Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré informace k ZÁVODU 2017

Humpolec 24.9.2016

Humpolec 24.9.2016

  • 5.10.2016 23:07

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Druhé letošní dostaveníčko na trati v Humpolci čekalo na aktéry Kosice cupu a Radeč cupu na prosluněnou sobotu 24. září. Necelých čtrnáct dní po závodě v Poříčí nedávalo moc prostoru pro opravu techniky, ale vždy dobře připravená humpolecká aréna tlačila piloty i jejich teamy k maximálnímu nasazení a tak se nakonec na závodišti ráno dopočítali ke 125 podepsaným přihláškám. Trénink začal v 8:30 a rošt posledního finále byl prázdný v 17:58. Pod tento výsledek se podepsali jak pořadatelé, tak jezdci, kterým by snad od druhé rundy rozjížděk ani nebylo nutno hlásit, že mají na start a stejně bychom je tam našli připravené.

Racery 160 dorazily v sedmi a všichni kluci na startu se pustili i do finále. Bohužel ani celé kolo nebylo přáno Jardovi Literovi, kterému nevydrželo zavěšení. Boj o čelo byl napínavý, neboť mezi Honzíka Matějku a Miky Suchánka se tentokrát zamíchal i Matěj Ouředníček. Kluci si vyzkoušeli i předjíždění o celé kolo přímo u věže, kde se přehrnuli přes Vildu Floriána. Až do posledního kola byl ve vedení Honzík, ale poslední táhlý kopec sedl více motoru Matěje Ouředníčka, který Honzu předjel a vyhrál. Jen o fous třetí byl Miky Suchánek a na čtvrtém místě dojel Vašek Hartman a pátý byl Radek Čáslavský.

13 jezdců začalo tréninky ve stopětadvacítkách. Do finále jich vystartovalo jen dvanáct. Černého Petra si vylosoval Jirka Matějka, seriový motor se s ním rozloučil a nový ostrý, zatím nebyl dodán, i když je už dlouho zadán. Start se kvůli netrpělivosti Kuby Šafránka opakoval, nicméně mela to byla při obou provedeních pořádná. Bugina z dílen Honzy Pavlíčka s motorem ze Sulkaru a řidičem Tomášem Sulkem neměla konkurenci. Prakticky od startu jen a jen zvyšoval náskok. Překvapením závodu se stal výkon Lei Horniakové, která naprosto bez problémů dojela též s náskokem na druhé příčce. O bronzový stupínek se však bojovalo úporně po celé finále. Nakonec si třetí pozici Filip Kopecký udržel, i když mu Dominik Starosta nedal vydechnout ani na vteřinu. Hned za nimi prolétla cílem další dvojice na gumovém špagátě, Arnošt Florián a Kristýnka Svobodová. S trochu dýchavičným náhradním motorem dojel sedmý Filip Slepička před Matějem Voseckým a Albertem Ždimerou. Poslední s plným počtem kol byl Daniel Morc a za ním byli klasifikování ještě Lukáš Svoboda a Kuba Šafránek.

Třída racer 250 se pyšnila devíti aktéry, avšak Marek Čáslavský finále nejel. To začalo trochu divoce, jak už to po každém startu bývá, ale po projetí prvního kola se vše zklidnilo a pořadí bylo Kindl, Korčák, Pytloun, Štuksa, Svoboda, Čáslavská, Štěrbová a Koderová. V nájezdu do posledního kola se však začaly dít divy. Katka Štěrbová na cílové rovince předjela celkem těsně Kláru Čáslavskou a vzápětí odstoupila. Do cíle dojel první Vašek Kindl, ovšem vláček za ním se přeskupil a původně třetí Dan Pytloun se pod šachovnicí objevil na druhém místě, za ním byl Tomáš Štuksa a až čtvrtý David Korčák. David sice nebyl úplně šťastný, ale i tímto umístěním si prakticky pojistil celkový titul. Pátý dojel Tomáš Svoboda, šestá Klára Čáslavská a sedmá Markéta Koderová.

