Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor s Petrem Březinou

  • 3.6.2011 05:52

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Jak dlouho už jezdíte autokros a jaká všechna auta jste během té doby vystřídal?

V zimě 2005 přišla nejstarší dcera s nápadem přesednout z motokrosové motorky do závodního auta. Byl v té době na prodej rallyecrossový Golf l.1600ccm. S ním jsem jel v Sedlčanech v roce 2006 svoje první závody tehdejšího seriálu MČR v hobbyrallyecrossu. Při jednom z dalších závodů na bývalé trati v Týnci u Mladé Boleslavi jsem se dověděl o závodech v Kosicích a jel si je zkusit. Ke konci sezony už jsem začal shánět konkurenceschopnější auto a koupil Feldu „i s mechanikem“ Radkem Boudou. Ten se mi pak v následujících sezonách staral o „přísun“ motorů ze své vývojové dílny. Byly to 8-ventily s obsahy do 1500ccm. Po tom,co mi při závodě v Dolním Bousově „kolega“ auto téměř zlomil a všichni mi říkali, že to už dohromady nedám, (i když se to nakonec povedlo), sehnal jsem další „ozávoděnou“ Feldu. S tou jezdím dodnes.

Startujete teď ve dvou třídách, v obou úspěšně, mohl byste blíž popsat Vaší Felicii?

Od minulé sezony má 16-ti ventilový motor Golf o obsahu 1597 ccm s rozdělovačem a dvojitými karburátory Weber.

Co si myslíte o třídě N1400?

Beru ji jako divizi Junior pro seznámení se se závodnickým životem. Dále se tu mohou svézt i ti, kteří si chtějí užít auto i jinde, než na silnici a nechtějí investovat např.do závodního podvozku.

Která trať je Vaše nejoblíbenější a proč, na které naopak nestartujete příliš rád?

Tak to bych začal: Paka, Přerov, Poříčí, Humpolec, Bousov, Sosnová, Sedlčany, Kosice, Domažlice v jakémkoli pořadí i s dalšími, kde se ještě dá jezdit. Pěkné byly i tratě v Borovanech, Týnci nebo Dobřanech v Orl.h. Nezapomenutelným zážitkem jsou pro mně závody na plochodrážním stadionu v Mariánských lázních, kde už auta také nechtějí.

Vyhovuje Vám více bláto, nebo prach?

Jediné, co nemám rád, je to, když se na trati práší. Zlaté bláto. To vadilo akorát na skle auta, tak už jezdím se sítí.

Jaké jsou Vaše cíle v letošním ročníku Kosice cupu?

Doufám, že kvůli počasí nebude žádný z letošních plánovaných závodů zrušen a podaří se mi co nejvíce závodů dojet (což mimo jiné závisí i na technice) a obhájit celkové umístění z loňského ročníku KosiceCupu.

 Díky za rozhovor

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář