Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2012

Třetí závod Kosice cupu – Kosice 9.6.2012

  • 21.6.2012 07:36

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Předpovědi meteorologů v poslední době skutečnosti moc neodpovídaly, bohužel ta, že v noci z pátku na sobotu bude sytě pršet, vyšla. Opakovala se tak trochu situace z prvního závodu a osmdesátku závodníků přivítaly ráno bahenní lázně Kosice. Naštěstí stopa rychle vysychala, na trati pracovala těžká technika a místa na předjíždění přibývalo. Odpoledne se ke slovu dostali i Lovčičtí hasiči, kteří museli zkrápět notně prášící povrch domácího okruhu.   

 Nejmenších závodníků se do Kosic dostavilo 10 , tréninky zpočátku proběhly jen pro třídu 125, ale jakmile byla po prvních rozjížďkách ostatních divizí na trati pěkná stopa pustili se do díla i 160-ky. V této třídě se objevili tři jezdci, nejlepším byl Dominik Starosta, druhý celý den jezdil Tadeáš Urban a třetí David Kotrba. Ve větších 125-kách bylo pole startujících početnější a souboje o dost ostřejší. Závodnickou nervozitu si vybral jinak vždy velmi rychlý Petr Küffell, když neukrotil svoje vášně nejdříve v rozjížďkách a poté ve finále, když se přetočil a hopnul na gumy v prvním kole z prvního místa. O necelou délku malé racerovky závody vyhrál Martin Mikel a druhý byl Samuel Peták, poté už byla mezera větší a třetí dojel Petr Dlouhý, na dalších místech pak byli Marek Čáslavský, Petr Küffell, Daniel Peták, kterého zradilo zavěšení jeho speciálu a na posledním místě skončila Klára Čáslavská. 

 Dospělé buginy s pohonem jedné nápravy startovaly jenom čtyři. Na zábavě, to však nic neubralo, neboť předjížděcích manévrů, ať už dokonaných či nedokonaných bylo mnoho. Vrcholem byla třetí rozjížďka, ve které si Vašek Havíř na startu nechal ujet zbytek smečky a pak se do toho pustil, aby se prokousal až na druhé místo za Vaška Smutného. Těsně před startem finále došlo ke kropení, což možná rozhodlo o výsledku. Ačkoliv se Vašek Havíř zlobil, že obul skoro-slicky a Vašek Smutný smál s poctivou autokrosovou pneumatikou, dopadlo to nakonec opačně. Hned po startu byla rychlejší Smutného Matylda, ale jen do momentu, než se dostala na lesknoucí se plochu již nagumované trati. Gumy negumy, trakce byla pryč a tak zpočátku druhá Máňa Havíře zatočila do první zatáčky na vedoucí pozici. Ať už se Smutný snažil sebevíc, bylo to jen na stříbro. Třetí dojel Standa Vavřinec a čtvrté místo si z Kosic odvezl team papír – sádlo Davida Budy a Jirky Saidla.

V divizi buggy 4×4 se na start první rozjížďky postavilo pět speciálu. Do finále se bohužel kvůli technickým obtížím nepodíval ani Jarda Povondra, ani Emil Dendis. Finále se pak stalo jasnou kořistí Ivany Kuželové, která jím doslova prolétla rychlostí blesku. Jako druhý dojel stále se lepšící Lukáš Rybín, který zkoušel Ivanu místy i prohánět. Třetí s velmi zřetelnou vůlí v řízení dojel do cíle Pavel Janoušek, s čerstvě zakoupenou buginou z Rakouska, která však původně pochází dílny Johnnyho Hakvoorta.   

Sériových N1400 se v Kosicích sešlo čtrnáct včetně čtyř juniorů, kteří jeli se seriovkami společně jízdy, ale poté svoje finále. Juniorské finále se ale nakonec sestávalo jen ze tří vozů, když team Luboše a Martina Koutka uhnal auto ještě před finále. Na otázku, jak se v Kosicích dá co nejlépe rozsekat Seat Ibiza, by vám již velmi zkušeně odpověděl Láďa Honsnejman, který to dokázal jak loni, tak i letos, tentokráte svoji španělskou kobylku hodil na střechu po nájezdy na gumy v první zatáčce. Vyhrál tedy Lukáš Havlas a druhý byl Petr Sus. To ve třídě seriovek se na finálový rošt nedostavil jen Dan Peták, jemuž vypověděl službu jeho Favorit. Po pár kolech to v souboji o první místo hodil na boudu Vláďa Materna a finále se bez jeho účasti opakovalo. Celý den nejlépe jezdil a ve finále to i potvrdil Jarda Berný, stříbro si domů odvezl Martin Pinkas a bronz Honza Erlebach. Ze čtvrtého místa se radoval Filip Kratochvíl, páty dojel ve svém teprve třetím závodě Matěj Kebort, šestý byl Radovan Henzl, sedmý Petr Major a osmý Pavlík.  

