Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor – Marek a Lukáš Hamrlovi

Rozhovor – Marek a Lukáš Hamrlovi

  • 28.1.2015 21:12

Sdílet tento článek

Vložil: Web

V rámci Kosice cupu se stále více rozrůstá počet jezdců v divizi kart. V loňském roce se závodů zúčastnilo celkem 20 jezdců a na třetí místo se v celkovém pořadí prosadil Lukáš Hamrle. Protože se v rodinné stáji nachází pouze jeden kart jeho otec Marek si místo Kosice cupu zvolil Mascom cup. Jaká byla jejich sezóna a jak vidí tu příští?

Marku, Lukáši, můžete zhodnotit loňskou sezónu?

Lukáš: Z těch čtyř sezón a třech kompletních v Kosice cupu to byla ta nejhorší, co jsem zatím odjel. Začalo na to na prvním závodě, kde nám hned v tréninku odešla baterka, ale díky Petru Roubíčkovi, který náhradní baterku měl, tak jsme to stihli dát dohromady a já mohl nastoupit do závodu. Druhý závod jsem jel po zranění ramene a pak to jen pokračovalo ránou do zdi v Humpolci v jedné z rozjížděk, ale za pomoci ostatních, kterým chci poděkovat, jsme auto dali opět dohromady a já mohl dojet alespoň finále. Dál to byl zaseklý plyn v Nové Pace, jediný závod kde to šlo dobře, byl poslední závod v Kosicích, kde bylo špatné počasí, ve kterém se mi závodí dobře, tak jsem odjel závod bez problémů a nakonec my to dalo na třetí místo v konečném pořadí, takže to mi trochu spravilo náladu.

Marek: Já bych na loňskou sezónu raději zapomněl. V Mascom cupu jsem odjel tři závody. V Humpolci vzhledem k nedostatku času na přípravu auta to bylo spíš trápení, doma v Poříčí to už celkem šlo, ale v Sedlčanech při Rallyecrossu mi praskl unibal a následná rána do svodidel znamenala výrazné poškození kartu a trojnásobnou frakturu na levé ruce. Celou sezónu jsem se spíš snažil, aby si Lukáš co nejvíce zajezdil a mohl se zlepšovat.

Je Kartcross vaše první závodění nebo už jste ochutnali rychlost spojenou s vůní benzínu někde jinde?

Lukáš: Poprvé jsem zažil tu rychlost spojenou s vůní benzínu, ale spíše jako divák, když taťka v letech 2000-2004 jezdil závody do vrchu a na okruzích s vozem Metalex 1-03. Potom jsem odjel dva hobby závody v motokárách. Ale jinak jsme měli takový malý team, kde kromě mě byl i můj taťka a kamarád Standa Šach a jezdili jsme po půjčovnách motokárách v Horních Měcholupech a Radotíně a jednou jsme také zkusili motokárovou trať Michaela Schumachera v Německu v Kerpenu. Jinak to pravé závodění začalo v roce 2011, kdy jsme s autocrossem začali.

Marek: Od roku 2000 jsem se zúčastňoval Mistrovství české republiky v závodech do vrchu s formulí MTX 1-03 Easter. Odjel jsem s tímto autem i několik závodů  na Masarykově okruhu v Brně a v roce 2005 jsem jel vytrvalostní závod s Fordem Puma.  V roce 2002 a 2004 jsem se stal vicemistrem v závodech do vrchu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Kartcross byl před pár lety vyhlašován jako levná alternativa závodění s buginou – na kolik vlastně vyjde takový Kosice cup a Mascom cup?

 Lukáš a Marek: V Mascom cupu se jede 10 závodů startovné je 2200 kč+500 Kč energie plus sada zadních pneumatik na závod 4000 Kč (pneu měnit po závodě nutné lepší trakce) Kosice cup na domácí trati startovné 1100kč, venkovní 1600kč. Kosic se zúčastňujeme z důvodu menší časové náročnosti, jedná se pouze o jednodenní závod a toho že Lukáš neměl pro tento rok udělenu licenci jezdce.

Vzhledem k tomu, že je kart vyjma motoru prakticky sériově vyráběný stroj v dílnách RSK doporučili byste jim po svých zkušenostech nějakou úpravu – mám na mysli co se týče třeba vyšší robustnosti dílů atd.?

 Lukáš: Když se závodí ve velkých rychlostech v terénu, tak jednotlivé komponenty auta jsou dost namáhány a občas to nevydrží nějaký ten kloub nebo těhlice, to se prostě stává. Tak samozřejmě je vždycky co zlepšovat, ale oni mají dlouholeté zkušenosti nejenom se závoděním, ale i se stavbou aut v tom případě nic doporučovat nemusím.

Marek: Souhlasím s tím, co napsal Lukáš.

Můžete mezi sebou porovnat Mascom cup a Kosice cup co se týče finanční náročnosti kvality jezdeckého pole a vůbec celkového pocitu ze závodů?

 Lukáš: Finanční stránku věci jsme nastínili v jedné s předchozích otázek. Co se kvality jezdecké pole tak tak jsou tu jezdci jako Honza Roubíček, jeho otec Petr, Ondra Šlechta, Honza Kuneš, Jakub Mrvka, Petr Novák, Martin Hrubý, Zdeněk Paul, Matija Rakovec, Michal Benda, a v neposlední řadě kluci Tominovi. A vzhledem k tomu, že se někteří zúčastňují Mascom Cupu a Kosice Cupu zároveň tak oba seriály mají dobré jezdecké obsazení.

Marek: V sezóně 2014 se nás na Kosice cupu sešlo poměrně hodně, takže závody měly dost solidní úroveň, hodně lidí si přijde na Kosicích zatrénovat a případně odzkoušet auto. Každý seriál má své plusy i mínusy. Republika je časově a finančně náročnější, ale konkurence je větší a mnohem tvrdší což někomu může vyhovovat a někomu ne. Myslím, že ideální je kombinovat oba seriály, ale vše je o čase a hlavně o financích.

 Měli byste na pořadatele Kosice Cupu nějaký požadavek, co se týče trati, rozvrhů závodů atd?

Lukáš: Možná zkusit se zamyslet, jak by šlo trochu rozšířit depo a potom přidat nějaké pneumatiky, které vyhraničují trať. Jinak na pořadatele nemůžu nic jiného říct.

Marek: Žádné zásadní výhrady nemám krom nějakých úprav na trati a depa v Kosicích, ale byl bych moc rád, kdyby se vrátilo Poříčí. Vše je ale opět hodně o čase a penězích.

 Plánujete na příští rok nějakou novinku?

 Lukáš: Dát zpátky náš motor, který mi odešel předloni v Poříčí, potom dát dohromady elektriku se, kterou jsme měli velké problémy. A zúčastnit se minimálně jednoho závodu do vrchu a to je asi tak všechno.

Marek: Zůstaneme u toho, že sezónu pojedeme na Lukáše, ale vše bude o čase a financích.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Žádné komentáře


Přidejte komentář