Devět bylo i bugin dvoukolek. Na finále je čekala čerstvě nakropená trať a ne každému to udělalo radost. Vůbec to nevadilo Vaškovi Smutnému, jehož team dal konečně do kupy buginu s Hayabusou uvnitř, která je v jeho rukou bezkonkurenční. Za ním byla docela slušná mezera, taktéž zapříčiněná zdržením při předjíždění Filipa Volfa o celé kolo. To nejvíce mrzelo Standu Vavřince, který v těch okamžicích poslal buginu na vant. Na nepřehledné situaci vydělal Honza Růžička, který se posunul až na druhé místo. To ztratil velmi pěkně jedoucí Tomáš Kaleta, který nejdříve klesnul na brambory a v předposledním kole bohužel buginu u cílové věže odstavil. Za „Pinďou“ dojel Petr Dlouhý, čtvrtý byl Lukáš Baldrych a s pořádnou mezerou Tomáš Karásek. Ve stejném kole jako Standa skončil i Michal Jelínek, který byl klasifikován devátý.

Juniorů včetně Ivany Kuželové bylo pět. Finále bylo bohužel bez její účasti, slovy Ivany: „Motor nevydržel moje tempo…“. Nejlepší start měl ve finále Kuba Novotný, hned v prvním kole ho na stříbrný post odsunul Filip Hartman. Všichni kluci jeli nádherně v tempu s malými rozestupy a až do cíle se pořadí nezměnilo, třetí tedy byl Martin Mikel a čtvrtý Samuel Peták, všichni v celkovém rozestupu 12 sekund.

Velkých bugin bylo taky pět a finále jely všechny. Nejlépe odjel David Horák, jehož se jal stíhat Pepíno Vontszemü, další dvojku tvořil Luboš Novotný s Tomem Havránkem a za nimi byl Zdeněk Sekerka. Chvíli to vypadalo, že David Pepína utrhne, ale opak byl pravdou Pepíno se s postupem času začal přibližovat, až došlo na předjížděcí manévr, při kterém došlo ke kontaktu. Odneslo to zavěšení u obou bugin, hůře však to přední u Horáka, který už zůstal stát. Pepínovo levé zadní kolo též nebylo ve 100% kondici, ale vydrželo až do cíle a přineslo mu zlato. Druhý byl Luboš, třetí Tomáš a čtvrtý Zděnek.

Nabouchané pole kártů čítalo 18 jezdců, mimo klasifikaci Kosice cupu a Radeč cupu jeli Michal Pihávek a Kuba Povolný, kteří testovali novou evoluci Kartu. Za nebezpečné opuštění startovního prostoru byl diskvalifikován Michal Cupák a finále bylo i bez Lukáše Hamrleho, který po boudě skončil na pozorování s otřesem mozku. Zbylá čtrnáctka se poprala ve finále. Hned po startu se do čela dostal Jirka Rezek a už místo nepustil. Za ním byl Honza Roubíček, Kuba Bergmann, Standa Kotěšovký a Petr Roubíček. O šestém místě se rozhodlo až na pásce. O vzorek na gumě tam byl dřív Honza Koudelka před Milanem Sklenářem. Dle pořadí ve většině závodu měl následovat další žlutý kárt, ale žluťáskové neměli svůj den a Jirku Krále udělal v předposledním kole Vašek Cais. Plný počet kol si ve finále připsali i desátý Josef Merta a jedenáctý Zdeněk Škrabálek. Na dalších místech byli klasifikováni Zdeněk Havlát, Jirka Götz a Jarda Hanzlík.

Daleko lepší konkurence než v Poříčí se sešla i ve třídě Škoda. Dorazil i střelec ze žambereckého kotle Lukáš Pánek, ale než se pořádně seznámil s tratí, nevypadalo to na velký výsledek. Ve finále se oproti zvyku této třídy neobjevil na čele Vláďa Mlejnek, ale Vašek Karnolt. Těsně za ním se srovnali Zdeněk Kříž, Lukáš Pánek a právě Vláďa Mlejnek, a takto na sobě se protáhli celým finále. Po meším intermezzu dorazila do cíle další bojující dvojice ve složení Miloš Vladovič a Kuba Čermák a každý sám se cílem protrousili Pepa Hošek a Vlasta Mečár.

Neobvyklé bylo finále ve třídě N1400, Jirka Holler vůbec neodstartoval a Fanda Bous sice ano, ale kratičce po bliknutí světel jakoby mu zhasl motor či hrubě prořadil a ocitl se uprostřed startovního pole. Na čele se objevil Tomáš Havel, žádná technická či jezdecká nepříjemnost ho nepotkala a vyhrál. Fandovi Bousovi se podařilo prokousat na místo druhé před Karla Boučka, který se s každým závodem se svým swiftem sžívá více a více a je to vidět. Bramborové místo si zabral Radovan Henzl, na páté postoupil Pavel Vosecký přes Miloše Vladoviče, který v posledním kole podlehl i Veronice Bokůvkové.

