Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Závody 2015

Poslední závod Kosice cupu 2015

Poslední závod Kosice cupu 2015

  • 4.11.2015 20:28

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Poslední závod letošního ročníku Kosice cupu se konal jako tradičně na domácím kolbišti v Kosicích. I když to chvílemi vypadalo na pořádně mokrý závod, počasí se umoudřilo a umožnilo jak přípravu, tak odjetí závodu za naprosto regulérních podmínek, tak nutných pro finální rozhodnutí v mnoha divizích. Při počtu 83 jezdců, bylo rozhodnuto o odjetí pouze dvou rozjížděk, aby se při možných časových prodlevách finále nejelo až za tmy.

V kategorii racer 160 se čekalo, zdali Matěj Vosecký udrží svoji dlouhodobou neporazitelnost v rámci Kosice cupu. Skoro celé finále to tak vypadalo, ale v posledním kole při předjíždění jezdců o kolo zpět asi Matěj sundal na mžik nohu z plynu a Jirka Matějka se hnal dopředu. Byl to fotofiniš, ve kterém nakonec Matěj vítězství dle rozhodčího faktu uhájil. Za nimi dojeli zakrátko Mikuláš Suchánek a Lukáš Svoboda a poté s prodlevou Honza Matějka a Adam Šaroun. O kolo méně mělo finále pro Lukáš Havlíčka a Vaška Hartmana.

Nejvíce bugin se opět sešlo v racerech 125. Do jedenáctičlenného finále nenastoupil Matyáš Zívr. Po startu šel do čela Tomáš Štuksa a celé finále se za ním držel Tomáš Sulek, čímž zopakovali výkon z předposledního závodu. Do bojů se určitě chtěl zapojit i Jirka Matějka, avšak při signalizaci žlutými vlajkami jirka předpisově zpomalil a David Korčák, který si signalizace nevšiml, se pokusil o předjetí. Byla z toho kolize, kterou sice neutrpěly stroje, ale postavení pilotů. Jirka tak dovedl Buginu až na osmém místě. To třetí, které předtím držel, jakoby spadlo do klína Dominiku Starostovi. Bramborovou medaili si vyjela stále se zlepšující Bára Čepková a pátý byl Viktor Vítek a šestý sice o kolo zpět ale po velmi srdnatém výkonu skončil Matěj Vosecký. Celé finále krotil dost divoce poskakující buginu zjevně na limitu možností stroje. Sedmá dojela Markéta Koderová, jako poslední která dovedla stroj až do cíle. Devátý Filip Slepička skončil u stanoviště číslo šest na mezi a bohužel na vyhlášení vítězů nastupoval se zafačovanou paží a desátého Filipa Kopeckého zradila technika.

Pouze čtyři piloti se představili ve 250-kách. Dlouho to vypadalo na mužské stupně vítězů, ale Petr Dlouhý se rozhodl zanechat pravé přední kolo před cílovou fotobuňkou a to právě při průjezdu do posledního kola. Z historie, jsou známe případy, kdy i takto poškozená  bugina dojela na stupně vítězů, to ovšem nebyl tento případ a Petr za Krakenem ze stroje vystoupil. První místo si s přehledem pohlídal Tomáš Vejmola, za ním dojel Tomáš Svoboda a tyto dva habány na stupních vítězů doplnila Katka Štěrbová.

Velké buginy s pohonem jedné nápravy se představili v šesti exemplářích. Bohužel Lukáš Baldrych a Honza Elrebach již měli před finále naloženo na vleku. Po startu finále to chvilku vpadalo, že pojedou pouze tři stroje, ale to se jen Vašek Smutný nechtěl míchat do souboje o titul mezi Honzu Růžičku a Standu Vavřince a nechal jim pořádný náskok. Honza vystartoval lépe než Standa a ten na něj začal dorážet, rozhodla však díra na trati, která ohnula Standovi šmajdavku a bylo rozhodnuto. Vyhrál tedy Růžička, na druhé místo se i přes pozdní start prodral Vašek Smutný a jako bronzový projel cílem Karel Hejna, to když Standu kromě nápravy zradil v posledním kole i motor.

