Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2015

Kosice 3.10.2015

Kosice 3.10.2015

  • 16.10.2015 21:50

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Po parádním závodě v Poříčí měl letošní Kosice cup další zastávku v Nové Pace. Ze známých důvodů se tam však nekonal a na poslední chvíli bylo v hektickém tempu připraveno domácí závodiště v Kosicích. Jezdci Kosice cupu a Radeč cupu se pořadatelům za jejich úsilí odvděčili nejlépe, jak mohli. Na startu se jich sešlo 110 a pohled do depa, ve kterém by už auto nezaparkoval ani Krteček, byl prostě skvělý. Po dlouhých letech tak byl překonán maximální počet vozů v závodě na domácí trati z roku 2010, který činil 108 vozů.

Kategorie racer 160 přinesla návrat Jirky Matějky do Kosice cupu a jak vidno konkurence není o nic menší než v republice. Ve finále se z prvního místa po drobné chybičce v krakenu otočil do protisměru a zůstal zaklíněn s Lukášem Svobodou. Než se od sebe kluci dostali, všichni jim ujeli, a Jirka musel vzít zavděk šestým místem a Lukáš sedmým. Vítězství si jako obvykle připsal Matěj Vosecký a na stupních vítězů ho doplnili Mikuláš Suchánek a Eliška Pytlounová. Čtvrtý byl nakonec Matěj Bezděk a pátý Albert Ždimera. O velký rozruch se postarala Hanička Doubravová, když u stanoviště číslo šest přeskočila veleskokem val lemující trať. V mžiku po dopadu u ní byla rychlá záchranná služba a moc rádi konstatujeme, že vše dopadlo dobře. Na devátém místě pak byl klasifikován Lukáš Havlíček a na desátém Radek Čáslavský.

Neobvykle početné pole 14 závodníků se sešlo ve třídě racer 125, tím pádem řada závodníků musela i do finále „B“, které znamenalo konec pro Báru Čepkovou, Matěje Voseckého, Markétu Koderovou a Leu Horniakovou. Na start „áčka“ se tak po dlouhé době postavili jenom kluci. Hned po startu se dostal do čela Dominik Starosta, ale na záda se mu přilepil Tomáš Štuksa. Byl z toho velký souboj, který ukončilo až poslední kolo, když Tomášovi vypověděl službu stroj. Dominik tedy zvítězil s velkým náskokem před Tomášem Sulkem a o další parník vzadu dojel třetí, Mikuláš Nový. Pak následovala dvojička Viktor Vítek a David Korčák, o kousek za nimi s dýchavičným motorem Jirka Matějka, který byl posledním s plným počtem kol. Buginky v průběhu finále odstavili již zmiňovaný Tomáš Štuksa, Filipové Kopecký a Slepička a Arnošt Florián.

Ve třídě racer 250 se sešlo účastníků celkem 8. Ve finále zatáhl neskutečně Kuba Novotný a naprosto přesvědčivě vyhrál, dál už to byl boj o každičký metr trati a černého Petra si přitom vytáhl Petr Dlouhý, který přehlídl vyvěšenou žlutou vlajku a předjížděl. Tudíž místa na stupních vítězů na něj čekalo místo poslední. Stupně vítězů po vyloučení doplnili Tomášové Vejmola a Svoboda, čtvrté místo pak obsadil Marek Čáslavský, který už to v Kosice cupu pamatuje opravdu hodně. Za ním dojeli Katka Štěrbová a Klára Čáslavká a body za sedmé místo si připsal Daniel Pytloun.

Tolik bugin jako do Poříčí bohužel nedorazilo a ve finále tak diváci sledovali jen pět strojů, Honzovi Erlebachovi se bohužel již na finálovou jízdu buginu nepodařilo zprovoznit. Po tlačenici v první zatáčce na čelo prorazil Honza Růžička a vedení už si vzít nenechal. Hned po prvním zatáčce bylo smutno ve fanklubu Standy Vavřince. Po kontaktu se propadl s pořádnou ztrátou na konec. Ale byl to právě on kdo „udělal“ závod, když se dokázal prokousat startovním polem až na druhý flek pod šachovnicí. Třetí dojel Karel Hejna, čtvrtý Lukáš Baldrych a jen kousek za nimi Marek Beran.

