo deset pilotů a jednoznačným favoritem byl Ronald Hoffmann, což potvrzoval vyhranými rozjížďkami. K němu se postavil do první řady Zdeněk Nováku, který laboroval se správným nastavením karburátoru a Adam Kubizňák. Při prvním startu finále se dostali do drobného kontaktu Jarda Šimek s favoritem a Láďa Honsnejman se Seatem Ibiza, bohužel vše skončilo velice nepříjemně vypadající havárií, po níž zasahovali přítomní záchranaři, kteří vyšetřili otřeseného pilota žluté Ibizy. Opakovaný start přinesl velice rychle rozuzlení situace na čele, kde si pro zlato jednoznačně dojel Zdenda Novák, druhý jel a dojel Ronald Hoffmann a třetí velice dlouho jezdil Jarda Šimek, ale v posledním kole silně zpomalil a předjel ho na konci bronzový Miloš Svoboda. Čtvrtý dojel Šimek, pátý David Smolík, šestý polský závodník Jacek Punda a již v prvním kole na mezi skončili Adam Kubizňák a Martin Koutek.

Divize 1600 přinesla představení 15 jezdců a jako jediná měla i finále B. Z něho se do „A“ kvalifikoval Aleš Teplý a František Kašpírek. Postup o fous unikl po pěkném souboji pilotovi zeleného favoritu Michalu Slezákovi. Během rozjížděk ukázal nádherné předjížděcí manévry Petr Rychnovský a zaslouženě si vybíral místo v první řadě, doprovodili ho Jarda Šádek a Jirka Janoušek. V druhé zatáčce předvedl zajímavou akrobatickou vložku spojenou se zkrácením trati Petr Březina a byl oceněn černou vlajkou. Celé finále odvodil a vyhrál Rychnovský, stříbrný byl Richard Baloun, bronzový Šádek, brambory bral Janoušek. Pátý dojel Milan Vlasák, šestý Vilda Vlček, za ním proťal cílovou pásku se svým Mitsubishi Honza Tomeš a poté účastnící „B“ finále Teplý a Kašpírek.

Nejpočetnější pole, ale také největší úmrtnost vozidel nabídla třída nad 1600. K prvním rozjížďkám nastoupilo 16 jezdců, ale po poruchách nebylo nutno jet ani „B“ finále. Rozjížďky měly krále v Jirkovi Matějkovi, hned po něm si vybíral místo velice rychlý Petr Březina a do první řady se kvalifikoval i Pavel Doležal. Po startu se do čtyřčlenného vláčku vedoucí skupiny seřadili Matějka, Doležal, Březina a Petr Vlček.  O pár metrů pozadu jezdila trojice Peter Miklušák, Ondra Pondělík a Franta Hrdina. Technika v průběhu finále přestala poslouchat Ondru Donáta a Petra Ježka, ale opravdový kalich hořkosti si do dna vypil Pavel Doležal. V poslední zatáčce před cílem mu z druhého místa najednou chcíplo auto a než se ho podařilo nastartovat, skončil sedmý. Vyhrál bezchybný Matějka, na druhé místo se prodral Březina, třetí byl Vlček, další pořadí poté bylo Miklušák, Pondělík, Hrdina, Doležal, Radek Pinc se seriovým Oplem Corsa – to sámé auto zvítězilo v divizi N1400, Ježek a Donát.

Nejhlasitějších strojů ve startovním poli, tedy trabantů se tentokrát ke startu dostavilo osm. V rozjížďkách jsme měli možnost vidět i kutálení v podání Mirka Oláha, který si vyjel druhou řadu finálového roštu. Před ním stáli Pavel Vopěnka, Mirek Hajný a Vojta Brandejs. Od startu do cíle odvodil s přehledem finále Milan Hajný, boj o druhé místo byl velice tvrdý a férový, Vopěnka dokázal celých šest kol vzdorovat Brandejsovi, který to zkoušel zleva zprava, ale skulinu k předjetí nakonec nenašel. Musel si totiž dávat pozor na čtvrtého Libora Červeného, který chtěl více než jen bramborovou medaili. Pátý dojel Oláh, šestý Honza Šotola, kterému ten den brumlal ve voze již třetí motor. Body za poslední finálové umístění bral Petr Harvánek, který je populární svou jízdou s nahodile se otvírajícími dveřmi svého trabantu.

Ve třídě nejsilnějších vozů, tedy speciálů se sešlo pět soupeřů. Již v rozjížďkách bojovali o první místo hlavně Luboš Kužel s Audi Quattro a Ronald „angličan“ Hilse. Nejinak tomu bylo ve finále, a úspěšnější nakonec byl Kužel, za jejich zády se bojovalo o poslední místo na bedně, tím šťastným se stal Vladimír Dvořák se svou kreací na téma Felicia pick-up, čtvrtý byl Mirek Krnáč a poslední místo kvůli technickým problémům svého turbo Hyundaie obsadil Ondra Donát.

Závěrem je nutno poděkovat za pomoc traťovým komisářům z AK Nová Paka a sboru dobrovolných hasičů z Lovčic a Kosic. Tito chlapi totiž v závodní den najezdili daleko víc kilometrů než závodníci, když praktický neustále buď kropili trať nebo jezdili nabírat vodu. Těšíme se všemi na shledání ve Štikovské rokli u Nové Paky 14.května.

Tagy: ,

Žádné komentáře


Přidejte komentář