Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor s Vojtou Brandejsem

Rozhovor s Vojtou Brandejsem

  • 6.6.2011 05:48

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Jak dlouho už jezdíš autokros a jaká všechna auta jsi během té doby vystřídal?
 K autocrossu jsem se dostal díky svému letitému kamarádovi Patriku Jankovi, kterému jsem v roce 2002 začal dělat doprovod. On jezdil v divizi Buggy 4X4. Celý ten rok jsem obhlížel a obdivoval ostatní divize a koncem roku 2002 mně nabídl Patrik pomoc při stavbě svého prvního vozu třídy Trabant. Nápad se mi zalíbil a začal
se shánět vhodný „adept“ na přestavbu. Svého prvního trabanta jsem sehnal od kamaráda za lahev Ferneta.  A tímto dostaly věci velice rychlý spád. Reakce mého okolí byly dosti nevěřícné. Všichni si mysleli, že se jedná o pouhý vrtoch mé nálady. Ale ono ne. V roce 2003 jsem nastoupil do posledních 3 závodů sezony. S tím, že nepočítám s nějakým zázrakem. Ale poslední závod roku jsem byl na třetím místě a to nás povzbudilo na sezonu 2004. Trabantu jsem stále věrný, ačkoli jsem roku 2007 a 2008 zkusil i divizi 1300ccm s vozem Škoda Favorit Pickup, spokojenost byla, ale finančně to je dosti náročné a přece jen trabant pro mě není taková španělská vesnice jako jiné vozy. Trabantu jsem věrný do teď.

Zatím jsi na nejlepší cestě k obhajobě celkového prvenství ve třídě trabant, jaký je tedy plán na letošek a případně na další sezónu?
Sezóna je teprve v začátku a s trabantem je těžké cokoli plánovat, když člověk neví co se vozu kdy přestane líbit. Takže jediné co si můžeme naplánovat je účast na každém závodu. A na každý závod se nejen dobře připravit, ale i vybavit.

Co si myslíš o třídě N1400? 
Tato třída je dle mého názoru nejméně finančně náročná a je to dobrý zařátek pro další pokračování v autocrossu. V této třídě se člověk naučí zacházet s autem v terénu.

Kdo je tvým největším soupeřem ve startovním poli?
Každý kdo se ocitne přede mnou 🙂

Která trať je tvoje nejoblíbenější a proč, na které naopak nestartuješ příliš rád?
V začátcích mého ježdění jsem měl z tratě v Nové Pace respekt, nyní, když auto fungovalo tak jak jsem si představoval tak to pro mne bylo jedno z nejlepších svezení. Líbí se mi všechny závodní tratě na kterých jsem doposud jezdil. S vyjímkou v Dolním Dousově. Tuto trať nemám ve svém srdci. Na této trati se nám nikdy nedařilo.

Vyhovuje ti více bláto, nebo prach?
Obojí z nabízených variant má něco do sebe. Když je sucho je svezení víceméně daleko rychlejší. A na blátě se člověk naučí jezdit.

Díky za rozhovor

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář