Hlavní novinky, Veškeré ČLÁNKY KPM KOSICE, Veškeré informace k ZÁVODU 2017

Sedlčany 4.6.2016

Sedlčany 4.6.2016

  • 11.6.2016 09:59

Sdílet tento článek

Vložil: Web

Začátkem června se jako obvykle konalo třetí kolo Kosice cupu a Radeč cupu. Tentokrát se jezdci sešli v Sedlčanech. Jak už je letos zvykem i při tomto závodu nás provázely předstartovní problémy a zase to byla voda. V Pace ji nemají a ze Sedlčan ji mohli víkend před závody vyvážet. Velká část areálu byla po přívalových deštích pod vodou. Naštěstí jsou sedlčanští na drobné rozmary potoku vedoucího kotlinou zvyklí a trať byla již pár dní před závodem ve stavu schopném pojmout více než devadesát jezdců, kteří se dostavili v sobotu ráno na start. Sem tam bylo bláto ještě hlubší a tak byla první orba v tréninku svěřena Luboši Novotnému se silnou buggy 4×4 poháněnou tří a půl litrovým motorem Tatra. Po jeho prvním protažení nastoupili bugináři z divize 4×2 a dál už vše jelo, jako by nikdo o dešti ani nevěděl.

Pravděpodobně v předzvěsti velmi těžké trati se na třetí závod dostavila jen čtveřice mušketýrů ve třídě racer 160. Divize taky jako jediná jela zkrácenou variantu trati. Honzíkovi Matějků konečně vyšla snaha dosáhnout mety nejvyšší a ve finále bez chybičky vypálil od startu a až do cíle metr po metru zvyšoval náskok před ostatními. Druhý dojel Vašek Hartman, na něhož se snažil místy dotírat třetí Radek Čáslavský. Bramborovou medaili si odvezl Vilém Florián.

Stejný počet závodníků jako v Poříčí se ve třídě racer 125 sešel i v Sedlčanech, jména ve startovní listině se však lišila. Do poslední jízdy se nezapojil pouze Arnošt Florián, ostatních jedenáct již čelilo finálovému napětí. Jízda to byla velmi dramatická a pro sledování všech soubojů leckdy nestačil jeden pár očí. První místo s náskokem získal Tomáš Sulek, který vynechal poslední kolo KRC z důvodu totální únavy teamu. Druhé a třetí místo jako v předchozím závodu bral Dominik Starosta a Jirka Matějka ml. Čtvrtá byla Eliška Pytlounová, tentokrát jediná účastnice z rodiny, poněvadž brácha jí po zranění z Dobřan mohl akorát fandit z meze. Stroj konečně vydržel pátému Filipu Slepičkovi a stále se zlepšující tendenci má v letošní sezóně šestý Matěj Vosecký. Sedmý dojel Filip Kopecký, osmá Kristýnka Svobodová, devátý Kuba Šafránek, desátá Laura Křížová a jedenáctý Daniel Morc.

Jak velká je touha závodit, předvedl ve třídě racer 250 Tomáš Štuksa, který do závodu přijel rovnou z letiště při návratu z dovolené a doplnil startovní pole na pět jezdců. I přes slibné výsledky z rozjížděk, David Korčák finále nejel. Vyhrál Vašek Kindl se svým výkonným strojem, soudě podle viditelného přebytku koníků při přejezdu na asfaltovou část okruhu. Nedaleko za ním protnul cíl Tomáš Štuksa a s  o trochu větším odstupem pak byli klasifikování Marek Čáslavský a Markéta Koderová.

Zcela nový stroj přivezl do třídy 4×2 Petr Dlouhý, originál, který bylo pro potřeby provozu v Čechách nutno trochu dopracovat, má původ ve Francii. V rozjížďkách to ještě nebylo zcela ono, ale ve finále to dopadlo pro tohoto pilota nejlépe, jak mohlo. Po startu šel do čela Honza Růžička, následován Standou Vavřincem. Toho bohužel jeho bugina bez diferenciálu poslala v sérii vraceček rovně do valu a bez zpátečky již nebylo návratu do závodu. Celé finále pak Petr stínoval „Pinďu“ a v posledním kole ho udolal v nájezdu na asfaltové intermezzo autokrosové trati. Honza dojel druhý, třetí byl Lukáš Baldrych, čtvrtý Tomáš Kaleta a pátý Michal Jelínek.

Buginy 4×4 dorazily v pěti. Čtyři juniorky versus jedna superbuggy. Situace by se zdála celkem jasná, ale v  zakroucené kotlině měla mrštnost juniorek navrch před výkonem nejtěžšího autokrosového kalibru. Společné finále vyhrál Kuba Novotný, před Samuelem Petákem a Martinem Mikelem, jenž notnou část finále bojoval se čtvrtým Lubošem Novotným. Pátý skončil s nepojízdnou buginou Filip Hartman.

Ve stejném počtu jako velké buginy dorazily KARTy. Skoro vše důležité se odehrálo do první zatáčky. Kuba Bergman na startu drobně zaspal a Kuba Povolný byl o fous rychlejší než Milan Sklenář a o prvních třech pozicích bylo jasno, na předjetí kluci s  tak vyrovnanými vozy prostě neměli. Rozdíl ve výkonu však asi byl mezi vozem Lukáše Hamrleho a Vaška Caise. Ač byl Lukáš po startu na čtvrtém místě, občasné zakouření při akceleraci nevěstilo nic dobrého a v průběhu finále na jednom výjezdu byl Vašek prostě rychlejší a přesprintoval Lukáše a dokonce do cíle dotáhl třetího Kubu. Pátý nakonec s mírným odstupem dojel Lukáš.

Škodovkářů se na start postavilo šest. V první řadě finále stál vítěz letošních závodů Vláďa Mlejnek, celkový vítěz loňského klání Pepa Hošek a humpolecká naděje Zdeněk Kříž. Díky kamarádství v depu a vpravdě unifikovanému strojnímu vybavení finále neochudlo ani o Filipa Kratochvíla, který by byl býval balil, kdyby mu Vláďa Mlejnek nepůjčil svoji náhradní špajzku. Hned po startu se právě Mlejnek dostal do čela a s malým náskokem dojel první až do cíle. Za ním to hodně vřelo. Boj o druhé až čtvrté místo trval celé finále a že by byl zcela bezkontaktní, se říci nedá. Všechny dotyky ale byly v rámci fair-play a tak druhý dojel Zdeněk Kříž, třetí Filip Kratochvíl a čtvrtý Vašek Karnolt. Tahle trojka se vešla v cíli do jediné sekundy. Poslední kolo už trochu vypustil Pepa Hošek a jeho odstup byl větší a do cíle nedojel po problémech s palivovým systémem Kuba Čermák.

Ve třídě N1400 se představilo sedm pilotů a některá jména byla zcela nová. Ve finále se však prosadili hlavně ostřílení borci. Před první zatáčkou se vytvořilo několik dvojiček jedoucích kolo na kolo, bok na bok. Po výjezdu z  vraceček se na prvním místě objevil Fanda Bous, druhý byl Luboš Slaba, který stál na startu v druhé řadě a třetí Pavel Vosecký. Na dlouhé cílové rovince se pak projevila síla japonského motoru a velké srdce Jirky Hollera, který šel před Pavla. Tomu se na chvíli přiblížil i Karel Bouček, ale když si musel začít hlídat zrcátka kvůli Filipu Kratochvílovi, přešla ho chuť na předjíždění a tak se i dojelo. Jediný, kdo vypadl z pořadí kvůli technické závadě, byl Kuba Vašíček.

12 pilotů se představilo v divizi 1400. Už před finále měli sbaleno Fanda Šefčík a Honza Polesný a i když na to měli právo, k finále nepřijeli ani Petrové Březina a Harvánek. Hned po startu to vypadalo, že na první místo jde Martin Skopeček, ale nejvíc koní v motoru před první zatáčkou nakonec našel Vojta Novotný. Na druhé místo se prodral Ondra Janda, a oč se zklidnila situace vepředu, o to se vyostřila vzadu. Filip Švorc a Pavel Kohout si nedarovali ani metr a několikrát to nepěkně bouchlo, přičemž výkon Pavla, ocenil sportovní komisař Láďa Saidl černou vlajkou. Oběma se mohl smát Dušan Horák, který je při jejich souboji předjel. Tečkou za změnami finálového pořadí pak udělala prázdná pneumatika Jandy, který se v posledním kole propadl z druhého na místo čtvrté. Vítězství si i po problémech v předchozích závodech plně zasloužil Vojta Novotný, druhý byl Martin Skopeček a třetí Pavel Špaček, čtvrtý Ondra Janda, pátý Vojta Polák, šestý Dušan Horák a sedmý Filip Švorc.

V divizi 1600 bylo přihlášeno 11 jezdců, finále však bylo jen devítičlenné bez Luďka Dubravského a Petra Březiny. Po startu se do první zatáčky nejlépe srovnal Jirka Čermák, za ním Milan Vlasák a Milan Purma, velké problémy tam měl Tomáš Marhold, který zůstal na chvíli viset v kopci v dočasně nehybné Fiestě. Čermák na čele ujížděl, seč mohl a Purma dorážel na Vlasáka. Nakonec se mu na cílové rovince podařil předjížděcí manévr a začal nahánět i Čermáka. V cíli je dělilo jen pár centimetrů, ale pořadí se neměnilo. Taktéž Milan Vlasáků již nedovolil Lukáši Knapovi obrat ho o stupně vítězů, i když rozdíl v cíli byl minimální. Jako pátý, šestý a sedmý projeli Honzové Přibyl a Sedlák a Michal Šulc. Osmý Tomáš Marhold i přes nepříjemnost na začátku nakonec stáhl a v posledním kole udolal Luboše Koutka.

Všichni, kdož nastoupili k závodu, se ve třídě nad 1600 postavili na start finále. Závodníci neujeli ani čtyři zatáčky a už se mávalo žlutými. Karel Šindelář zapíchl feldu do břehu pod sjezdem, naštěstí ne tak tvrdě, aby se nemohl vrátit do boje. Ani první kolo neobjel Petr Březina, kterého auto zradilo těsně před jeho cílem. Problémy s technikou měl i Aleš Kubík, jeho standardně velmi černý kouř byl sem tam rušen náznaky bílé a Tomáš Buda ho předjel, skoro jako kdyby stál a tím se dostal na čtvrté místo za trojici Jirka Matějka, Lukáš Mihulka, Zbyněk Nováček. Kluci tahali všichni prakticky shodně a ke změně už do mávnutí cílového praporku nedošlo. Páté místo si Aleš Kubík již vzít nenechal, i když se na něho Honza Sedlák ke konci docela lepil. Sedmý byl Michal Moravec, osmý Karel Šindelář a devátý Tomáš Kočí.

Docela slušné startovní pole sedmi aut se sešlo i ve třídě speciál. Mimo Honzy Kubíka i všichni vyrazili do finále. Na čele se utvořila čtyřčlenná skupinka vedená Honzou Sedlákem, za ní jezdil s trabantem Karel Trnka a toho zdálky sledoval Jirka Kuna. Ze skupiny v půlce závodu odpadl Michal Moravec, naštěstí to nebylo nic fatálního a ještě se vrátil zpět do závodu. Pozice Honzy Sedláka byla celkem jasná, to druhý s třetím měli rozdíl daleko těsnější a Radek Dvořák byl několikrát během jízdy i bok na bok Danem Repšem, ale nebylo mu to nic platné a dojel třetí. Čtvrtý byl Karel Trnka, páté místo zpět vybojoval Michal Moravec a šestý dojel Jirka Kuna.

Děkujeme všem pořadatelům (KPM Kosice, AK Radeč, Autoklubu RAC Sedlčany) za nasazení před a při organizaci závodu, Petru Krejcarovi za průvodní slovo. Honzovi Pilátovi, Kubovi Zemanovi, Michalu Vostárkovi, Vojtovi Konopištskému, Martinu Myslivcovi, Zuzce Horákové a Heleně Březinové za fotky a videa. Všem účastníkům za vytvoření velmi pohodové atmosféry a těšíme se na Vás při dalším závodu seriálu, který je plánován na 9. července do neustále vylepšovaného humpoleckého areálu. Kdo by toužil se svést dříve, může dorazit 18. června do Radče a pokud by mu byl jeden povrch málo, čekají na něho tentýž den opět pořadatelé v sedlčanské kotlině.

 



Komentáře jsou v tomto příspěvku uzavřeny.