Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor S Vaškem Havířem ml.

Rozhovor S Vaškem Havířem ml.

  • 23.1.2012 13:09

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Dalším osloveným závodníkem je též úspěšný jezdec divize buggy 4×2 Václav Havíř ml.

Jaká pro tebe byla loňská sezóna?

Na loňskou sezónu jsme se snažili připravit lepší auto s novým motorem a úpravou podvozku. Po prvních dvou závodech jsme byli spokojeni. Jezdec i auto fungovalo, ale pak přišel třetí závod a my zjistili, že v Kosicích jsou sakra tvrdé betonové sloupky. Do Humpolce jsme auto dali znova dohromady. Znovu celý podvozek, motor se zdál být v pohodě. Ovšem jenom zdál. Humpolec byl pro nás prostě zakletý, takže jsme neodstartovali ani jednu jízdu. Auto se nám podařilo dát znovu dohromady až na poslední dva závody sezóny, které jsme pojali jako testovací. Spokojený byl jezdec i mechanici. Celkově loňská sezóna supr, zábava, skvělá banda a trochu jsme si i zajezdili.

 Která trať je pro tebe nejoblíbenější, kterou naopak moc nemusíš?

To je těžké odpovědět, každá trať má něco do sebe, ale určitě mezi mé nej patří Přerov, protože je to trať dost rychlá a je hodně na srdíčko. Dále pak určitě Kosice, tam jsem vlastně  začínal  a je to trať od které vím, co můžu čekat a je technická. Dále Nová Paka, to je už taková česká klasika, i když je v poslední době bohužel hodně rozbitá. A po letošní sezóně mě osobně hodně oslovili Sedlčany.

 Jezdíš závody už docela dlouho, mohl by jsi popsat svoji cestu autokrosem?

Můj autokrosový sen začal ve čtyřech letech, kdy mi táta s dědou postavili moji první buginu s agregátem Still, poté mi táta koupil další malou buginku z motorem Simson, a to jsem se poprvé svezl na opravdové trati v Úmyslovicích, i když jenom o pauze, ale určitě je to zážitek na celý život. K mým 8. narozeninám jsem dostal havlovku s motorem Cagiva 200 s níž jsem v roce 2004 jel svůj první závod Kosice Cup a jezdil s ní až do roku 2006. V tomto roce můj táta rozbil svého Waránka a rozhodl se, že koupíme  juniorku s motorem Honda 600 CBR, kterou jsme přestavěli na buggy 4×2 a bude mě zaučovat, jak se jezdí velký autokros. Od té doby jezdím ve třídě 4×2 a na letošní sezónu jsme naši Máňu osadili motorem Suzuki 750 GSX-R.

 Je lepší bugina 4×4 nebo dvoukolka?

Tak to já nemohu posoudit, jelikož a protože jsem čtyřkolku nikdy neřídil, ale určitě bych si to chtěl někdy zkusit. Můj táta to už zkoušel a podle jeho slov je dvoukola mnohem jezdecky náročnější a neodpustí žádnou chybu.

 Kdo je pro tebe největší soupeř ve startovním poli?

 Další těžká otázka. Každý komu to zrovna jede. Nejde přímo jmenovat to bych musel vyjmenovat skoro celé startovní pole vč.mechaniků i ti jsou vlastně soupeři. Jinak ale celá třída dvoukolářů jsou hlavně supr parta a až poté dost těžcí soupeři.

 A něco na závěr?

Musím poděkovat celému realizačnímu teamu KPM, že nám bláznům co mají rádi vůni benzínu umožní se vyřádit. Také našemu teamu, že mají se mnou trpělivost a v neposlední řadě také celé naší bandě, bez kterých by to nebylo ono.

PS: Pánové nebojte výjezdní zasedání dvoukolářů se již plánuje!

 Za AMScz team Václav Havíř ml.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář