Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré informace k ZÁVODU 2017

Sedlčany 3.6. 2017

Sedlčany 3.6. 2017

  • 13.6.2017 18:47

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Po propršeném konci dubna a odvolaném závodu v Kosicích a startu sezóny v Humpolci, kde se sešlo přes 120 účastníků se Kosice cup spolu s Radeč cupem dostaly na prahu června až do Sedlčan. U potoka Masníku však místo příjemného chládku panovalo pekelné vedro, které se velmi výrazně projevilo na životnosti závodních strojů. Skoro v každé divizi jel po tréninku do závodů plný startovní rošt (celkem 114 převzatých strojů), ale vyjma pár výjimek se na start finále už takový počet zájemců o body nedostavil. Počasí se podepsalo také na nutnosti častého kropení a to spolu s odtahy uvařených aut posunulo konec start finálových jízd až za šestou hodinu odpolední.

V racerech 160 se již v rozjížďkách o drama postarala Hanička Doubravová, která neukočírovala svoji buginku a po kontaktu se valem trati se jí vůbec nechtělo ven. Přítomná záchranná služba jí během chvíle předala k transportu do nemocnice, kde se naštěstí ukázalo, že ruka je jenom pohmožděná. Snad se z tohoto zážitku Hanička brzo otřepe a uvidíme ji zase zpátky v kokpitu. Na startu finále šel do čela velmi brzo Honzík Matějka, za ním byl Adam Šaroun a Sebík Mihulka. Čtvrté místo hájil Dominik Šimek a pátý byl po první zatáčce Jarda Litera se šestým Karlem Boučkem v zádech. Karlovi sice chvilku trvalo, než chytil tempo, ale poté se přehrnul jak přes Jardu, tak přes Dominika. O drama na čele se postaral problém Honzíka Matějky s motorem, kvůli kterému ztratil v posledním kole dvě pozice a bral tak třetí místo. Stříbrný byl Sebastián a zlatý Adam.

Ve stopětadvacítkách dorazilo 8 jezdců a finále jeli všichni. Jako velmi jednoduchá se zdála poslední jízda pro Toma Sulka, od startu do cíle pořád první a s velkým náskokem, za ním to však vřelo. Jirka Matějka se nejdřív po dobrém startu propadl na čtvrté místo, ale jen na chvilku, po pár zatáčkách už byl zase druhý. Ještě v prvním kole odpadla z boje o pódiového umístění Kristýnka Svobodová, ale perfektně jí nahradila Lea Horniaková. V nejrychlejším místě trati překonala Jirku a stříbrný post již neopustila. Taktéž v prvním kole hráli přetlačovanou Matěj Vosecký a Lukáš Svoboda. Po vymotání se ze situace s obrovskou ztrátou doháněli zbytek pole. Jen co ho dohnali, došlo k dalšímu zahákování, ale do skupinky tentokráte přibrali i Lukáše Hovorku. Nejlépe se ze zaklínění dostal Matěj, který ještě zvládnul předjet Terezku Bartákovou a dostat se až na čtvrté místo. Šestý byl Lukáš Svodoba a sedmý Lukáš Hovorka.

Velké divadlo předvedli i finalisté třídy 250. Po startu šel do čela Dominik Starosta a o další medaile se přetahovali Tomáš Štuksa, Arnošt Florián a David Korčák. Tomáš z boje vypadl po drobném zaváhání v první zatáčce druhého okruhu a začal pořádnou stíhačku. V normálním případě by mu to nedalo, ale vedoucí Dominik Starosta si zřejmě špatně vysvětlil povlávání šachovnicové vlajky ve stojanu mimo ruce cílového traťového komisaře a bral závod za ukončený. Měl velký náskok a zbytek pole ho dojel až u stanoviště číslo pět Do té doby všichni ostatní závodili dál, ale jakmile uviděli pomalu jedoucí Dominikův stroj směr depo, poslušně se za něj zařadili. Tak se to stalo celému poli vyjma odstoupivšího Daniela Morce. Divoká gestikulace rodinných příslušníka však přiměla mále poplety závod dokončit. Dominik Starosta nakonec jen o fous uhájil vítězství před Tomášem Štuksou a ArnoštemFloriánem, čtvrtý byl David Korčák, pátý Tomáš Svoboda, šestý Kuba Šafránek a sedmá Klára Čáslavská.

Kategorie bugy 4×2 roste závod od závodu, setkávají se zde renovované stroje, které autokrosové trati brázdí už více než dvě desetiletí s úplně novými. Skvělé je, že v závislosti na trati a pilotovi, může i starší mašina předvést pořádný výkon. O drama se hned po startu postarala trojička Michal Herman, Dušan Jankovich, Martin Kursa. Sjeli se k sobě, Michal brknul o zadní kolo Martinovi a modrá Tatra si to rázem pendlovala po dvou směr svodidla. Naštěstí vše dobře dopadlo a ze všeho bylo pouze zdržení, nikoliv rozbitá auta. Na čele se mezitím usadil Honza „Pinďa“ Růžička, kterého stíhal vítěz prvního závodu Vašek Smutný. Záhy ho však zastavilo vytrhnuté futro s unibalem na předním vrchním rameni, další závodění by bylo trápením a tak Vašek buginu odstavil. Na druhém místě se ocitl Petr Dlouhý, vydržel tam však jen krátce. Na náměstíčku už vyjížděl jako první, Pinďa byl druhý a třetí Lukáš Baldrych, čtvrtý Honza Erlebach. Na páté místo se propracoval Michal Herman před Standu Vavřince. Na sedmé místo se posunul Dušan Jankovich před Tomáše Karáska s načnutou geometrií přední nápravy a za nimi si to po trati do cíle dobrousil Martin Kursa bez levého předního tlumiče. Při velké účasti se do finále nedostali Markéta Koderová, Tomáš Kaleta a Luboš Plichta.

Bugin 4×4 se po Humpoleckém klání sjelo jen pět. Dvě superbuginy modré barvy s motorem BMW, jedna 1600, jedna juniorka a dakarský speciál s volitelným pohonem 4×2 nebo 4×4 , který se představil již v předešlé třídě. Celkem jasně v závodě zvítězil David Horák (BMW), druhý byl Samuel Peták (JB) a třetí dojel Marek Bous(1600), to když Lukáše Mihulku zlobilo právě zmíněné přepínání. Na start finále se už ani nepostavil Pavel Janoušek (BMW).

Hodně nabité bylo pole v kártech. Vyjma Honzy Czerwenky startovali všichni, co dorazili k závodu, tj. jedenáct bugin. Do startu se skvěle trefil Michal Benda, ale hned v první zatáčce se přetočil a byl rázem poslední. Do čela se dostal Michal Pihávek následovaný Davidem Bendou. Ten ho chvíli sledoval a nakonec i předjel. Na čele se pak až do konce přes pořádné tempo nic nezměnilo. Třetí dojel Jarda Hanzlík a za ním byl v mžiku Milan Sklenář a o pár sekund déle cílem prolétl Lukáš Kovařík Poté na sebe těsně nalepená dvojička Filip Vocásek a Pavel Jílek. S větším odstupem pak ještě dojeli Jirka Hartych, Michal Pokorný a Michal Cupák.

Ve třídě N1400 se od loňska hodně rozmohl model Suzuki Swift, hegemonii tohoto vozu narušoval Opel Tigra, jedničková Fabie a Mitsubishi Colt. Poté co pole závodníků opustili bratři Bousové, zůstal na čele jejich bývalý velký konkurent Jirka Holler. Nejinak tomu bylo i Sedlčanech, kde vyhrál všechno, co se dalo. Velmi nadějně pak vypadalo představení Miloše Vladoviče a jeho Tigry. Oproti bývalé feldě jí rychlost nescházela, bohužel však zatím nemá patřičnou výdrž a Miloš z finále odstoupil. O druhé a třetí místo tedy bojovali dva žluté Swifty v rukou Karla Boučka a Petra Vondrouše a se škodováckou zelenobílou linkou potaženou Fabií Zdeňka Kříže: Té sice na startu chvilku trvalo než proufoukla špatně fungující EGR ventil, ale nakonec se po krásném boji dokázala prodrat na třetí místo před Petrova Swifta. Za kluky dovedla do cíle myšáka Veronika Bokůvková a posledním pohybujícím se elementem celého závodu byl Pepa Koutník.

Třída dedikovaná vozům tuzemské provenience čítala tentokráte 8 účastníků. Start finále byl v plné sestavě. Na mnoha vozech však bylo vidět, že jezdci chybějící koně a kvalitně fungující podvozky nahrazují velmi vysokým nasazením, což vede k velmi nestandartním tvarům karoserií. Na startu využil pohon zadních kol Pavel Vosecký a usadil se na čele. Ostatní jeli v první zatáčce ve velké kupě plech na plech, nejlépe se z ní vymotal Filip Kratochvíl a hned začal Pavlovi dýchat pořádně zblízka na záda. Zpočátku třetí byl Kuba Čermák, ale v průběhu jízdy se na jeho výkonu čím dále tím více projevovala bolestivě naražená ruka a stupně vítězů tak přenechal Vláďovi Mlejnkovi ml. Na čele se mezitím stihnul prostřídat Filip s Pavlem ale jen do posledního kola, kdy si Pavel vzal vedení už nadobro zpátky. Nakonec pátý hned za Kubou byl Míla Němec a pak už s větší mezerou dojeli Luboš Koutek a Pavel Králíček. Před náměstím zaparkoval svoje auto ještě v průběhu finále trochu divoce jedoucí Přemysl Stejskal.

Nejvíce aut se sjelo k závodu divize 1400, bohužel jich také nejvíce odpadlo, z šestnácti přejatých jich ve finále stálo jen osm. Když znalý divák uviděl v první lajně Martina Babáka, měl tip na vítěze. Vše šlo dle předpokladů, jen Vojtovi Novotnému, startujícímu až ze třetí řady to asi nikdo neřekl. V první zatáčce objel venkem co se dalo, a usadil se za Martina. Při výjezdu na asfaltovou část trati pak využil lepší trakce svých Michelinek oproti Martinovým Fedimám a byl na čele. Třetí místo si v klidu hlídal Dušan Horák, bohužel jen do doby než v jedné z děr pořádně ohnul řízení. Smůla ho dohnala až v poslední zatáčce finále, když už mu na těžkou práci nestačily svaly a skončil ve valu. Sice se mu podařilo vycouvat a dojet, ovšem bronz mu mezitím vyfoukl Vojta Polák. Na pátém místě dojel sám Franta Šefčík. Za ním se celé finále honila trojička Michal Berný, Radovan Alvín a Tomáš Hýbl. A právě Tomáš zametal se svojí škodovkou stovkou nejvíce a uhájil nakonec šesté místo před Radovanem a Michalem. Finále kvůli poruše uniklo jinak vždy rychlému Ondrovi Jandovi a též Petru Harvánkovi. O další místa se pak podělili Petr Soška, Aleš Dvořák, Láďa Brumlich, Marin Skopeček, Honza Polesný a David Černý.

Na divizi 1600 se teplé počasí taky docela podepsalo, z dvanácti aut se do finále postavilo jen sedm. Smůlu měli Martin Krotil, Petr Sus, Aleš Dvořák, Petr Březina i Radek Žebro. Samotné finále pak bylo jednoznačnou kořistí Tomáše Havla, který nedal od prvních metrů nikomu šanci. Velmi podobně se jevila i jízda druhého Honzy Přibyla, sice mu na závěr finále na záda pěkně zblízka koukal Milan Vlasák, ale na pořadí se již nic neměnilo. Čtvrté místo bral Martin Gacík a pátá byla Julia Kopečková. Ve výsledcích se na šestém místě již bez plného počtu kol ocitl Pavel Špaček a sedmém Lukáš Knap.

Plecháče to prostě neměly jednoduché, stejně jako v předchozích případech, i v divizi nad 1600 bylo v závěrečné jízdě na startu jen 5 aut z deseti. Naštěstí však bylo díky Jirkovi Matějkovi s Jožinem Bartošů na co koukat. Jirka odstartoval jako první, trhnul se a pak jakoby začal zpomalovat. Na naměstíčku si při lízaní krajů zatáček přivřel zpětné zrcátko a myslel si, že mu nikdo nestačí a začal šetřit svého veterána. Jak vidno i tak mazaný lišák jako je Jirka se splete. Jožin se přiblížil, důkladně si přečetl Jirkovu stopu a v posledním kole se přes něj přehnal, jako by se nechumelilo. Na třetím místě dovezl do cíle Astru Tomáš Kočí, za ním dojel Vláďa Mlejnek st. a Vašek Ciminga též. St, ten mladší už do finále nevyrazil, stejně jako Šindelářové Karel a Honza. Dalším smolařem byl Tomáš Buda, který v jedné z rozjížděk odlehčil svého už tak lehkého supertrabi ještě i o setrvák a na finále se tak mohl koukat s Petrem Březinou z místa pro diváky.

Ve speciálech dorazilo 8 aut a do prvního finále jich vyrazilo pět. Michal Šulc totiž hodil ještě v prvním kole boudu a jízda se musela opakovat. Zbylá čtyřka se rozdělila na tři dílky. První jezdil sám Rosťa Slánský, druhý Zbynďa Nováček a o poslední medailovou pozici neustále usiloval Dan Repš, který se snažil předjet Oldu Vyleťala. Olda skoro celý den spravoval auto a asi dobře, protože nakonec třetí místo uhájil. Finále kvůli poruše řízení vynechal Dušan Horák a nejeli ani Daniel Kička a Petr Březina.

Ve vedru se spolu s účastníky potili i pořadatele (KPM Kosice, AK Radeč, AK Sedlčany), náš moderátor Petr Krejcar a přispěvatelé stran medií Zuzka Horáková, Kuba Zeman, Martin Myslivec, Honza Pilát za což jim všem děkujeme. Další závod Radeč cupu se uskuteční 24.června a v rámci Kosice cupu se potkáme až 22. července na domácím závodišti.

Žádné komentáře


Přidejte komentář