Ostrých čtrnáctek se sjelo třináct, ale rozjížďky byly náročnější než kdy jindy a ve finále bylo vidět již jen sedm vozů. Martin Babák, Petr Harvánek, Honza Polesný, Pavel Kohout, Filip Švorc i Franta Šefčík a na něj koukali z depa. Hned od startu začala budovat náskok dvojice Roman Blažek a Vojta Polák a pořadí zůstalo stejné i po dojetí všech předepsaných kol. Na území nikoho zcela osamocen dojel David Smolík s náhradním motorem, potom co v Poříčí ten ostrý totálně odepsal. Čtveřice jedoucí o čtvrté až sedmé místo dojela pěkně pohromadě přivedená Pavlem Špačkem před Milanem Kofroňem a Davidem Horákem, který se v předposledním kole posunul před Vojtu Novotného. Situace v této třídě bude zcela jistě napínavá na posledním závodu, neboť na titul si stále mohou reálně šáhnout čtyři jezdci.

Divize 1600 čítala jedenáct jezdců, ve finále jich však stálo jen děvet, Milan Vlasák sice finále vyjel, ale technika řekla dost a bez nároku na finále skončila Julia Kopečková. Počet vozů se však dále zmenšoval, to poté co ve druhém kole předvedl parádní boudu Luboš Koutek a na restart už bylo jenom osm auťáků. Naneštěstí to dále připomínalo píseň o deseti černoušcích. Honza Tomeš provedl krátce po startu vynucenou změnu směru a než auto srovnal, kontaktoval svodidla a zanechal u nich zadní kolo. Pokračoval však ještě celé kolo dál a nakonec byl klasifikován před Luďkem Dubravským, kterému mohutně kouřil motor a musel odstoupit již v prvním kole. Na šestém místě se objevil po součtu kol Petr Sirotek a posledním odpadlíkem tohoto finále byl pátý Tomáš Havel. Čtvrtý dorazil do cíle s permanentně otevřenými dveřmi spolujezdce Lukáš Knap. Bronzový byl Michal Šulc, stříbrný Honza Přibyl a zlatý Radek Žebro.

Celá třetina vozů se též nezúčastnila poslední jízdy dne ve třídě nad 1600. Smůlu měli Petr Jansa a Tomášové Tochtar a Havel. Nejlépe odjel Lukáš Mihulka, ale Jožin Bartoš se rozhodl, že ve finále bude nejlepší a po dvou kolech se objevil na prvním místě, které už nepustil. Zpovzdálí vše sledoval Jirka Matějka, který než by se pouštěl do kontaktů, radši jistil celkový titul jízdou na třetí místo. V posledním kole si na feldu Zdeňka Ďurače se svým supertrabantem vyšlápl Tomáš Buda a zadařilo se mu. Na šestém místě s poměrně velkým odstupem dorazil Zbyněk Nováček.

Třída speciál se stala mezinárodní, neboť závodu se účastnil i patnáctiletý Markus Neuhaser z Rakouska a na závodech se mu tak líbilo, že příště prý dorazí z ciziny s pěti dalšími posilami. Do Kosice cupu se vrátil Rosťa Slánský a svého silného golfa vodil tak pěkně, že na nic jiného než zlato to nemohlo dopadnout. Za ním závodila čtyřčlenná skupinka, z níž se na druhé místo utrhl Michal Moravec. Třetí flek ubránil Karel Šindelář před rakouským kolegou, který měl skoro celé finále těsně za zády Radka Dvořáka. Šestý byl Jirka Kuna, sedmý se svlečenou gumou Dan Repš a osmý Martin Krotil. Bez finále byl Honza Sedlák, jehož motor v rozjížďkách nadobro doštěkal a taky Jirka Holler.

Humpolecký areál tedy nabídl perfektní závody, za ně děkujeme všem pořadatelům humpoleckým, mezi něž místně patří i komentátor Petr Krejcar, stejně tak jako seriálově kmenovým (KPM Kosice, AK Radeč). Dění na trati i mimo ní krásně zachytila Zuzka Horáková a Honza Pilát. Těšíme se na Vás při posledním závodu seriálu, který je plánován na 22. října na domácí trati do Kosic. Čtrnáct dní předtím uzavře letošní sezónu Radeč cupu, a Humpolečtí odmávají poslední závod 15.10. Na všechny tyto události Vás srdečně zveme.

Žádné komentáře


Přidejte komentář