Hlavní novinky

Poříčí nad Sázavou 14.5.2016

Poříčí nad Sázavou 14.5.2016

  • 19.5.2016 21:14

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Druhá zastávka Kosice cupu se stala dvojzávodem, neboť nešlo pouze o soutěžení jezdců na trati, ale i honičku pořadatelů, kterak dostát slibu, že v daném termínu se závod pojede. Ve čtvrteční odpoledne došlo ke zrušení závodu stran AK Nová Paka a v tu chvíli málokdo věřil, že jsme během necelých 24 hodin schopni začít přejímky na jiném závodišti. Autokrosový národ však ukázal velké srdce a během tří hodin od zrušení závodu v Pace jsme věděli, že jedeme v Poříčí nad Sázavou. Zásluhu na tom měla spousta lidí, ale pokud bychom měli jmenovat jednoho, je jím Honza Růžička. Depo v Poříčí se díky němu a AMK Poříčí nad Sázavou začalo plnit účastníky druhého závodu Kosice cupu a Radeč cupu. Během hutného pátečního deště jich dorazilo celkem 109. Sobotní slunné ráno ukázalo pěkně upravenou trať, nachystanou tak, jak se o tom některým evropským autokrosovým areálům ani nesní.

Ve třídě racer 160 se představilo 10 závodníků a již od tréninků bylo vidět, že ve startovním poli jsou jak ostřílení kozáci, tak úplní nováčci. Rozdíly byly značné, ale ani Hošek, Bartoš nebo Křesťan nezačínali hned na prvním místě, hlavní je že se začne a čas ukáže, jestli nám tu vyrostl další šampión. Ve finále se na stupních vítězů hned od startu usídlila bíla barva bugin. Klukům dokonale vypálila rybník Hanča Doubravová, v posledním kole nezaváhala a pěkně se protáhla na první flek.Ve finiši druhou světlou buginku řídil Miky Suchánek a trošku divoce se na třetí flek prosmykoval finálem Honza Matějka. S odstupem přivedl další členy nejmladší divize na trati Vašek Hartmanů, pátý Radek Čáslavský, šestý Vilém Florián, sedmá Terezka Bartáková, osmý Jarda Litera, devátý Víťa Vilém a desátý Adam Šaroun, který zde loni započal svou kariéru.

Ve třídě racer 125 se sešlo 12 pilotů a vyjma Viktora Vítka se všichni sešli na startu finálového roštu, na kterém po bliknutí červeného světla zůstal viset Daniel Morc. O první místo si to bez asistence zbytku rozdali Arnošt Florián a Domink Starosta. Arnošt o něco lépe odstartoval a i když Dominik nikdy nebyl moc daleko pořadí se již nezměnilo. Jedenácté místo si připsal Kuba Šafránek. Hned v prvním kole došlo v druhém vracáku k nehodě a hned dvě buginy už nejely dál – Lukáš Svoboda a Matěj Vosecký a o pár kol později se k nim přidal i Daniel Morc. Další pětka kroužících si nedarovala ani metr a zvlášť, když frčeli kolem odstavených strojů, bylo nutné je bedlivě pozorovat, zdali nepředjíždí bez ohledu na vlajkovou signalizaci. Nejlépe to vyšlo Jirkovi Matějkovi, brambory domů vezlFilip Kopecký, pátá byla Bára Čepkov, šestý Filip Slepička a sedmá Lea Horniková, která ze všech startujících vážila nejdelší cestu. Její realizační při příjezdu pouze ke změně místa poznamenal: „Veď sa nič nedeje, akurát sme vzali viacej nafty“.

Třída 250 se postarala o jednu z nejděsivějších situací celého závodu. V jedné z rozjížděk Tomík Svoboda nezvládl stroj a po klesání k cíli trefil tvrdě betonová svodidla. Všichni byli rádi za přítomnost rychlé záchranné služby, která pilota s vyraženým dechem vytáhla z buginy a podala kvalifikovanou první pomoc. Sanitní vůz zajistil rychlý převoz do nemocnice a na závodišti si zanedlouho poté zbytek startovního oddechl s vědomím, že Tom je v pořádku. Ve finále nejlépe začal Tomáš Štuksa s buginou v Pytlounovic designu. Pole vodil pěkně, ale David Korčák začal zle dotírat a po kole zkoumání soupeře našel skulinku a protáhl se na první místo. Za první dvojkou dojeli sourozenci Čáslavští, Marek doplnil mužské na stupních vítězů a Kláře zbylo místo těsně pod nimi. Druhá půlka pole měla ryze ženské obsazení, pátá byla Káťa Štěrbová a šestá Markéta Koderová.

V buginách s pohonem jedné nápravy se představili dva nováčci, přičemž Filip Volf měl stroj, jaký už hezkých pár let nebyl v Kosice cupu k vidění a to buginu osazenou motorem trabant. Nádherně dýmící na startu a zvukem poznatelný na kilometr od trati. Dalším byl Michal Šilpoch, který však na trať vlétl v bugině, kterou známe od Tondy Matějčíka. Do finále se nepodíval třetí z Kosic Tomáš Karásek. Nejlepší start měl do finále Standa Vavřinec, v první zatáčce byl však o pár desítek centimetrů dříve Lukáš Baldrych. Všechno by asi klaplo, kdyby nebyl na vnějšku. Než Standa zaklapl, vyvezl je oba k manťáku a vnitřkem se pohodlně na první místo dostal Honza „Piňďa“ Růžička. Standa pak sice celé finále Honzovi překážel ve zpětném zrcátku, ale to bylo vše čeho šlo v tu chvíli dosáhnout. Honza tedy k radosti z pomoci uspořádat závod přidal i zlatý věnec. Třetí místo si po předjetí Jirky Jelínka vybojoval Lukáš Baldrych. Jirka byl se čtvrtým místem určitě spokojenější než s loňskou boudou. Sice jednou s buginou zase zkoušel jezdit proti mezi, ale ten kdo to odnesl, byl Ivan Celba. Pod žlutými vlajkami vyvolanými touto situací auto zašlápl a už se pořádně nerozjel a nechal tak páté místo Michalu Šilpochovi a šesté Filipu Volfovi.

Buginy 4×4 dorazily v šesti. Tři juniorky a tři superbuginy. Junioři si chtěli zazávodit proti sobě, a proto jeli nakonec sami. Kluci jezdili celé finále pěkně pospolu. Vyhrál Kuba Novotný, kterého nehoda z Paky vůbec nepoznamenala, druhý byl Filip Hartman a třetí Samuel Peták. Velké buginy pospolitost zase tak moc nedržely. Po startu nejdřív jako dvojička chvilku jezdili Pepíno Vontszemü s Lubošem Novotným, pak ale začal Pepíno hodně tahat a s náskokem dojel první. Naopak Luboš v tempu zvolnil a dovolil tak dotáhnutí Zdeňka Sekerky. Na opravdový souboj však nakonec nedošlo a pořadí tak až do finiše zůstalo stejné.

Pouhé tři kárty se dostavily na start do Poříčí, místa jejich zrodu. Ve finále nejlépe odstartoval Kuba Bergman a dojel si s přehledem pro vítězství, následován Vaškem Caisem. Ten jak vidno se z kosické boudy zotavil naprosto perfektně a kdo ví, jak by to vypadalo, kdyby se mu podařilo odstartovat o trochu lépe. Třetí dorazil do cíle s odstupem Jirka Medlík.

Škodovek se na start dostavilo pět, avšak finále se jelo bez Kuby Čermáka, jehož vozu dala trať krutě zabrat. Ližina pod motorem přestala po utržení plnit funkci a pak dostalo na frak řazení a tlumiče, ale v Sedlčanech už prý zase bude v plné polní. Zbylá čtveřice, jejichž vozy jsou výkonově velmi blízko, se záhy po startu rozdělila na dvě bojující dvojice. V té první byl Vláďa Mlejnek a Zdeněk Kříž, ve druhé Pepa Hošek a Filip Kratochvíl. Zvláště v té první se bojovalo velmi intenzivně a na pásce rozhodlo pouhých pár desítek centimetrů ve prospěch Vládi. Pepa nakonec tolik těžkostí s uhájením třetího místa neměl.

Seriovek s účastí zahraniční provenience se sešlo devět. Ve výsledcích nefiguruje Lukáš Vlasák, který si za dvě černé na trati a incident v depu, vykoledoval vyloučení z celé sezóny. Finále se muselo opakovat kvůli nezaviněné boudě Jirky Hollera. Po restartu se do vedení dostal Michal Berný a všem ujel až do cíle. Za ním se však děly věci. Vlasák dostal černou za přetočení Pavla Voseckého z druhého místa a chvíli na to skočil na břeh u stanoviště dvě Petr Vondrouš. Pak se situace uklidnila a na druhém místě dovedl svého favorita do cíle Franta Bous, třetí byl Jarda Kutík, čtvrtý Filip Kratochvíl, jemuž to místo bylo asi toho dne souzeno, pátý Patrik Meissner, kterého na pásce mocně dotahoval Pavel Vosecký.

