Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor s bratry Pincovými

Rozhovor s bratry Pincovými

  • 17.11.2011 12:48

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Martin Kosice Cup letos vyhrál (N1400) a Radek byl ve speciálech druhý a velmi dobře se umístil i v divizi nad 1600. Jaká pro ně byla letošní sezóna a jak se vůbec ke Kosice Cupu dostali, to se dovíte níže.  Začína Martin:

Kdy si začal se sportem s vůní benzínu?

No, začalo to docela brzo, ale to, co by stálo za zmínku, začalo v roce 2001 to jsem začal jezdit Enduro  – to jsem jezdil až do roku 2008, co se týče úrovně, jednalo se o krajský přebor. Se svou čtyřtakní 250kou Yamaha jsem to občas naklepal i klukům s mnohem výkonnějšími mašinami, našli se však ještě lepší. Nejlíp jsem skončil 2. V kategorii. Jezdil jsem i offroad marathony, ale nakonec jsem toho nechal, těch zlomenin z tohohle sportu byla opradu hodně – ramena , lokty klíční kosti…

V roce 2010 jsem dělal bráchovi mechanika, sjeli jsme pár závodů Kosice Cupu, něco z ILP cupu. Kadett nefungoval úplně podle představ a když se přes zimu začala stavět bráchova Astra, přidali jsme k tomu ještě jedno vozidlo mojí Nkovou Corsu a tak jsem začal jezdit Kosice Cup. Musím ještě říct, že se stavbou nám moc pomohl Pavel Skalický mechanik známeho to jezdce Vlasty Buriana.

Co říkáš na letošní sezónu?

Z pohledu vítěze jednoznačně super, až mě překvapilo, jak snadné to bylo. Za rok pojedeme znova a znova N1400 – je tam super parta, a i když to možná občas na trati tak nevypadá, tak se před startem všichni sejdeme a popřejeme hodně štěstí.

Občas bylo slyšet řeči, že tvoje auto má do Nka hodně daleko, co bys k tomu řekl?

Kdokoliv přijede na závody, může vyndat díl ze svého seriového oplíka a dát ho do mé Corsy a já s tím klidně pojedu.  Je to 1-bod čtrnáctistovka a papír z továrny říká, že by měl mít asi 65 koní. Myslím, že to, že to auto funguje tak, jak funguje je kvůli tomu, že máme servis na značku Opel a víme který dodavatel má díly v odpovídající kvalitě, prostě na tom autě nenajdeš žádnej čínskej tvaroh, všechno opravdu drží.  A taky servisu po závodech věnujeme hodně času, vlastně jediný problém byla pneumatika v Pace a pak prasklá poloosa v Poříčí, které bylo extrémně rozbité. Myslím, že mám i výhodu v tom, že mám místo okna pletivo, je to prostě autokros a to bláto musí pilot žrát, když chce jezdit a já mám na kšiltu helmy ještě jeden kšilt z PET lahve – to mám z motokrosu – prostě se mi nestane to, co klkům se stěračem, já vidím pořád a díky tomu i pořád jedu.

Máš nějaký plán do budoucna?

No příští rok zase N1400 a pak bych chtěl postavit do ostrých čtrnáctek 130-ku, prostě zadokolku a s tou se naučit jezdit pořádným smykem, tam nepůjde o výsledek, ale o požitek z jízdy.

Všiml jsem s, že na autě máš i nějaké sponzory, kdo to je?

Máš pravdu, ještěže máme takové sponzory, navíc máme ještě obrovské štěstí, že každý jeden nás dotuje milionem korun na sezónu J

Teď vážně, jsme opravdu rádi, že nám pomáhají, jedná se o AUTA s.r.o., OPEL Příbram, HBC Motors, ERP MOTORSPORT, CDStudio.cz,  AUTOELEKTRO Liška a synové.

A teď další z bratrské dvojice

Radku jak jsi začínal ty?

Začal jsem v pravěku hobbyrallyecrossu v Čechách v Sedlčanech v roce 1996, moje první auto byl VW Scirocco první generace s motorem 1.8, bylo to fajn, sjíždělo se nás do kotliny tenkrát i přes sto jezdců. Další auto byl Opel Kadet a oplům jsem už zůstal věrný. No a v roce 2010 jsem poprvé zkusil s dvoulitrovým Kadetem Kosice cup, celkově jsem byl v sezóně sedmý a nejlíp v závodě bramborový a na další sezónu se už stavěla Astra.

Můžeš trochu přiblížit tvoje současné auto?

Jak už jsem řekl, jedná se o Opel Astra, motor je dvoulitr, má sníženou hlavu, ostrou vačku a bratru asi 125 koní.

Proč vlastně jezdíš nad 1600 i speciály?

Jedna třída je prostě málo, chci si ten den pořádně zajezdit a proto dvě třídy, je to dobré i v rámci rozjetí a tréninku. Stačí se kouknout, jak jede Petr Březina, který závodí třicetkrát za rok, tam je to vyježdění hrozně vidět, všichni už stojí na brzdě a on jede ještě furt plnej. Další věc je, že daleko líp víš, co máš a nemáš na trati za díry a jak se jim vyhnout, když mi to ještě řekne i brácha, tak pak nemáme problém s tím, že je první kolo trefuješ a ničíš auto a až pak se jim vyhýbáš.

Co vlastně letošní sezóna jako taková?

Jednoznačně nevětším zklamáním pro mě byla Nová Paka, auto nám šlo na tři válce a nikdo nemohl přijít na to co s tím je, měnili se kabely, svíčky, jednotky a pořád špatně. Na Humpolec jsme tam dali kompletně seriový motor, ale když jsem viděl jak kolem mě kluci do toho kopce sviští a já nemůžu nic, šel zpátky ostrej motor a kupodivu už jel, jak měl.  Jinak mám rád Poříčí, ale letos to nebyl boj se soupeři, ale s tratí, snad to bude příště lepší. Opravdu mile mě překvapily Sedlčany, svezení tam bylo super. Musím poděkovat mechanikům, bez nich by to nešlo, protože nebýt Pepy Vacka, Tomáše Kočího a Libora Sedláčka, tak bych určitě nedojel tolikrát na bedně.

Co příští sezóna?

To samé auto, ty samé třídy, ten samý cup.

Proč vlastně Opel?

Máme servis a prodej autodílů na tuhle značku, tím pádem máme kam šáhnout, když potřebujeme kvalitní díl a víme přesně jaký. Nevýhodou je, že tahle značky prakticky nemá žádné speciální díly pro motorsport. Buďto jedeš serii nebo si to musíš udělat sám, nebo nechat udělat. V tomhle ohledu si opravdu pochvaluju převodovku od Petra Bartáška. A když jsem u pochval, chtěl bych pořadatelům poděkovat za letošní sezónu a vzkázat jim, že se těšíme na příští.

Díky za rozhovor

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář