Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor – Filip Kratochvíl

Rozhovor – Filip Kratochvíl

  • 13.3.2015 19:59

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Škoda Favorit Pick-up to je nářadí, které již dlouhé roky používá Filip Kratochvíl, který si jako jeden z mála zazávodil již na všech závodištích spojených pod hlavičkou české trofeje v autokrosu.

Loni ses svezl v rámci Kosice cupu, Žamberku i Radče, můžeš porovnat jednotlivá závodiště (seriály)? Ke kterému máš nejblíže a proč?

Ono se ty závodiště těžko porovnávají, všude se mi jede dobře a hlavně nechci někoho ukřivdit. V Radči jsem se svezl poprvé, chtěl jsem vyzkoušet trať, na které jsem ještě nejel a musím uznat, svezení to bylo pěkný, ta trať tam je hodně technická, takže to je o tom kdo umí a kdo má vyladěnou techniku, která vydrží. Žamberk je taky pěkná trat, a hlavně to převýšení trati, jak se říká je to malá Paka, a je docela rychlá, proto si myslím, že je to dost o motoru, a kdo nemá lepší motor, tak nemá moc šancí, mně se tam jede dobře jako všude jinde. No a Kosice to je taková rychlo-technická trat, kde se mi líbí a jede se mi tam taky dobře. Nejblíže mám asi určitě ke Kosice cupu, je to cup ve kterém jsem začínal dříve jezdit a mám to takové přirostlé k srdci.

V Kosicích startuješ v třídě N1400 už pěknou řádku let, jak se z Tvého pohledu tato třída vyvíjí?

 To máš pravdu, že v Kosicích a N1400 startuji dlouhá léta, letos to bude 8. sezóna, já už jsem vlastně nejdéle působící jezdec v N1400, si myslím. Tato třída se dle mne vyvíjí asi takto: dříve to byla docela vyrovnaná třída, byly tam převážně samá fáčka, nějaká ta 120 a tyto vozy mezi sebou bojovaly. Samozřejmě tam byly silnější vozy jako citroen ax, a sem tam někdo podváděl, ale stále se dalo tak nějak mezi sebou bojovat. Sice bylo znát, že třeba  ax má více výkonu v sérii, a že bude lepší, a jeden favorit že je trochu upravenější, ale ty ostatní stále bojovaly mezi sebou. V dnešní době už mezi sebou ani ty fáčka nebojují. Jak je to možné, když ty auta mají stejný výkon, ale jeden favorit nadělí druhému čtvrt možná půl kola, to asi série nebude. Ale třída je to stále dobrá jen kdyby se tak nepodvádělo, bylo by to lepší, jeden upraví motor, předjede druhého, druhý si to nenechá líbit a úpravy motor více a stále se to stupňuje výše a výše za par let z toho budou ostré 1300.

Kratochvíl 2

Jaké byly tvé nejlepší a nejhorší zážitky v minulé sezóně?

Nejhorší zážitek asi byl, když jsem se přijel svézt poprvé na závody do Radče a jako nadšenec autokrosu a hamoun jsem si zaplatil dvě skupiny, abych si pořádně zajezdil. No jo, ale v tréninku přestala fungovat převodovka, vypadávaly kvalty, nakonec jsem jednou rukou držel řadičku, druhou rukou jsem kroutil volantem no a jak je tam trať technická ale opravdu hodně technická, stále doleva, doprava, tak jsem si přivodil zánět a natažený svaly a šlachy v ruce, po závodech jsem dostal sádru a léčil jsem to dva měsíce, takže nic moc. Přiznávám, že to dodnes nemám vyléčené, ale závodím stále. Nejlepší zážitek byl, když mi sundali sádru a jeli jsme týden nato na poslední závody do Kosic a přivezl jsem si krásné vybojované třetí místo z N1400, a jak říkám, z Kosic kde je fakt velká konkurence, to jsem byl hodně spokojenej.

Zveřejnil si fotky s odvozem části svého závodního stroje do šrotu, co chystáš na letošní sezónu?

Ano, plno věcí z vozu jsem vyházel tento vůz jel tři sezony bez repasi a teď už byl hodně poškozen, tak má nárok na jiné a lepší věci no prostě na pořádnou údržbu a generálku. Ale ty co mají strach tak karoserii s rámem jsem si nechal a budu pokračovat dále tímto vozem ve třídě N1400 nebo Škoda N1400 žádné velké změny neplánuji, zatím.

Co je dle Tebe lepší třída N1400 nebo Škoda N1400?

Podle mě je lepší třída Škoda N1400, je to vyrovnanější třída, když tam jsou samé škodovky, dá se tam více bojovat než v N1400, ale zase v N1400 jsou jiné vozy než škodovky a na jednu stranu si můžeš vyzkoušet a porovnat jestli máš i na jiné auta. A hlavně když se umístíš tak tě to těší více, že si porazil jiné a třeba silnější auto než máš ty. Obě třídy mají něco do sebe.

Která trať je tvoje nejoblíbenější a preferuješ bláto nebo prach? 

Já mám rád asi všechny tratě, když jsou dobře upravený, ale nejvíce se mi líbí v Nové Pace a v Poříčí nad Sázavou. Bláto i prach mají něco do sebe, když je prach je to o rychlosti a když je bláto je to o umění, mě nevadí ani jedno, ale teda nejradši mám rád trať takovou optimální mokro suchou.

KOSICE CUP 2014

Na každém závodě v Kosice cupu nebo v Žamberk cupu si byl buď s autem anebo jako mechanik v nějakém teamu, letos si vyzkoušel i mechanika na závodech MMČR (na republice), jaké to je dělat někomu mechanika a nezávodit? 

Já jsem prostě velký blázen do závodu autokrosu, a když nemohu jet závodit, tak chci jet aspoň jako mechanik a někomu pomoct. Vždy někomu napíšu, jestli nepotřebuje mechanika, pokud ano, jsem rád, že mě vezme na závody a on je rád, že mu pomohu. Dělat mechanika je takové jiné zpestření než být za volantem, ale užívám si to, i když koukám z tribun. Na MMČR to byl docela zážitek dělat mechanika, mě to hodně bavilo, ani mi nevadilo, že nejsem za volantem, byl bych rád za více takových republikových závodu. Lákalo by mě více se motat na republice než v hobby, hlavně na republice je to dvoudenní závod a není to o tom, že když se rozsype třeba převodovka po první rozjížďce, že se to naloží na vlek a jede se domů. Tam se to snaží opravit, aby se druhý den mohlo pokračovat v závodě. Republiku hodnotím úspěšně, podíval jsem se mezi kluky, co jezdí pořádný autokros a poznal jsem se s plno novými lidmi.

PS: Tím to chci poděkovat mému mechanikovi Vojtu Brandejsovi za všechny závody a za pomoc. Bez něj bych byl úplně v háji.

 Díky za rozhovor.

Žádné komentáře


Přidejte komentář