Jako budoucí mistrovství ČR v junior buggy vypadala kategorie 4×4 v Kosicích. A vyjma Jirky Šarouna na startu žádná bugina s větším obsahem motoru než 600 ccm nestála a piloti, kteří se představili, ještě donedávna tvrdili muziku v racerech. Velmi vykutálený přístup k závodu zvolil Sam Peták, po jeho boudě vyjela ABA už v rozjížďkách a snad ještě o fous rychlejší byl výjezd vozidla rychlé záchranné služby ve finále, když všem u stanoviště číslo šest ukázal, jak vypadá bugina zespodu. Nic vážného se naštěstí nestalo a jak bugina, tak pilot neutrpěli žádné větší šrámy. Po krásné jízdě se umístil na stupníku nejvyšším Filip Hartman, za ním dojel Jirka Šaroun a třetí nedaleko za druhým dojel Kuba Novotný.

Kártů se sešlo v Kosicích osm a technika vydržela všem až do finále. Hned po startu převel hodiny Roman Tomín a pak se začaly dít věci. Na čele se usadily dvě mladé pušky (Dan Tomín, Ondra Hartych) následované zkušeným vlčákem (Miloš Neumann). Bylo fajn je sledovat, ale pořadí se neměnilo a hlavně to nebylo to nic ve srovnání s peklem, které rozpoutal na trati právě Roman. Hnal kárt na hranici fyzikálních možností a trvale se přibližoval čelu závodu. Zastavil ho až Standa Kotěšovský, přes kterého se Roman ne a ne dostat, ačkoliv to zkoušel zleva zprava, na brzdy, nebo na rychlejší výjezd. Přeci jen se nakonec skulinka našla a Roman postoupil až na páté místo, Lukáš Hamrle již situaci pohlídal a ubránil čtvrtý flek. Sedmý skočil s výborně připraveným kártem z dílen Vlasty Buriana Standa Materna a poslední dojel Pepa Švorc.

Poté co v předchozím závodě nastoupila na start v divizi Škoda N1400 pětice pilotů se v pokračování na posledním závodě představila již šestice a depem se neslo, že na další sezónu se bude chystat jezdců ještě více. Miloš Vladovič i Vlasta Mečár mělo problémy s motorem a finále tak bylo čtyřčlenné. Do něj jako drak vypálil Pepa Hošek a hned v prvním kole napodobil výkon Jirky Hollera z Poříčí. Nejel sice po dvou z kopce, zato však pořádně dlouho. Posádka traťových komisařů stanoviště šest již skoro opouštěla pozice, nakonec se však vůz umoudřil a skončil na všech čtyřech. Další nebezpečí se však blížilo zezadu. Co asi Pepovi běželo hlavou : „Pepíku je zle , Valach na Tě jde“. Petr opravdu dotíral, ale po pár kolech ohnul hřeben řízení a poroučel se polem zpět. Vydělala na tom Zuzka Horáková, která za Pepou obhájila stříbro a třetí a čtvrté místo patřilo Petrům Valachovi a Rychterovi.

V další divizi sériových vozů, která však není omezena na jednu značku, se představilo deset vozů, ale finále bylo zvýše zmíněných důvodů ochuzeno o Miloše Vladoviče. Od startu do cíle vše odvodil Marek Bous s Jirkou Hollerem v zádech. O třetí místo pak sváděla skvělý souboj trojka Valach, Vosecký, Horák. Nakonec se po brilantním manévru na konci cílové rovinky prosadil Pavel Vosecký a po právu vystoupil na stupně vítězů. Čtvrtý dojel Petr Valach, který v posledním kole odolal tvrdému náporu Dušana Horáka. Šestý protnul cílovou čáru Vašek Karnolt, sedmý Vláďa Mlejnek, osmý Petr Vondrouš a tříkolového swifta do cíle dovedl Pepa Koutník.