20 aut ve třídě je prozatímní rekord ročníku 2016, o který se zasloužili jezdci třídy1400. Do finále jich však mohlo jen deset, bitva o ně tedy byla veliká a před branami zůstala i esa jako Vojta Novotný, Pavel Špaček, Petr Březina nebo Ondra Janda. Deset nejlepších pak svedlo krásný souboj. Nejdříve, hned v první zatáčce, byl z kola ven Dušan Horák s vadným rozdělovačem. |Při nájezdu do třetího kola odstavil stroj i vítěz z Kosic Míra Bendák. Svodidla v průběhu jízdy ochutnal Honza Polesný, ačkoliv to chvíli vypadalo, že se nic nestalo, o pár zatáček dál, už lezl z dobitého swiftu V posledním kole ještě skončil Franta Šefčík. Na čele to vypadalo na bezproblémovou jízdu pro vítěze Romana Blažka, bývalého jezdce divize N1400. Za ním si v posledním kole vyměnili místa druhý a třetí a stříbro tedy padlo Davidu Smolíkovi a bronz Adam Kubizňákovi. Po odmlce projeli cílem ještě Vojta Polák, Filip Stříbrný a Láďa Brumlich.

O maličko více než poloviční, bylo pole v divizi 1600. Právo startu ve finále si nevybojoval Milan Purma a ve třetí řadě chyběl Petr Březina. Po prvním trochu nezbedném kole se ustavilo pořadí vlaku této třídy. Největší souboje sváděla lokomotiva a tendr v podání Milana Vlasáka a Luďka Dubravského.. Milan projel jako první, Luděk jako druhý. Pak se popořádku protáhli cílem Honza Přibyl, Michal Šulc a Martin Čáp. Lukáš Knap nakonec udolal Michala Slezáka super těsným rozdílem až v cíli. S porouchaným, ale pojízdným Mitsubishi dojel osmý Honza Tomeš a za ním devátý Luboš Koutek.

V divizi nad 1600 se díky Jirkovi Matějkovi na start postavila několikanásobná vítězka Kosice cupu s přezdívkou „Bartošovka“. Obávaný stroj v základu sestrojený z felicie ale tentokrát svého majitele pro zlato nedovezl. Ve finále mu chyběl velký konkurent Aleš Kubík, stejně jako Petrové Březina, Harvánek a Lukáš Novotný. Od startu se od zbytku pole oddělila první trojka – Bartoš, Matějka, Mihulka. Jirka se na Jožina poměrně hodně tlačil a Lukáš vše zezadu lišácky jistil. Vyplatilo se mu to. Jirka ve sjezdu trefil svodidla a s kolem v podběhu se mu rázem jelo pěkně blbě a druhý flek mu chtě nechtě přenechal. Na štítě zůstal hned v prvním kole Rosťa Slánský, ostatní už lze klasifikovat se štítem, čtvrtý byl Zbyněk Nováček, dále pak Tomáš Buda, Michal Moravec, Karel Šindelář a Lukáš Klaban.

Speciály se v tréninku sešly čtyři, ale pro finále vydržela technika jen dvěma. Radek Dvořák nedal Tomáši Kadlecovi s trabantem žádnou šanci a dojel si pro vítězství. Rozjížďky pak lépe zdolal Dan Repš před Jirkou Kunou.

Děkujeme všem pořadatelům (KPM Kosice, AK Radeč, AMK Poříčí nad Sázavou) za nasazení při organizaci závodu, Petru Krejcarovi za průvodní slovo. Zuzce Horákové, Kubovi Zemanovi, Michalu Vostárkovi a Patrice Březinové za fotky a videa. A celému závodnímu poli děkujeme za přístup k závodu a organizaci jako takové. Ráno jsme Vás poprosili o sběr odpadků jen do pytlů a na určená místa a po skončení závodů, byl binec jen tam, kde bylo určeno. Je radost dělat závody s takhle velkým a perfektně spolupracujícím teamem. Další závod seriálu je plánován na 4. června do Sedlčan, kam všechny srdečně zveme.



Komentáře jsou v tomto příspěvku uzavřeny.