V buggy 4×4 se představili hlavně mladí piloti, kteří již mají zkušenosti z racerových kategorií. Ze čtyř zbyli na finále pouze tři, Martin Mikel ho bohužel sledoval jen z depa. v nejdůležitější jízdě dne, se od startu nejlépe odlepil Kuba Novotný, ale po chvíli ho předjel zkušenější Samuel Peták, který vedení uhájil až dokonce, když na druhém místě vystřídal Kubu Filip Hartman, který již nacvičoval na Sedlčany.

KARTů se v Kosicích sešlo devět. Po zranění se do seriálu vrátil bývalý šampión Dan Tomín a ve finále všem ukázal, že na závodění už měl opravdu velkou chuť. Na domácí trati nedal nikomu šanci a s náskokem si dojel pro zlato. První zatáčka po startu byla jako obvykle poměrně našlapaná, ale jakmile se z ní kluci rozjeli, pořadí si už drželi a za prvním Danem, dojeli takto Miloš Neumann, Ondra Hartych, Pepa Švorc, Michal Benda, Standa Kotěšovský a Marin Cupák. Z finále byl následně vyloučen za tvrdou jízdu Adam Kotaška, a i když nedojel, body za osmé místo si připsal Milan Sklenář.

Premiéru si v Kosicích odbyla třída Škoda N1400, v rozjížďkách se představilo pět vozů. Finále bylo pouze se čtyřmi. Filipa Kratochvíla, totiž už poněkolikáté za sebou postihly problémy s převodovkou. Dobrou formu si na závody přivezl Pepa Hošek a ve finále z toho bylo vítězství start-cíl. Jako druhá dojela s náhradním týmovým vozem Zuzka Horáková, která všem ukázala, že v rukou dovede pořádně držet nejen foťák, ale i volant závoďáku.  Třetí místo si vyjal s modoru stodvacítkou Petr Rychtera a kouřícím vozem připadly brambory Vlastovi Mečárovi.

O dost nabitější konkurence se sešla ve třídě N1400. Je vidět že V poříčí některým Kosice cup opravdu zachutnal a proto se dostavili i na další závod. Do velkého finále se nakonec nedostali Petr Vondrouš, Filip Kratochvíl, Vašek Karnolt a Miloš Vladovič. Do finále se však i přes kolostřešní kombinaci v rozjížďkách dostal Michal Berný. Jinak tomu bylo ve finále, kde si desáté místo si po boudě připsal Martin Čepila. Ale zpět na začátek finále v první řadě pak stála škodovka, Honda a Suzuki. Perfektní reakci prokázal Marek Bous, který favorita protáhl na první místo. Ještě v prvním kole kvůli zlomené nápravě odstoupil Dušan Horák a zbylo na něj deváté místo. Dalším smolařem byl osmý Martin Petřík, všichni ostatní bojovali až pod šachovnici. První místo si uhájil Marek Bous, druhý byl Lukáš Vlasák a za ním už na draze provoz podstatně zhoustl. Po šestikolovém boji měl právo vysoupit na stupně vítězů ještě Jirka Holler a jen o kousek za ním dojel Pavel Vosecky, Michal Berný, Jarda Kutík a Vláďa Mlejnek.