Divizi 1400 reprezentovalo devět vozů, finále se nedočkal Lubor Dodek a i velmi záhy skončilo pro Honzu Polesného, který svého swifta poslal, ze druhého místa, na boudu hned v první zatáčce. Opakovaný start stejně jako ten předchozí opanoval Ondra Janda a na jeho postavení se nic nezměnilo ani po projetí cílem. Celou dobu ho sledoval oslavenec Vojta Novotný, který si připsal další druhé místo v rámci Kosice cupu. Na metu nejvyšší mu zatím vždy kousek chybí, snad napřesrok. Třetí místo vybojoval už v prvním kole Milan Andruchovič. Přehnal se přes Davida Smolíka, který posléze chyboval a ze závodu byl vyřazen jak on, tak Pavel Špaček. Čtvrté místo tedy bral David Brož a páté Patrik Vlášek.

Šestnáctky zaznamenaly výpadek ve startovním poli během rozjížděk a tím nešťastným byl Petr Bžezina, kterého podruhé za sebou v Kosicích zklamala převodovka. Zbytek vyrazil vstříc finále. Bez problémů ho odvodil několikanásobný šampión Kosice cupu Tomáš Havel. Za ním se dlouho škádlili Milan Vlasáků a Honza Tomeš. Ačkoliv se Honza snažil, Milan si pozici s přehledem pohlídal, důvodem mohla být i snaha Honzy to zbrkle nerozštípat aby to na stupně vítězů vyšlo i v celkovém hodnocení seriálu. Čtvrté místo zaznamenal Honza Přibyl a páté Luboš Koutek, který se nechal slyšet, že příští rok bude muziku tvrdit v divizi Škoda.

Ve dvoulitrech alias divizi nad 1600 rozjížďkám kraloval veterán s veteránem aneb Jirka Matějka a jeho favorit. Ve finále se odlepil jako raketa, ale po půl kole začal šetřit sebe i vůz a zapomněl, že za ním je žene svoje splašené dieselové stádo Aleš Kubík. Při nájezdu do druhého kola se Aleš přes Jirku přehnal jak tank přes malinu. Když si toho Jirka všimnul, bylo už pozdě, strkal nos, kam to jen šlo, ale na předjetí nebylo. Aleš totiž zákeřně využíval i výfukových zplodin z motoru, a když už byl Jirka mooc blízko zahalil dráhu do černého dýmu. Nutno říci, že souboj to byl úžasný a hlavně v rámci fair play. Po dojetí do cíle se asi z obou borců adrenalin odbourával ještě notnou chvíli. Za nimi dojel Zbyněk nováček a Petr Svárovský (v tomto voze by hledal pravidelný divák Kosic spíše Jožina Bartoše). Na finále z hlediště koukali Lukáš Mihulka a Petr Březina.

Ve finále speciálu to vypadalo chvíli na ukázku jízdy samotného Subaru Oldy Vyleťala, Naštěstí se k němu připojil Tomáš Mičík a aspoň zpočátku to vypadalo na vlhké dráze na souboj. Bohužel Tomášovi osdtoupil a Olda již bez soupeře za výrazného zvukového doprovodu karoserie narážející až na podklad trati dojel až do cíle. Mimo finále, avšak celkově klasifikování byli i Petr Březina a Filip Kratochvíl.

Závěrečný závod by se neuskutečnil bez příkladné spolupráce KPM Kosice a AK Radeč, k němuž se připojili i někteří členové AMK Humpolec. Ačkoliv kropit, skoro nebylo třeba, hasiči z Lovčic byli celý den ve střehu a slovem všechny provedl Petr Krejcar. O zachování zážitků se postarali Kuba Zeman, Zuzka Horáková, Patrika Březinová, Pavel Chymek a Honza Pilát, děkujeme za skvělé fotky a videa. A protože již byly odjety všechny závody ročníku 2015, všechny srdečně zveme na společné vyhlášení Kosice cupu a Radeč cupu 5. prosince do Chlumce nad Cidlinou.

Žádné komentáře


Přidejte komentář