V ostrých čtrnáctkách se sjelo 12 vozů a již v rozjížďkách bylo znát že Zdenda Novák si přivezl formu z Paky. Do finále technika nepustila Luboše Koutka a Pavla Špačka a velkou dávku smůly si vybral Radek Slepička, jehož stroj začal stávkovat po najetí na finálový rošt a uzavřel tak finálovou desítku. Celkem sebejistě si razil cestu za prvním místem Novák, ačkoliv se na něho ze začátku dost tlačil stále se zlepšující Filip Kašpírek, který dojel druhý. Třetí s velkým aplausem fanklubu v publiku dojel Vojta Novotný, čtvrtý Michal Karásek a pátý Jarda Šimek, jenž si v rozjížďkách vymyslel velmi zvláštní postup na přivírání bočního zpětného zrcátka letmým kontaktem se zemí a opětovným se odlepením, aniž by ztratil příliš mnoho času či pozic. Šestý skončil David Brož, sedmý Jarda Hašek, osmý Patrik Vlášek, kterému konečně motor vydržel víc než jednu rozjížďku a devátý Martin Faltýn.  

Do třídy 1600 nastoupilo deset pilotů, bohužel velmi záhy se loučil se závody Petr Březina, jemuž nevydržel motor. V rozjížďkách předvedl zajímavou kolostřešní kombinaci Jarda Šádek, nicméně škody tímto napáchané v depu mechanici briskně zalátali, a jelo se dál. Po startu finále měl smůlu Milan Vlasák, který byl donucen zatočit do první zatáčky příliš brzy, potkal val lemující trať a nakonec odjížděl jako poslední. Pro vítězství si dojel systémem start-cíl  Richard Baloun, druhá byl žabkovitě zelený Favorit Michal Slezáka, třetí Jirka Janoušek a čtvrtý Honza Tomeš, který své postavení lepší závod od závodu. Bohužel jestli to bude příště až na bednu je velmi nejasné neboť po projetí cílem ho fest spálil Jarda Šádek, který si nevšiml, že již bylo odmáváno. Snad nebudou škody na technice příliš vysoké a Honza se bude moct postavit na dalším závodě na start. Pátý dojel Vilda Vlček, šesté místo i přes nepovedený start bral Milan Vlasák, sedmý byl Ronald Hoffmann, osmý se stávkujícím vozem Aleš Teplý a přestupek oceněný černou vlajkou posunul na deváté místo Jardu Šádka.

Stejný počet pilotů jako v divizi 1400 se ukázal i ve třídě nad 1600. Do finále nakonec nedorazil Tomáš Doležal s nádherným Peugeotem, jehož podvozek si zatím nerozuměl s nástrahami autokrosové trati a Petr Březina. Ve finále pak nikomu nedal šanci Jirka Matějka a konečně si tak připsal první letošní vítězství v Kosice cupu. Druhý dojel Radek Pinc a velmi mile tak překvapil po poměrně nevýrazném výkonu z Paky. Třetí byl Pavel Doležal, kterému se, jak již bývá skoro zvykem, neotočilo štěstí zády a vydrželo až do finále. První pod stupni vítězů byl Petr Ježek, pátý skončil Ondra Donát, šestý Zbyněk Nováček, sedmý Vilda Vlček, osmý Jakub Truneček, devátý Franta Hrdina a desátý Petr Hodas.

Pět účastníků měla divize speciál. Již v rozjížďkách bylo jasné, že o zlato si to rozdají Vlasta Svoboda a Lukáš Dlab. Chvíli se do boje připojoval Petr Krejčík, ale poté co ho při jedné z rozjížděk opustilo levé přední kolo, do bojů o posty nejvyšší nezasáhl a ve finále dojel jako pátý. Finálový start sedl Lukáši Dlabovi a již se zdálo rozhodnuto. Naštěstí Vlasta Svoboda ukázal, jak se předjíždí v kosickém krakenu, kde krásně čistě podjel Lukáše a připsal si vítězství. Stříbrný byl tedy pilot Mitsubishi, třetí s nevelkou ztrátou dojel Radek Pinc a čtvrtý Franta Koprolín.

Stejný počet trabantů jako v Pace, tedy sedm, se představil i v Kosicích.  Technické problémy zhatili start ve finále Denise Pappové a Pavlu Vopěnkovi a situaci tak měl ulehčenou Milan Hajný, který se jinak s Pavlem přetahuje o posty nejvyšší. Pozici favorita potvrdil a vyhrál, stříbro vyjel Petr Harvánek  a po dlouhé době se na bednu podíval třetí Honza Šotola. Čtvrtý byl druhý z dua bratří Harvánků Pavel a pátý Tomáš Buda, který hodil boudu, o níž se jeho team vyjádřil takto: „Je to špatný, to nebylo jen tak otočení na střechu, to byla brutální bouda, budeme stavět nový auto.“  Čemuž se kolemjdoucí známy střešní letec Míra Oláh jen smál.

Závěrem bych chtěl jménem pořadatelů poděkovat Lovčickým hasičům, za kropení, traťovým komisařům z Nové Paky za bezchybný výkon a Pavlu Chymkovi se Zuzkou Horákovou za pěkné fotogalerie. Poslední větou je pak připomenutí, že další závody Kosice cupu se uskuteční na trati „Pod Vilémovským lomem“ v Humpolci 14. července.

Tagy:

Žádné komentáře


Přidejte komentář