Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor s Vladimírem Levým

  • 29.5.2011 09:03

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Jak jste se dostal ke kosickému autokrosu?

Je to úplně jednoduché. Kdysi se jezdil Profil cup v Humpolci a závody tam tenkrát jezdil Petr Šimurda, u něhož pracovala moje budoucí manželka, časem se do závodů zapojil i můj kamarád Martin Fait. Já stál u trati jako divák a občas jsem Martinovi poradil. To trvalo tak dlouho, až mi řekl,  ať přestanu radit a začnu sám jezdit. Koupil jsem Opla Corsu 1.2 OHV a zúčastnil se posledních závodů sezóny 2005 ovšem zcela neúspěšně. Na další sezonu dostala Corsa motor 1.3S a já se stal celkovým vítězem seriálu ve třídě 1300. Perličkou bylo, že jsem tu sezónu nevyhrál ani jeden závod. Na rok 2007 jsem Corsu vylepšil HP-čkovými tlumiči a to už bylo jednoznačně vyhrávací auto. Již před posledním závodem toho roku jsem byl vítězem seriálu a na druhém místě za mnou dojel tenkrát právě Martin Fait. V roce 2008 jsem auto přenechal svým synům a byl jsem v roli teamového managera.  Na poslední závod sezóny jsem si půjčil buginu dvoukolu, ale díru do světa jsem neudělal.  Další rok jsem přezbrojil na buginu s pohonem všech čtyř kol a pravidelně se účastnil jak Kosice Cupu tak MČR. V Kosicích z toho byl první flek a v „republice“ jsem skončil třetí v D6 a jedenáctý v celkovém hodnocení D3. V roce 2010 jsem se s touhle buginou ještě dvakrát svezl a pak jí prodal.

Jaká je vaše nejoblíbenější trať?

Jednoznačně musím říct Kosice a Humpolec, to jsou pěkné technické trati. Líbí se mi i Poříčí, ale tam jsem nikdy nedojel. Velmi pěkný by byl i Bousov, kdyby měl lepší technické zázemí. Co se týče Paky, ta je dle mne hlavně o motoru.

A co pořadatelství kdy to začalo?

No trochu jsem do toho povídal klukům už v roce 2009, ale od sezóny 2010 jsem se připojil jako plnohodnotný člen týmu. O co mi jde hlavně je třída N 1.400, aby se mohl svézt každý a nemusel do toho cpát fůru peněz. Takže si každý může zkusit jaké to je na závodní trati a jestli má opravdu dost síly a hlavně odvahy si sednout za ten volant.

A byl i nějaký motosport před Kosicemi?

Byl, ale je to už docela historie. Na konci 70-tých let jsem jezdíval kopce a soutěže. Nejdřív jsem měl Škodu 100 s nádherně nabroušeným motorem o obsahu 1.150cm³ a poté jsem přesedlal na Erko, které ale bylo docela těžké. Díky tomuto začátku v motosportu jsem si tenkrát nadělal dluhy na mnoho let dopředu. Plat se tenkrát pohyboval okolo 1.800,-Kč a jedna guma stála 2.500,-Kč a to ještě přes Tuzex.

A plány do budoucna?

V garáži mi teď stojí Škoda Rapid s motorem V8 z Tatry a čeká na vyrámování, snad se taky dočká .

Díky za rozhovor

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář