Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré ROZHOVORY jezdců

Rozhovor – Radek Pinkas

Rozhovor – Radek Pinkas

  • 23.3.2015 21:07

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Loni druhý muž celkové klasifikace Radek Pinkas je dalším členem příbramské větve závodníků. Jeho závodnická kariéra už čítá více než čtvrt století a rozhodně nebyla neúspěšná. Jaké to bylo a hlavně jaké to bude, se dozvíte v následujících řádcích.

Radku, už jsem to nakousl v úvodu, mohl bys popsat svoji cestu motorsportem?

Toto letí, pravda letos jedu v automotosportu 27sezonu. Všechno to začalo už před vojnou v AMK Ouběnice…jako spolujezdec na sajdkáře – v roce 1986 jsme skončili na 3-místě v přeboru ČSR. Motorky mě držely 5let, pak přišlo podnikání a krátká pauza. Od roku 1994 až po současnost jsem ale žádnou sezonu nevynechal První auto byla ŠKODA 130, se kterou jsem odjel pouze dva závody v MČR rallycrossu. V roce 1995 jsme postavili VW Scirocco 1,8 a kromě závodění se zrodil nápad s bratrem Martinem pořádat závody auto-rodeo-cross na Sedlčanské kotlině. Stali jsme se tak průkopníky tohoto sportu u nás doma. Musím ale přiznat, že pořádání a závodění nešlo moc dohromady a tak jsme se na sezonu 1996 domluvili se Zdenkem Pomahačem z AK HRC Buková na pořádání 10 závodů, které jsme si rozdělili a přejmenovali na Hobbyrallycross. Já si pořídil Opel Kadet 2,0 16V Gsi, ale to bylo jedno velké trápení a tak pro sezonu 1997-1998 jsem si pořídil naše první opravdu zavodní auto Škoda Favorit 1,3 (ex.Moravec alias Sajgon), se kterým jsem v nabité tř.do 1600 obsadil celkové 5 místo(v té době ze 110 aut). Štafetu pořádaní jsme pro další léta definitivně přenechali Bukovákům. V roce 1999 náš Rapi rallye team komplet přezbrojil a vrhl se do světa rallye. Od vozu Renault Clio Williams(ex.Pošík), Ford Escort RS Cosworth (ex.Chvojka) až po tovární Škoda Octavia Kit Car (ex.Sibera,Šín). Nejlepších celkových výsledků jsme dosáhli v sezoně 2003 s Fordem – 3-místo v MČR Sprintrally ve tř.A-8. Když jsme si pořídili ve 2004 Octavii a sotva se s ní naučili, tak následující rok zakázal FAS dvoulitrovým kitům bodovat ve třídě, a tak nezbývalo než závodit absolutně a v ČMP.Radek Pinkas 1

Tam jsme dosáhli na spoustu dílčích medailových úspěchů. Každopádně řídit tři sezony tento fantastický vůz ve mně zanechalo nezapomenutelné zážitky. Po prodeji kita jsme ještě v roce 2007 s Renault Clio Sport 2,0 16V v naši poslední rallye sezoně  na domácí rallye Příbram zakončili 3 místem ve třídě N3 a tím se rozloučili s královnou motoristických disciplín. Vlastně to byl 10 start na domácí soutěži, protože ten první byl taky s Cliem trochu jiné generace jako předjezdci v roce 1998. Po 9 letech (start na 61 soutěžích v cíli 41 x), se team z finančních důvodů rozhodl pro změnu a od roku 2008 jsme komplet přezbrojili a vrhli se pro nás do zcela nové disciplíny MČR Offroad Maraton. Se Suzuki Jimny 1,3 jsme sbírali zkušenosti, aby byly v sezoně 2012 zúročeny 3-místem v absolutním pořadí i ve své třídě do 2000. Taky se musím zmínit, že jsem do offroadu pobláznil Jirku Matějku a jeho partu NÁVŠTĚVNÍKŮ.

Radek Pinkas 2

 A kde jsi poprvé slyšel jméno Kosice cup, resp. Zaujalo Tě natolik, abys o něm začal uvažovat?

 Od Jirky Matějky, když jsme jezdili Offroad, tak mě pořad řešil, ať jdu jezdit Kosice. Hlavní motivace, ale byla, když synovec Martin koupil od Zdenka Nováka Favorita a jel svoji první sezonu Kosice Cup 2012. Jezdil jsem se dívat a začal střádat plány….No a zas ten Matějka jenom jsem se zmínil a už jsme jeli kupovat feldu, no a na konci sezony jsem stihnul zkušební start v Poříčí a Sedlčanech, jsem dojel 3 a dodal sám sobě jistotu, že v tomto rychlém kontaktním sportu snad ještě nebudu patřit do závodního důchodu.

Loni jsi skončil celkově druhý za Tomášem Havlem, ale bez vítězství v jednotlivém závodě. O rok dřív to bylo celkově pod bednou, ale za to první flek v Dolním Bousově, co je lepší a jak vůbec kompletně hodnotíš loňskou sezónu?

 Pro sezonu 2013 prošla Felicia velkou repasí a bohužel jsme nestihli první závod, takže na konci sezony nám ty body chyběly. Šli jsme do toho spíš jako do poznávací sezony a tak jsme 4 místo brali jako zadostiučinění. 1 místo v Bousově bylo pěkné a mohly být i další úspěchy ale bohužel nedržela převodovka, a proto pro další rok naše felda dostala úplně novou. Takže loňská sezona dopadla dobře, hlavně díky tomu že vše fungovalo jak má, samozřejmě také díky mému Rapi teamu mechaniků Mírovi Hovorkovi, Standovi Burdovi a našemu strýci Josefovi a samozřejmě moji manželce Barušce, která díky přechodu do autocrossu přišla o místo spolujezdce. Velkou výzvou pro mě byl synovec Martin, který přestoupil do 1600 jako mistr tř. 1400, bylo hezké si tak po 15 letech místo s bratrem zazávodit s jeho synem, jen škoda jeho diskvalifikace v Humpolci, to by asi na konci sezony bylo vše jinak…ale Marťas je mladý, tak toho ještě stihne v motorsportu dost.

Radek Pinkas 4a

Jedeš třídu A1600, někteří tvrdí že to je finančně nejnáročnější třída v Kosice cupu, jaký máš názor ty?

Já myslím, že je to dost vyrovnána třída a když jim chceš stačit tak to něco stojí.

 Nepřemýšlel jsi někdy o tom podívat se o třídu výše a prohnat pérka Jirkovi Matějkovi?

No musím přiznat, že mechanici mě pořád přemlouvají ať to zkusíme a samozřejmě Jirka je velká výzva…

Měl bys na pořadatele Kosice cupu nějaký speciální požadavek co se týče trati, rozvrhu závodů atd?

Jak jsem už zmiňoval, pořádání závodů mám taky za sebou, takže před každým pořadatelem smekám. Vím, co je kolem toho za starosti. Myslím, že Kosičtí za ty léta udělali kus práce a je jasný, že všem se nezavděčíš. Ona kritika se vždy poslouchá hůř a myslím, že už se tady toho probralo a napsalo dost, tak se nechme překvapit, co přinesou novinky pro letošní sezonu. Kosice cup je zajímavý, hlavně tím že se nejezdí na jedné trati

Plánuješ na příští sezónu nějakou novinku?

Vzhledem k tomu, že za kopcem v Sedlčanech se nám rodí novinka Rallycross cup tak je volba jasná pojedu komplet seriál a k tomu 2-3 starty v Kosicích. Uvidíme, jakým směrem se bude rallycross cup a Kosice ubírat a podle toho rozhodneme co pojedeme příští sezonu za seriál. Začali jsme taky stavět Favorita na rallyecross legend, aby bylo s čím závodit v důchodu tak starostí je pořád dost

Díky za rozhovor

1 Komentář

  1. Postava, že ??? 🙂

Přidejte komentář