Nejpočetnější zastření měly ostré čtrnáctky. Při sedmnácti vozech přijatých k závodu byly již rozjížďky hodně tvrdé a pouze s účastí ve finále „B“ se museli spokojit Ondra Janda, standardně do bojů o stupně vítězů promlouvající Petr Březina, David Smolík, Honza Polesný, Adam Kubizňák, Vojta Polák a Patrik Bíma. O opakování finále se postaral Pavel Špaček, přemotivovaný poslal totiž svoji feldu hned v první zatáčce na střechu. V opakovaném finále po chvíli skončil po černém ťukanci Vláďa Materna. Na čele to ze začátku dost vřelo mezi první dvojkou, ale Martin Šindelek se Vojtovi Novotnému nakonec nadobro utrhl a vyhrál. Vojta se pak ještě chvíli musel strachovat o druhé místo, když se na dostřel přiblížil Milan Andruchovič. To bylo však vše, co stihl a dojel třetí. S oboustranným odstupem projel pod šachovnicí Franta Šefčík a za ním pak bojující duo červených felicí v pořadí Láďa Brumlich, Jirka Křístek. Další červená škodovka, ovšem koncepce vše vzadu s Jardou Středou za volantem byla sedmá a osmé místo si připsal Filip Švorc.

Osmička jezdců se pak představila v divizi 1600, Petr Březina a Radek Žebro nakládali ještě před finále, ve kterém byly na startu pouze dvě standardně plné řady. Milan Vlasák vyrazil jako hurikán a po první zatáčce byl v čele. Vydrželo to jen do „krakena“, kde ho na lízačku vzal Tomáš Havel. Do bojů o přední příčky chtěl zasáhnout i Honza Tomeš, kterému se dařilo v rozjížďkách, ale díra v gumě dala vale jeho šancím na dobrý výsledek. Ze třetího místa se propadl o stupínek níže. Předjel ho sice Lukáš Knap i Honza Přibyl, ale prvně jmenovaný si připsal poruchu ještě vážnější a byl nakonec klasifikován na šestém místě. Pro pětku do cíle dorazil Luboš Koutek.

Do třídy nad 1600 se po dlouhé době podíval opět Jirka Matějka senior. Jako závodní nářadí si sebou vzal favorita, který z fabriky vyjížděl snad ještě za Husáka, a po jeho prvním ranním startu se depem nesly zvěsti, že na trénink ho Jirka snad bude muset tlačit. Kdo by vsadil na sílu paží a ne motoru byl by prohrál (pozn. Prý byly i vypsané kurzy). Jirka však vozu věřil a ve finále o tom přesvědčil i všechny ostatní.  Kromě smutného hrdiny Petra Březiny se na start postavilo všech osm zbývajících vozů a podívaná to byla náramná. Z posledního místa odstoupil poměrně brzo Milan Malát a v polovině finále ho napodobil Jožin Bartoš, avšak stalo se tak při boji o věnce. Šestý dojel Rosťa Slánský, o čtvrté místo svedli velký souboj Zbyněk Nováček a Honza Šindelář, který byl tím úspěšnějším. Sic byl chvíli druhý, nakonec třetí místo si vyjel Aleš Kubík, druhý byl Lukáš Mihulka a jak jinak než na prvním místě své působení zakončil Jirka Matějka.

Ve třídě speciál se představilo šest vozů. Byla to jediná finálová jízda, ve které se Filip Kratochvíl postavil na startovní rošt, ale tím pro něho veškerá radost končila. Tedy nakonec byl v cíli čtvrtý ze šesti, ale cele finále byl osamocen nikým neohrožován na konci pole a postup vpřed se konal pouze odpadnutím soupeřů, jmenovitě Rosti Slánského a Michala Petříka. Třetí též s odstupem dojel Vlasta Mečar. O vítězství se celou dobu nádherně prali Tomáš Mičík a Olda Vyleťal. Tomáš na svém speciálu felicia s jednou poháněnou nápravou a Olda se Subaru. Větší radost měl nakonec Tomáš.

Na závěr děkujeme všem pořadatelům (KPM Kosice, AK Radeč) za maximální nasazení při organizaci závodu, Petru Krejcarovi za dobré slovo. Zuzce Horákové, Kubovi Zemanovi, Pavlovi Chymkovi a Patrice Březinové za fotky a videa. http://www.kpmkosice.cz/kosice-3-10-2015/ http://www.kpmkosice.cz/kosice-3-10-2015/Poslední závod seriálu je plánován na 24. října opět do Kosic, kam všechny srdečně zveme.

 

Žádné komentáře


Přidejte komentář