Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor – Petr a Honza Roubíčkovi

Rozhovor – Petr a Honza Roubíčkovi

  • 20.2.2015 20:50

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Další dvojice otec-syn, která se uvolila k rozhovoru, jsou otec Petr a syn Honza Roubíčkovi. Loni byl Honza sedmý celkově v Mascom cupu a vyhrál závody Kosice cupu v Humpolci, Nové Pace a také závěrečný závod v Kosicích. Petr skončil v Mascom cupu celkově 11 a navíc vyhrál kaegorii S40 vypsanou pro jezdce nad 40 let a v Kosice cupu mu na konci sezóny v celkovém hodnocení patřilo stříbro.

Roubicek 4

Petře, Honzo, můžete zhodnotit loňskou sezónu?

Petr:  Sezonu 2014 jsem jak v Mascom cupu, tak v Kosice cupu absolvoval kompletní s výjimkou Rakouského Nordringu. S loňskou sezonou, co se týče výsledkově jsem určitě spokojený. Hlavní cíl, který jsem si před sezonou předsevzal, v Mascom cupu se umístit minimálně do druhého místa v kategorii S40 se mi podařilo splnit a tuto kategorii jsem nakonec vyhrál. V Kosice cupu jsem měl  obdobné ambice, nakonec se štěstím z toho bylo celkové druhé místo, a když vezmu v potaz nepovedený druhý závod v Kosicích, smolný závod v Nové Pace a i poslední závod v Kosicích , kdy mi hned v první  jízdě odešel motor,  jsem nakonec za druhé místo rád. Co se týče předvedených výkonů s tím už tak spokojený být nemohu a doufám, že v nadcházející sezoně na tom zapracuji a dokážu i v jednapadesáti letech ještě „mladý kluky“ prohnat.

Honza: Tak loňská sezóna dopadla celkem dobře v Mascom cupu jsem skončil celkově sedmý. Začátek sezóny vypadal slibněji, po 2. místě v Nové Pace jsem myslel, že to dopadne celkově o něco lépe, než to nakonec dopadlo. Ke konci sezony to bylo horší, nastaly nějaké technické problémy, a také jezdecké chyby, takže to nakonec dalo až to 7 místo. Pro příští rok bych se chtěl umístit v první pětce. Vím, že to nebude jednoduché, protože konkurence v první desítce je velká.

Kde všude už se v motosportu objevilo jméno Roubíček nebo jsou snad karty prvním setkáním s rychlými oktany?

Petr: Od raného dětství jsem proháněl různé motorky převážně v terénu, motocross, enduro, zkusil jsem si i trial. V roce tuším 1986 jsem poprvé navštívil živě autokros při Mistrovství Evropy v Poříčí nad Sázavou, pamatuji si, že tam bylo neskutečné množství diváků. Tehdy mě autokros doslova uchvátil. Po revoluci v roce 1990 jsme zakoupili auto, odjeli čtyři sezony v divizi, dnes je to kategorie Superbuggy, tehdá divize D 3500 a měl jsem tu čest se svézt s legendami autokrosu jako Alojz Havel, Jiří Bartoš, Karel Havel, Jarda Hošek, Jarda Jurenka atd.

Přerov cíl, dnes už to tam vypadá uplně jinak

Přerov cíl, dnes už to tam vypadá úplně jinak

Dnes již zaniklá trať v Jabloném pod Ještědí

Dnes již zaniklá trať v Jablonném v Podještědí

Po odmlce dvaceti let začal jezdit Honza Kartcross. Původně jsme první auto koupili se záměrem, že se na něm budeme po jednom závodu střídat, ale když jsem viděl, že mu to docela jde a rychle se učí, nezasahoval jsem mu do toho a odjel si celou sezonu, nakonec z toho bylo slušné osmé místo.  V následující sezoně jsme koupili ještě jednoho Kárta pro mě. Hned v prvním závodě v Sedlčanech jsem Karta podcenil, a ten mě tvrdě ztrestal. Po startu, kdy jsem v prachu vůbec neviděl a mé hrubé jezdecké chybě, jsem najel do svodidel, ta mě vymrštila do vzduchu, kde jsem po několika saltech dopadl na pode mnou projíždějícího Kárta Petra Nováka. Výsledek totálně zničený Kárt, poškozený Kárt Petra Nováka (což mě hodně mrzelo) a navíc jsem se zranil.  Od té události mám ke Kártu respekt, a podle toho jedu.

Honza: První setkaní s motorsportem už bylo, když jsem byl ještě malý kluk. To táta už autokros jezdil a já občas jezdil s ním. Pak jsem dlouhá léta jezdil na závody jako divák, a v televizi sledoval všelijaké závody. Pak se na autokrosech začal objevovat Kartcross, co jsem tak vypozoroval a vyposlechl, že se jedna o relativně levný a dostupný sport, tak po domluvě s tátou jsem si to šel vyzkoušet, no a letos už budu načínat čtvrtou sezónu.

