Hlavní novinky, Veškeré ROZHOVORY jezdců, Závody 2015

Bugináři z Paky

Bugináři z Paky

  • 20.1.2015 20:32

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Team otce a syna Antošových se loni konečně zúčastnil prakticky celé sezóny Kosice cupu a před začátkem té další jsou prvními v řadě dotazovaných jezdců.

Jak dlouho se vlastně na autokrosu ať už v roli pořadatelů nebo aktivních účastníků podílíte?

Já osobně se autokrosu věnuji od svých 13 let, kdy jsem poprvé vyzkoušel, jaké to je si zazávodit s velkým autem a to v Kosicích. V 18 letech jsem se pak stal členem našeho autoklubu v Nové Pace. Taťka ten začal o mnohem dříve, zhruba tak před před 14 lety, kdy si pořídil závodního trabanta, kterého poté nahradila naše „Babča“.

Jak se Vám povedla letošní sezóna, který závod byl nejlepší, a který naopak nejhorší?

Letošní sezóna byla spíše testovací. Dá se říci, že každý závod se stále něco vylepšovalo a upravovalo.  Takže letošní sezonu hodnotíme kladně.  Nejlepší závod? No to je těžké takhle z fleku říci. My si to celé závodění užíváme a to doslova a do písmene, takže každý závod je pro nás obrovský zážitek. Nejhorší závod? No,  co se týče nejhoršího, tak možná závod v Nové Pace, kde jsme se ten den potýkali s mnoha technickými problémy a hlavně děravým chladičem a nebýt pomoci žambereckých kluků Pánkovic, tak bychom nejspíš ani do finále nenastoupili. Tímto bych jim rád poděkoval , jelikož nám zapůjčili  nový chladič  a my jsme  mohli nastoupit a bít se o body v proslulé Šťikovské rokli a zároveň naší domácí trati.

Vaše bugina má za sebou dlouho historii a doufejme ještě dlouho budoucnost, můžete říct o „Babče“ něco víc?

No pravdou je, že naše „Babča“ je skutečně letitý stroj, který už má něco za sebou. Nicméně my jsme si ji pořídili asi před 12 lety ještě s motorem žiguli 1600. Dá se říci, že jediné co se na autě změnilo byl motor, jinak jsme vše zachovali v původním stavu, tak jak  s ním jezdili předchozí majitelé a možná, že i legendy autokrosu. Je totiž známo, že s podobným a možná i stejným modelem jezdili Mladofronťáci. Bohužel se nám zatím nepodařilo zjistit jestli naše „Babča“ je opravdu strojem, který pilotovali právě takový šoférové jako třeba Standa Landa (odkaz na foto bugin teamu MF http://www.autokrosar.cz/index.php/pocet-prihlasenych-jezdcu-do-nove-paky-pribyva/ – podobnost buginy S. Landy a „Babči“ je neuvěřitelná) .

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nedá mi to nezeptat se Vás,  jako dlouholetých členů AK Nová Paka, co říkáte na asfaltový start v rokli?

Tak tohle je otázka, která je poslední dobou na novopacku mezi fanoušky autokrosu dost častá, nicméně já a i taťka jsme se jednohlasně shodli, že asfaltový start je ve Štikovské rokli jako pěst na oko.  Vždyť přeci autokrosařům se říká BLÁŤÁCI a ne ASFALŤÁCI tak proč sasfaltový start?  Myslím že to pořadatelům samotným bude dělat jen potíže, ale uvidíme co přinesou první závody.

Sledujete kromě Vaší divize buggy 4x 2 další divize, zaujal Vás tam někdo svým výkonem?

Ano sledujeme  dění jak českého tak i evropského autokrosu a jsme velkými fanoušky především českých jezdců jako jsou Jarda Hošek, Jakub Kubíček, atd…

Měli byste na pořadatele Kosice cupu nějaký speciální požadavek co se týče trati, rozvrhu závodů atd?

Myslím, že ani ne. Kosická trať je pokaždé ve velmi dobrém stavu snad jen možná vyřešit trochu prostor v depu, který je občas při velkém množství aut nedostačující.

Plánujete na příští změnu nějakou novinku?

No plánujeme jen drobné úpravy laminátů a celkovou repasi auta jinak nic moc zvláštního.

Žádné komentáře


Přidejte komentář