Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor – Patrik Vlášek

Rozhovor – Patrik Vlášek

  • 9.2.2015 19:39

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Ačkoliv není členem elitních jezdců sbírajících na každém závodě poháry, Kosice cupu se účastní již velmi dlouho a vždy se snaží dodržovat pravidla. O kom že je řeč, o jednom z nejvíce přispívajích jezdců co se týče návštěvní knihy Patriku Vláškovi.

Patriku jak dlouho se vlastně věnuješ autokrosu, jezdil si i někde jinde než v Kosicích?

K autokrosu jsem přičichl již jako malý kluk, kdy dnes známý jezdec Václav Fejfar jezdíval pro náhradní díly do firmy, kde pracoval můj otec. Díky tomu jsme od malička, celá rodina, jezdili po veškerých závodech, které v okolí byly pořádány. Já osobně jsem se na trať v Kosicích podíval již v mých pěti letech, kdy jsem tam absolvoval závody v motokrosu.  Poté nastala dlouhá odmlka, kdy jsem byl pouhým divákem, fanouškem a traťákem v Kosice cupu. Aktivně jsem se k závodění vrátil v roce 2009, když jsem dostal nabídku ke koupi vozu  Favorit na závody a já si to konečně mohl dovolit.  Většina závodů, které jsem absolvoval, byla na tratích v rámci Kosice cupu.

Děláš na autě sám nebo máš větší team? A co sponzoring, neměl by si spíše jezdit s Toyotou nebo vozem koncernu PSA, když je každý den dáváš v Kolíně do kupy?

Co se týče auta, tak první auto jsem koupil, odjel pár závodů a později,  ve slabé chvilce prodal. Moc dlouho jsem to nevydržel a začal jsem si stavět od základu nový vůz Škoda Favorit. Na něm dělám většinou jen s bráchou. Auto sem si od základů postavil sám, dá se říct na koleni.  Krom toho mě podporují Luděk a Honza Kosinovi co mají v Chlumci servis tím, že mě vozí na závody a nejen to. Jak Luděk Kosina říká: „Blázni se mají podporovat.“ Svojí dopravu nemám a bez nich bych se na vzdálenější tratě jen těžko podíval. Další lidé, bez kterých by to nešlo, je moje manželka, kamarád Tomáš, soused Pepik (práce na soustruhu), můj tchán a vlastně celá rodina, která mě podporuje.  V TPCA pracuji mnoho let a přestože jsem je oslovit zkoušel, nemají pro tento sport příliš pochopení a sponzorují spíše akce pro děti, kulturu a rozvoj pro Kolín. Každopádně se nevzdávám a letos se opět o sponzoring přihlásím.

vlasek2

Jedeš třídu A1400, která už je poměrně dost otevřená úpravám, jak konkurenceschopný vůz jste schopni v teamu připravit?

Není problém postavit konkurenčně schopný vůz, stačilo by mít neomezené finanční prostředky k dispozici. Takhle se musím spokojit s tím, co si zvládnu sám udělat a na co si z rodinného rozpočtu zvládnu ušetřit. O to větší radost mám, když se mi povede vůz vylepšit a posunout se blíže k soupeřům.

Jak se Vám povedla letošní sezóna, který závod byl nejlepší, a který naopak nejhorší?

Letošní sezona, co se týče techniky, byla výborná, ani jednou jsem nebyl odtažen z tratě. Technika drží což je důležité.  Sám vím, že jezdecky mám ještě co zlepšovat, ale každý závod se počítá a díky nim se zlepšuji. Můj nejlepší závod byly poslední Kosice, když jsem do finále šel z 5. místa.  Nemůžu říct, který závod byl z loňské sezony nejhorší, protože všechny považuji za povedené.  Možná si spousta lidí řekne, že moc úspěchů neslavím, ale pro mě to jsou malá osobní vítězství, že se vůbec můžu závodů účastnit a snažit se poprat o každé místo. Nejde o to, jestli člověk bojuje o místo první nebo o poslední, hlavní je to nevzdat a bojovat.  Já osobně považuji za úspěch to, když se v tak silné konkurenci dostanu do A finále. 

Přemýšlel jsi někdy o přestupu do jiné třídy ať už úplně volné (speciál) nebo zase poměrně držené zkrátka (N1400)?

Přestup do jiné třídy nezvažuji a ani v minulosti jsem o něm nepřemýšlel. Mám vůz Škoda Favorit, na který je velký dostatek dílů a ty díly nestojí spousty peněz jako např. na jiné vozy. Přece jen krom závodů jsem si musel zařídit bydlení a musím se starat o rodinu.  Třída N1400 by pro mě nebyla to pravé ořechové, protože je držená zkrátka a dohadů o tom co se může a nemůže je tam spousta. A buďme k sobě upřímní, ne všichni tyto pravidla dodržují.

 Měl bys na pořadatele Kosice cupu nějaký speciální požadavek co se týče trati, rozvrhu závodů atd?

Co by se mělo zlepšit je propagace závodů. Docela mě mrzí, že i lidé v okolí Kosic jsou málokdy informování dostatečně dopředu o konání závodů.  Pořadatelé mají můj obdiv za zlepšení tratě v Kosicích za poslední roky, protože mám v paměti starou podobu trati a nová trať je výrazně lepší.  Přeju hodně štěstí novým technickým komisařům, aby zvládli ty avízované změny v pravidlech a povedlo se jim udržet objektivní hodnocení vozů, tak aby pravidla byla opravdu závazná pro všechny a tudíž nevznikaly zbytečné dohady a závody by se staly opravdu férovými.

Plánuješ na příští sezónu nějakou novinku?

Změna karburace, které jsem vyzkoušel na posledních závodech a bylo to opravdu hodně znát. Jinak další novinky přijdou možná během sezony, ale to je ještě ve hvězdách…..

PS: Na začátku jsi uváděl, že jsem nejvíce přispívající jezdec do návštěvní knihy. K tomu bych rád řekl to, že jsem mladý nezkušený jezdec a nemám okolo sebe žádného staršího rádce a proto když něco nevím, radši se zeptám.

Nakonec bych rád poděkoval všem, co mě podporují a i tobě za rozhovor, díky kterému možná pár lidí pochopí, kdo jsem a co pro mě závody jsou.

Žádné komentáře


Přidejte komentář