Dosud jste se soustředili na tuzemské šampionáty, máte taky chuť to zkusit venku, třeba v Maggioře?

Honza: Bylo by to asi zajímavé zkusit nějaký zahraniční závod a porovnat síly s jinými soupeři, ale konkrétně trať  Maggioře  se mi moc nelíbí. Já moc nemusím placaté a rychlé tratě spíš mi sedí kopcovité a techničtější.

Petr: Shoduji se s Honzou, ani já nemám rád ploché rychlé tratě, proto Maggiora za mě né. Jinak závody na jiné trati v Evropě, která by mně profilově vyhovovala, by chuť byla.  Po loňské zkušenosti z předvánočního setkaní v Bělé pod Bezdězem, kde jsme s Kárty absolvovali závod  podobný rychlostním zkouškám z rallye, by mě lákalo zkusit si podobný závod při rallye nebo závodech do vrchu, tak jak se s Kárty jezdí v některých Evropských státech.

Roubice 2

Jsou dle Vás české karty v Evropě konkurenceschopné a vhodné třeba na juniorku jakou měl mistr Evropy Kevin Munkler?

Petr:  Podle mě se s  Kártem od RSK v Evropě dá jet, při troše štěstí se dá zajet i slušný výsledek. Pokuď však bude mít někdo ambice na příčky nejvyšší, musí Kárt určitě doznat změn jak na podvozku, tak na motoru.

Honza: Konkurenceschopné po pár úpravách určitě jsou. Nevím jestli je to zrovna dobrý na junior buggy, ale i tak se dá vyhrávat.

Můžete mezi sebou porovnat Mascom cup a Kosice cup co se týče finanční náročnosti kvality jezdeckého pole a vůbec celkového pocitu ze závodů?

 Petr: Z mého pohledu porovnání Kosice cupu a Mascom cupu, když pominu nižší startovné v Kosickém cupu, je zbylá finanční náročnost skoro stejná. Kvalita a úroveň jezdeckého pole v Mascom cupu je na vysoké úrovni. Ale i kvalita jezdeckého pole v Kosice cupu se neustále zvyšuje. Při posledním loňském závodě v Kosicích se nás sešlo už 14 Kártu, což je skoro stejný počet jako na některých závodech v loňské sezoně Mascom cupu. Kvituji, že  se doposud závody v Kosice cupu nesly v přátelské duchu, což se nedá říct o závodech Mascom cupu, kde panuje na trati velká rivalita. Jezdí se hodně tvrdě, předjížděcí manévry jsou kolikrát nevybíravé, hraničící až s neúctou k soupeřům a vedou k poškozování jejich techniky.

Honza: Finanční náročnost nebo příprava jako taková je u obou tak na stejno. Zásadní rozdíl je v tom, že Kosice cup je odjetý za jeden den, kdežto v Mascom cupu to trvá od pátku do neděle. Kvalita jezdeckého pole je už celkem vyrovnaná. Když jsme začínali s Kosicema tak nás jezdilo nanejvíc čtyři. Poslední rok už hodně jezdců přibylo, takže se to celkem vyrovnalo.

Měli byste na pořadatele Kosice Cupu nějaký požadavek, co se týče trati, rozvrhů závodů atd?

Petr: K pořadatelům Kosice cupu nemám výtek, myslím, že podniky které pořádají, především vzhledem k vysokému počtu účastníků, mají po stránce pořadatelské, organizační, sportovní a především bezpečnostní velmi dobrou úroveň, za což jim patří dík.  Jelikož jsem v nadcházející sezoně měl v úmyslu odjet kompletní seriál jak v Mascom cupu, tak v Kosice cupu, mě mrzí a to nechci organizátorům Kosice cupu vytýkat, že se některé závody Mascom cupu a Kosice cupu kříží.

Roubicek 3

Jaká je příprava na novou sezonu a plánujete na příští rok nějakou novinku?

Honza: Tak novinky se moc tvořit nedají, protože je to cup, takže pro všechny stejný. Kárt zůstává stejný jak motorově, tak kapotou. Jediné co bude nové, asi jenom startovní číslo.

Petr:   :-))  Honzo z tvých slov to vypadá, jako že nalepíš 7, a máš připraveno.  Tak to samozřejmě není, obě auta procházejí celkovou repasí, jsou komplet rozebrána, poškozené a opotřebené díly se nahrazují novými, motory budou nově naladěny a připravujeme dva nové náhradní motory. Jelikož jsem na začátku února podstoupil operaci kýly a rekonvalescence bude poměrně dlouhá, leží veškerá tíha přípravy na Honzovi, já pouze přihlížím.

 Díky za rozhovor

Žádné komentáře


Přidejte komentář